[Recrutarea in publicitate] Georgiana Dragomir: Nu vrem sa angajam niste copii ale noastre, vrem oameni care sa aduca un suflu nou in echipa

[Recrutarea in publicitate] Georgiana Dragomir: Nu vrem sa angajam niste copii ale noastre, vrem oameni care sa aduca un suflu nou in echipa

Alegerea unui nou coleg e si arta si stiinta, spune Georgiana Dragomir, Managing Director Grapefruit. Din culisele acestui mecanism fin de recrutare, ea ne spune 5 intrebari pe care le adreseaza la un interviu de job si ce urmareste prin ele de la candidat. Doua dintre ele au legatura cu minciuna si epitaful.

 

Starea de recrutare

Optimist, clar. Cand a fost vreodata usor sa gasesti oameni buni? Niciodata. Dar ce poate fi mai challenging decat sa cauti un nou coleg care sa merite sa vina in echipa, sa stea alaturi de tine si sa ne faca pe toti mai buni decat eram inainte. Este normal ca nu intotdeauna sa avem dispozitia potrivita, dar faptul ca incepem increzatori recrutarea, indiferent de pozitie, ne ajuta pe tot parcusul procesului.

 

Cum se citesc oamenii la prima intalnire

Alegerea unui nou coleg e si arta si stiinta. Ne folosim intuitia, dar o temperam cu un proces riguros de selectie, in mai multe etape, bazat pe cele mai moderne practici din domeniu. La sfarsit, in cazul in cre candidatii au trecut de probele eliminatorii, punem in balanta atat datele cat si sentimentul cu care am ramas de pe urma discutiilor cu candidatul si luam o decizie.

Si da, au fost cazuri cand ne-am inselat chiar si dupa toate etapele din procesul de recrutare, foarte putine ce-i drept, insa aceasta este frumusetea in acest domeniu - faptul ca descoperim diferite tipologii si oameni care poate nu au aceleasi vise ca noi si chiar ii incurajam sa isi urmeze drumul pe care si-l doresc.

 

NU-uri

Nu cautam oameni care fie de acord cu tot ce spunem noi, apreciem cand oamenii au propriile pareri. Nu vrem sa angajam niste copii ale noastre, vrem oameni care sa aduca un suflu nou in echipa. Insa nu facem niciodata rabat la integritate, la pasiunea pentru ceea ce fac, la dorinta de a construi ceva, de a aduce un plus in tot ceea ce ei fac.

 

Oameni care te-au impresionat din prima

Da, au fost mai multi, insa imi aduc aminte de un candidat care devenise tatic de putin timp si ii placea asta foarte tare, insa nu mai avea timp sa tina pasul cu tot ce era nou in domeniul sau, nu mai avea timp pentru learning, evolutie. Si atunci, am ramas uimita cand am auzit ca se trezea zilnic la ora 5 dimineata de vreo jumatate de an numai ca sa isi continue pasiunea.

 

5 intrebari

Avem mai multe intrebari importante si stam cu sufletul la gura sa aflam parerea candidatului la unele dintre ele, insa va pot da cateva exemple de intrebari care nu lipsesc din interviu.

1. Ce pasiuni sau proiecte aveai in liceu si facultate? Ai participat la concursuri sau olimpiade?

Competitivitatea — sau dorinta de a fi primul — se manifesta din scoala. Daca nu a participat la concursuri sau competitii, daca nu a avut proiecte personale sau nu s-a luptat pentru note bune, e putin probabil sa fie motivat intrinsec sa faca lucruri exceptionale.

 

2. Cand a fost ultima oara cand ai mintit sau ai incercat sa influentezi pe cineva? Care au fost consecintele?

Orice persoana minte — daca nu mentioneaza decat o minciuna foarte inofensiva, inseamna ca minte :) Incercam sa aflam cum gestioneaza consecintele minciunilor. Influentarea nu e deloc in aceeasi categorie — cautam sa aflam cum abordeaza influentarea unui client sau coleg in conditiile in care este vorba de o cauza buna.

 

3. Ai lucrat vreodata intr-un proiect mai complex, in care a trebuit sa iei o decizie care sa nemultumeasca echipa, managementul companiei sau clientul? Cum prioritizezi cele trei categorii? De ce?

Incearcam sa intelegem cum vede el echilibrul intre cele trei componente. Ideal, candidatul le pune in ordinea Echipa, Client, Management. Un team-player bun foloseste mai des „noi” decat „eu”.

 

4. Ce iti doresti sa scrie pe piatra ta de mormant (epitaf)?

Chiar daca este o intrebare aparent macabra, raspunsul ne poate ajuta sa identificam care sunt elementele de motivatie intrinseca ale candidatului (ceea ce face, cum se simte, ce spun altii etc.)

 

5. Care sunt cele mai mari nemultumiri pe care le ai in prezent fata de tine? Cum te fac sa te simti? Ce faci pentru a le rezolva?

Urmarim sa aflam daca un candidat constientizeaza sau accepta o nemultumire din viata lui, indiferent cat este de mica. Mai mult, vrem sa vedem care este planul lui concret pentru a schimba situatia in care se afla. Astfel, ne dam seama cat este de interesat de evolutie, de schimbare, de imbunatatire si de faptul ca nu se complace in situatia data.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related