[Recrutarea in publicitate] Alexandru Pomana: Daca nu ai facut macar un proiect de care sa fii mandru, nu e vina mea. Nici a colegilor. Sau a fetei de la contabilitate. E a ta

[Recrutarea in publicitate] Alexandru Pomana: Daca nu ai facut macar un proiect de care sa fii mandru, nu e vina mea. Nici a colegilor. Sau a fetei de la contabilitate. E a ta

Cum citesti oamenii la un interviu de job? Ce intrebari le pui ca sa ii scoti din carapace si ce vrei sa obtii prin ele? Ce nu trebuie sa faca niciodata candidatii?

Alexandru Pomana, Strategic and Creative Planner la Friends\TBWA, face un exercitiu de imaginatie si ne spune cum ar face lucrurile la Pomana & Asociatii, “o firma fictiva din viitor, cu cei mai buni oameni din piata  in ea. Si cu un birou cu ferestrele cu vedere la mare”.

 

Starea de recrutare

Depinde. Ma poate gasi optimist, daca am castigat un client nou si trebuie sa gasesc un om bun ca sa facem treaba. Daca mi-a plecat un coleg drag si valoros si eu trebuie sa umplu o gaura si nu am optiuni grozave, atunci sunt mai pe pesimism. Dar o rezolvam noi cumva.

 

Cum se citesc oamenii la prima intalnire

Pot citi la el cam ce poti citi intr-o persoana de sex opus cand iesi cu ea la prima intalnire. Iti dai seama daca ai lucruri in comun cu persoana, interese si daca impartasiti valori.

In cazul omului venit sa se angajeze, doar lucrand putin iti dai seama de mai multe. Eu, pentru ca nu voi avea o agentie mamut, imi voi permite sa lucrez pe un brief mic cu persoana respectiva: vorbim despre un subiect si apoi bem o bere a doua zi si imi zice parerea lui pe subiect.

 

NU-uri

Oamenii care au venit frustrati. Vor veni, pardon, ca este un exercitiu. Suparatii. Obositii. Daca nu ai facut macar un proiect de care sa fii mandru sau sa-ti fi placut, nu e vina mea. Nici a colegilor. Sau a fetei de la contabilitate. E a ta. Si nu ma refer la idei geniale, care ne ies rar, ci la lucruri simple, de bun simt, si la care cel mai important este sa-ti fi placut sa le faci. Poate sa fie si doar o poezie pe care ai scris-o in ad-ul unui client.

 

Cine si cum te-a impresionat la interviu

Prin energia lor, mai multa ca a mea. Nu declarativa si din dat din maini a energie la interviu, ci din placerea cu care vorbesc despre niste lucruri.

 

5 intrebari

Ce iti place sa faci cand nu muncesti? Si de aici mi-as da seama de cat de mult percepe munca sa ca fiind munca. Si de cat de mult vrea sa fuga de ea.

La ce te uiti la TV? Si nu ma refer la emisiuni preferate, ci daca stii ca este nevoie sa te uiti putin si la tv, sa intelegi la ce se uita oamenii, publicul tau tinta, la tv.

De ce crezi ca nu sunt mai multe reclame bune la TV? Si aici as vrea sa imi dau seama daca vede tot contextul: ca avem si limitari, dar ca depinde si de noi sa le facem mai bine, nu doar de altii.

Wieden sau Droga? Lee Clow sau Hegarty? Saatchi si Leo Burnett? Din atatea optiuni ar trebui sa poti sa pui mana pe unul in vreun fel, chiar daca la un nivel destul de superficial, apoi sa imi zici de ce ai bea o bere cu el.

Ce ai face daca nu ai face publicitate? Ideal. Ok, stiu ca vei spune ca tot asta ai face, ca esti la un interviu, dar te voi convinge sa imi spui macar optiunea doi, iar de aici as vedea cat de departe este de prima, ca profil si zona comuna.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Friends\TBWA

Why work with an agency like FRIENDS\TBWA Bucharest? DisruptionⓇAlmost everyone in the business world knows about disruption, talks about disruption or wants to try it, sooner or later. Well, it’s maybe time... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related