Dupa o perioada petrecuta in Australia, unde a studiat si a avut posibilitatea de a lucra pentru Ogilvy, Liviu David s-a intors in tara pentru a produce schimbarea strategiei Next Advertising. Departamentul pe care il conduce este format din patru oameni, iar orientarea agentiei va fi in principal pe new business.
IQads: De ce ai ales Next?
Liviu David: Ii cunosteam pe actionarii din Next de pe vremea cand lucrau la Connex si eu la D'Arcy. Sunt oameni in care am incredere 1000%. Mi-au facut propunerea sa devin partener si nu mi-a displacut ideea sa-mi fiu sef. Am acceptat in conditiile in care nu-i deranjez pe cei de la Cap, cu care Next are proiecte comune. Un factor important in decizia mea a fost evolutia industriei de publicitate din Romania. Aici, spre deosebire de pietele occidentale, ai mult mai multe sanse ca om de creatie sa lucrezi pe proiecte interesante. Bugetele si asteptarile clientilor au crescut, la fel si potentialul studiourilor si caselor de productie. E un moment foarte bun sa fii in industria asta in Romania.
IQads: Este pentru prima data cand Next are un director de creatie diferit de Cap. Cum va schimba acest lucru situatia din acest moment?
Liviu David: Next si Cap sunt doua organizatii diferite care isi pastreaza independenta. Au fost si vor ramane in alianta strategica pe clientii comuni, iar creatia Next se va orienta spre new business. E mult mai usor sa intri in pitch-uri cand ai propriul departament de creatie.
IQads: Care sunt principalele tale calitati ca om de creatie?
Liviu David: Mi-am setat un standard ridicat si, chiar daca nu reusesc sa-l ating, macar stiu care este si tind catre el. Ma enervez si imi rejectez singur conceptele cand nu ajung acolo. Nu-i obligatoriu sa fii bun daca ai standard, dar daca nu-l ai n-ai cum sa fii bun.
IQads: Ce iti doresti de la creativii tai din departament?
Liviu David: Ambitie. Spirit de echipa. Obiectivitate. Standard. Bun simt. Vreau sa-mi arate lucruri care sa ma surprinda. Vreau un art direction curat si occidental, pentru ca faci prima impresie dupa cum te prezinti.
IQads: Care sunt conturile pe care le vei gestiona?
Liviu David: New business pentru inceput. Clienti ambitiosi, va asteptam.
IQads: Isi propune Next sa participe la Portoroz sau alte festivaluri de
creativitate internationale?
Liviu David: La Portoroz si alte internationale vom participa, poate nu anul asta ca e cam din scurt. Portoroz e adevaratul Ad'Or pentru agentiile romanesti. De Ad'Or nu suntem interesati inca, vedem la anul cum se prezinta.
IQads: Cum vezi tu aceasta problema a festivalurilor de creativitate?
Liviu David: E pacat ca s-a generalizat strategia asta de festival, se vede din prima ce a fost creat pentru un juriu strain. E de asemenea pacat ca reciclam campanii straine sub alta infatisare, si ca mai luam si premii cu ele. Pe de alta parte, nu e rau sa te inspiri dupa designul occidental, mai ales ca la noi in scoli nu se studiaza serios Typography sau Graphic Design. Cred ca pana la urma festivalurile sunt un bun barometru si un factor de ambitie. Ogilvy Sydney nu participa la festivaluri si asta se vede - agentia aia a adunat o gramada de blazati la creatie.
IQads: Care ar fi telurile pentru primul an?
Liviu David: Multor fosti colegi le pare bine ca m-am intors. Eu as vrea ca in scurt timp sa le para rau ca m-am intors. Glumesc, desigur, haha.
IQads: De la ce nu vei face niciodata rabat in publicitate?
Liviu David: Acum urmeaza un inevitabil bla bla: calitate, bun simt, obiectivitate. Toata lumea spune acelasi lucru. O sa incerc sa-mi pastrez o imagine buna pe piata. Asta se construieste cel mai greu si se pierde cel mai usor.
IQads: Care este cel mai important moment din viata ta de om de creatie?
Liviu David: Cand am ajuns in Sydney si mi-am dat seama ca mai am multe de invatat.