Obie Platon se exprima suprarealist asupra unor teme cotidiene, extrase din societate. Rezultatul e spectaculos. Primul contact cu arta l-a avut prin intermediul culturii graffiti, de aici reiesindu-i si spiritul-manifest, un fel de atitudine care se opune "sistemului".
Obie si-a inceput activitatea in anul 2000 si, dupa cateva treceri prin diverse stiluri si personaje, acum se afla in faza de definire a unei identitati artistice mature.
Lucrarile semnate Obie Platon au fost expuse atat in Romania cat si in afara, iar artistul a avut si colaborari pentru proiecte comerciale. Tot dintr-un spirit de fronda, Obie spune ca, si in cazul acestora din urma, el nu incearca sa mentina vreo iluzie, ci sa arate realitatea asa cum e.
Mai multe ne spune el singur mai jos:
Despre arhitectura si arta vizuala, in general
Artist full-time cu extra hours am fost dintotdeauna; treptat si natural, a devenit activitatea mea primara.
Atat arhitectura, cat si arta vizuala au la baza contextul, atmosfera si spiritul locului, permit o multitudine de perspective in abordarea unui subiect. Conexiunile ce pot fi generate de aici ma atrag. Exista o simbioza intre cele doua care se manifesta la nivel tehnic si conceptual in lucrarile mele.
Pseudonimul "Obie Platon"
Intai au fost personajele fictive – cele mai cunoscute sunt Allan Dalla si Pop Prince. In momentul de fata, pseudonimul meu reprezinta o trecere fireasca spre o identitate artistica mai aproape de prezent, spre a da un singur nume si o noua directie conceptului.
Obstacole
Principalul obstacol este sistemul in sine si limitarea libertatii de exprimare prin mecanismele sale; ceea ce, in fond, nu e decat o provocare.
Cele mai importante momente din viata de artist
Primul contact cu fenomenul graffiti, care mi-a dezvoltat latura de manifest si imboldul de a protesta fata de sistem, iar arhitectura mi-a oferit notiunile de geometrie, proportii, perspectiva, intelegerea spatiului si a contextului urban.
Nu-mi amintesc care a fost primul meu proiect, fiecare lucrare isi are relevanta ei raportat la timpul si spatiul in care este creat, de multe ori actual pe termen lung, pentru ca important este mesajul, ceea ce ramane.
Cum ti-ai caracteriza stilul?
Un muralism reinventat pe strada, un suprarealism regandit pentru contemporan in atelier, iar temele sunt de multe ori evidente, de obicei extrase din societate.
Surse de inspiratie
M-au influentat in special suprarealistii si dadaistii, simt ca rolul meu este sa le inteleg creatia si sa le duc mai departe atitudinea, modul de a percepe arta.
Promovare
Strada este cel mai bun loc de expunere si singura metoda de promovare cu un real impact, deoarece acolo creezi o anumita legatura cu privitorul, iar spre deosebire de un banner, arta are puterea de a schimba, de a transmite anumite energii, nu de a le seca asa cum fac reclamele, care mereu vor ceva de la trecatori.
Proiecte comerciale
Fiecare proiect comercial reprezinta o provocare, insa mereu aleg o cale de mijloc, de a crea ceva care sa ma reprezinte si totodata sa se potriveasca si cu clientul. Daca nu iese formula matematic, renunt sau recomand pe altcineva pentru proiectul respectiv. De multe ori, incerc sa realizez o lucrare care sa spuna adevarul despre produs, sa opreasca iluzia.
Colaborari pentru expuneri in afara tarii
La unele am fost invitat, in alte situatii mi-am facut norocul cu mana mea. S-a intamplat sa ma opresc la ziduri care mi se pareau potriviti si sa vorbesc direct cu proprietarul, iar cu propriul buget realizam spontan un mural in tara respectiva.
Orice experienta in afara tarii este un plus in a intelege societati si culturi diferite. E foarte important sa intelegi ce se intampla pe planeta, sa cunosti culturi si oameni noi, sa interactionezi cu diversi artisti, este o oportunitate de a-ti deschide mintea si imaginatia.
Prezent si viitor
Lucrez la o serie de expozitii in paralel, iar murale in curand in Bucuresti si pe planeta.