[Brandul si eul] Andreea Strachina: Din 2012, regulile jocului s-au schimbat definitiv. Si pentru branduri, si pentru brandul personal. O mare, mare democratizare

[Brandul si eul] Andreea Strachina: Din 2012, regulile jocului s-au schimbat definitiv. Si pentru branduri, si pentru brandul personal. O mare, mare democratizare

Nu pentru ca in 2012 a esuat Apocalipsa, ci pentru ca atunci Facebook-ul si-a atins, in Romania, punctul culminant, spune Andreea Strachina (Head of Communication Design, Kaleidoscope Proximity). Cu toate astea, ea nu crede ca brandul personal are vreun specific autohton: am devenit cetateni globali.

 

Definitie

Suma tuturor perceptiilor pe care un public le are despre o anumita persoana care se afla intr-un spatiu public.

O poveste cautata despre cauza si efect.

O imagine pe care o proiectezi asupra ta si care ar trebui sa se bazeze, inainte de orice, pe autenticitate. Dar autenticitatea asta nu poate fi fortata. Cel mult cautata.

 

Etape in Romania

Contractul social a schimbat brandingul personal. Uitandu-ma in spate, vad doua momente mari: inainte de 2012 si dupa 2012. Atunci a inceput tipping point-ul Facebook in Romania.

La acest online stream de entertainment generat de branduri s-a adaugat strategia de content a platformei in newsfeed, care a favorizat individul in detrimentul brandului.

Dupa 2012 - si mult mai pregnant pentru Romania de la inceputul lui 2015 -, puterea mesajului s-a mutat din mainile brandurilor in mainile utilizatorului, iar aici ma refer la momentul in care el a putut sa isi insuseasca mai multe roluri – de la simplu cititor/spectator la creator, publisher si/sau influencer.

Din acel moment, regulile jocului s-au schimbat definitiv. Si pentru branduri, si pentru brandul personal. O mare, mare democratizare.

 

Ce inteleg gresit oamenii prin brand personal

Cand am inceput eu sa ma gandesc pe bune la asta, undeva in vara anului trecut, am gasit in NLP (recomand cartile lui Lindsey Agnes) un adevarat suport si framework pentru identificarea si constructia acestui brand personal.

Se pleaca de la The Personal Leadership Grid, iar apoi, pe masura ce raspunzi la intrebarile ei (unele iti pot lua si o zi de gandire), iti rezulta un Value Proposition care sumarizeaza povestea ta in cateva randuri si pe care incepi apoi sa construiesti – asemenea unui cincinal si in functie de obiectivul tau final.

 

Greseli

  1. Forteaza imaginea pe care o vor proiectata asupra lor;
  2. Forma fara fond;
  3. Vorbesc prea mult ei despre ei, iar prea putin actiunile lor despre ei;
  4. Considera ca viata lor este de interes public 24/24, iar social media este un tool minunat pentru a-ti lua un Unfollow gratuit din partea mea.

 

Diferenta intre un brand personal si brandul unei persoane publice

Natura comerciala este valabila in ambele cazuri, dar diferenta o da scala.

 

Specificul romanesc

La cat de mare este acum accesul la informatie (mai ales pentru o tara din estul Europei  - la multe capitole peste Polonia, Bulgaria & Ungaria), nu cred ca mai poate fi vorba de vreun specific.

Suntem cetateni globali si ne comportam ca atare. Brandul pe care il am in Romania trebuie sa aiba aplicabilitate imediata si peste mari si oceane – daca a fost bine construit si daca se bazeaza pe niste valori universal valabile.

 

Moda sau istorie

Nu vad brandul personal ca fiind o moda.

Involuntar, pana si cei care nu si l-au dorit, si l-au facut.

Il vad mai mult ca pe o realitate a societatii in care traim si o consecinta directa a puterii online-ului.

Totul contribuie la proiectia brandului tau personal – de la link-urile pe care le postezi, la interventiile in comentariile altora si lista poate continua.  

Punctual, publicitatea este un domeniu care consuma si incurajeaza dezvoltarea acestor branduri personale. Unele mai corecte decat altele, ce e drept.

De la un senior de agentie la un manager si mergand in mai departe in zona de KOLs, brandul personal este cel care te vinde si-ti da valoarea in piata. Cine esti, care sunt valorile tale, care sunt interesele tale, ce iti place, ce nu iti place, sunt doar cateva intrebari la care raspunde brandul personal atunci cand este intrebat.

 

Efecte

Mai multa putere individului.  Ramane o chestiune de moralitate insa daca aceasta putere este/va fi folosita in scopurile corecte.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related