Viraj pe frecventa Colorhood. Conduc Cristian Dobrescu si Ramona Chirica

Viraj pe frecventa Colorhood. Conduc Cristian Dobrescu si Ramona Chirica

Petrecerea Colorhood e in toi tot timpul. Acolo se intalnesc umanoizii lui Noper cu zanele Madalinei Andronic, stau la taclale cu roboteii lui Ghica Popa si cu reginele lui Artpi, viseaza in schite de Vali Petridean si se inchina la sfintii Ralucai Bararu. Si, daca intri, o sa vrei sa-i iei pe toti acasa. Asta e si ideea acestei intruniri digitale a artistilor romani, cu o capacitate actuala de 450; si care primeste constant alte si alte personaje.

Lista de intrare la petrecerea asta e tinuta de Cristian Dobrescu si Ramona Chirica. El are diploma de ceramist si e multi-talentat (intre altele, a fost DTP-ist, graphic designer, barman, manager de patiserie, consultant turistic sau director de marketing), ea a facut Turism in facultate si are experienta in PR si content management.

La origini, totul era mai serios, se numea Atelierul de Print si jocurile se faceau in productie publicitara. Cum s-a ajuns de la A la B, ne spun amandoi in continuare.

Cat despre punctul C, se aud zvonuri prin salon cum ca ar urma si o agentie de consultanta si management artistic.

 

Cristian si Atelierul de Print

Cristian: Mai intai am terminat Artele si apoi, cu diploma de ceramist, m-am facut DTP-ist, graphic designer, barman, receptioner, manager de patiserie, consultant turistic, director de marketing, depanator PC si administrator de retea, om de productie, Art Director, curator.

In urma cu 9 ani, aterizam in Londra, dornic sa ma urc pe motocicleta ca sa vad si sa fac lucruri noi intr-o lume noua. Dupa primul an departe, un prieten bun din liceu si facultate, Ionut Cojocaru, a venit pana la mine sa ma convinga sa las jobul, banii, libertatea si motocicleta in Londra si sa ma intorc cu el in Romania, sa facem ceva „al nostru”.

El era atunci Art la McCann, se gandea de ceva timp sa-si deschida un studio de productie publicitara si, de ce nu, chiar si-un mic atelier de print. M-a convins.

Revenit in Bucuresti, am inchiriat un spatiu intr-un subsol sufocant dintr-o cladire veche, l-am varuit si l-am facut locuibil. Am investit in cateva echipamente la mana a doua, ne-am mai adus cate-un scaun de-acasa si ne-am pus pe treaba.

Dupa un an, ne-am mutat din subsol in casa de pe Mavrogheni, unde, de-a lungul timpului, am impartit chiria cu cativa artisti si prieteni care-au lucrat cu si pe langa noi.

 

De la print shop la o galerie a artistilor romani

Cristian: Pentru ca ne placea mult ce faceau artistii pe care-i cunosteam si discutam despre cum cele mai multe dintre creatiile lor (fie digitale, fie clasice) nu ajungeau decat la un public restrans, Ionut a venit cu ideea sa mai topim din distante: sa facem o galerie cu lucrari printate in editie limitata.

In felul acesta, ilustratiile care nu erau accesibile in original (atat fizic, cat si ca pret), puteau ajunge la cei care si le doreau.

Dupa multe nopti nedormite in atelier si un barter pentru un printer (HP DesignJet Z3100) prin care am importat conceptul de print de arta (giclee), in decembrie 2010 am adunat o parte dintre artistii preferati si am organizat primul festival de arta digitala din Romania – PAF! (Print Art Fest).

Entuziasmul de la PAF! a fost o baterie care ne-a incurajat sa ducem lucrurile mai departe si sa cream galeria online.

 

Evolutie

Cristian: Faptul ca am revenit in zona artei, care ne incanta pe amandoi, ne-a indepartat din ce in ce mai mult de partea de productie publicitara. Prin urmare, la sfarsitul lui 2012, am decis sa ne dedicam exclusiv printului de arta.

Atelierul de Print crestea incet-incet, dar timpul si resursele investite nu pareau sa curga in favoarea noastra. Ionut lucra full-time la agentie, ca sa putem sustine proiectul cu o parte din salariul lui si cu ce mai castigam eu ca freelancer in graphic design.

In 2013, galeria functiona din inertie, dar nu ca business sustenabil. Am hotarat, impreuna cu prietena mea, Cristina Ciobanu, sa mai facem un pas inainte si sa amenajam si un studio de ceramica in acelasi spatiu.

Pe final de ianuarie, mi-a intrat in Inbox un mail de la cineva care-mi propunea un parteneriat. Am zis hai sa vedem.

 

Soseste Ramona

Ramona: Ne-am intalnit seriosi, sa discutam despre un parteneriat si, dupa cateva ore de povestit, am batut palma si pentru ce venisem, dar si pentru inca ceva. Incantata de ilustratii, i-am propus lui Cristi sa-mi lase pe mana pagina de Facebook si toate anexele din online. Iar el sa ma-nvete in schimb „niste Photoshop”. Win-win.

O luna mai tarziu, pregateam deja o noua editie a PAF!-ului si asta pentru ca, orice idee verbalizam, Cristi punea mana pe telefon ca sa se-ntample.

Asa a aparut proiectul Bucuresti Optimixed, din dorinta de promovare a galeriei si a artistilor pe care-i reprezentam. Ne-am unit fortele cu echipa Imbold si i-am invitat pe artisti sa ilustreze peste fotografiile din Bucurestiul Optimist semnate de Igu.

 

Dupa primul an, dupa primele expozitii si primele targuri de design, m-am atasat foarte mult de lucrarile pe care le promovam si de artistii cu care incepusem sa tin legatura.

Treptat, ne-am impartit atributiile: Cristi se ocupa de productie, de tot ce-nseamna parte tehnica si grafica, iar eu - de tot ce presupune vorbitul cu oamenii (Client service, comunicare cu artistii si partenerii, PR, continut pentru Social Media, actualizarea site-ului).

Curatori suntem amandoi, iar pentru evenimente apelam la mainile drepte ale echipei extinse (familie, prieteni si artisti).

 

Devenirea Colorhood

Ramona: In decembrie 2014, am transformat AtelieruldePrint.ro in Colorhood.com.

Am decis sa facem switch-ul din multe motive: „Atelierul” nu ni se mai parea potrivit ca identitate pentru galerie, iar site-ul era foarte limitat, nu permitea prea multe interventii nici in ceea ce privea functionalitatile, nici ca design.

Primeam deja comenzi din strainatate, clientii care nu intelegeau limba romana bajbaiau printre ilustratii cu Google Translate alaturi si ne scriau pe mail ce lucrari isi doreau, cu titluri stalcite, copy-paste-uri sau screenshot-uri atasate.

"Colorhood" a fost alesul intr-o sesiune de cvasi-Baba-Oarba in fata listei cu peste 200 de nume de domenii disponibile pe .com, pe care le-am adunat timp de cateva luni.

Cand l-am scris pe listele finale (votam eu, Cristi si Andrei Dobrescu – Art Director la iLeo), ne-am gandit exact la ce spune el: cartier colorat. Altii s-au gandit la „gluga color”, care suna a organizatie oculta sau a clan de golani. Iar Google s-a gandit la mancare si a tot incercat sa ne corecteze in cautari cu „color food”, dar bine ca s-a saturat la un moment dat.

Logo-ul e un type simplu, de mana, de mana lui Cristi, mai exact. A inmugurit pe un colt de hartie pe care-si nota el tot felul de cotatii si numere de telefon de la furnizori.

 

Cum descoperiti artisti noi – research sau submissions?

Ramona: In ianuarie 2013, cand am ajuns la atelier, in galerie erau 25 de artisti si cam 150 de ilustratii. Astazi ne laudam cu peste 50 de nume si 450 de ilustratii, pentru care avem exclusivitate pe printul de arta. Adica noi le printam in editii limitate pe anumite dimensiuni, iar cand se epuizeaza o serie, gata, ele nu mai pot fi printate de nimeni pe acest suport (hartie fine art sau panza).

 

Criterii de selectie

Pe parcurs, am definit si o lista de criterii dupa care ne ghidam in selectarea si evaluarea artistilor cu care ne dorim sa colaboram. De la stil si tematica, la modul in care se prezinta si comunica, prin procesul curatorial atingem atat detalii tehnice, cat si particularitati umane, foarte importante pentru comunitatea pe care o crestem.

Practic, metoda noastra e un interviu bidirectional: ei ne povestesc si ne arata ce fac, noi le povestim si le aratam ce facem, si apoi decidem daca ne potrivim si daca putem sa colaboram.

Artistii au posibilitatea sa incarce lucrari direct pe site, dar, deocamdata, aceasta optiune este destinata celor care au ilustratii deja acceptate in galerie.

Primim aproape saptamanal portofolii noi, care ne bucura si ne coplesesc deopotriva dar, in continuare, preferam sa facem noi primul pas.

 

Cei mai cautati artisti. Cele mai populare lucrari

Ramona: Cei mai cautati artisti sunt cei care creeaza constant si care se promoveaza constant, desigur. Un exemplu punctual de best-seller din galeria noastra este ilustratia „Rozalba”, semnata de Madalina Andronic – au fost comandate pana astazi 69 de exemplare din seria de 150.

 

Dezvoltarea Colorhood-ului

Cea mai mare provocare ramane in continuare gasirea unei formule magice prin care sa transformam galeria intr-un spatiu pentru experimente artistice, iar lucrarile ilustratorilor romani pe care le printam noi sa ajunga tot mai des dincolo de granite.

Totodata, ne-am propus sa ne valorificam experienta din ultimii ani si prin infiintarea unei agentii de consultanta si management artistic. Dar despre toate acestea, in episodul urmator :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related