[Recrutarea in publicitate] Gabriel Branescu (Eikon7): Nu intreb pe nimeni unde se vede peste 5 ani. Ii intreb ce le place, ce nu le place, si de ce. Purtam o conversatie

[Recrutarea in publicitate] Gabriel Branescu (Eikon7): Nu intreb pe nimeni unde se vede peste 5 ani. Ii intreb ce le place, ce nu le place, si de ce. Purtam o conversatie

Interviul pentru job este o situatie ciudata, o stiu ambele tabere ale mesei de discutii. Asa ca i-am intrebat pe cei din publicitate, in ce stare ii gaseste recrutarea unui om nou, cat de bine citesc candidatii si care sunt NU-urile prin care unii dintre ei se descalifica din start. Cine si cum i-a impresionat de la prima intalnire?

Gabriel Branescu, Head of Branding & Digital Marketing Eikon7, nu are intrebari standard. Nu ii plac candidatii „stridenti, deplasat de formali, sau de informali”. Cine l-a impresionat, in textul de mai jos.

 

Optimist sau pesimist in fata recrutarii?

Sunt mereu optimist cand caut. Sunt convins ca exista oameni buni si abia astept sa-i cunosc. La fiecare interviu, vin cu asteptari ridicate si vreau sa cred ce-mi spun oamenii pe care ii intalnesc.

 

Cum citesti omul la interviu

Instinctul nu ma insala, dar au fost cazuri in care am sperat ca ma insel si am angajat oameni nepotriviti. Insa n-am fost niciodata cu adevarat surprins de oamenii pe care i-am angajat.

 

NU-uri

Sa nu stie nimic despre agentie, sau despre mine. Sa nu stie ce vor de la mine, ce vor sa faca. Sa-mi subestimeze inteligenta, cu incercari stangace de manipulare. Sa-si vorbeasca de rau fostii angajatori. Sa fie stridenti, deplasat de formali, sau de informali. Sa insiste pe subiecte legate de politica, religie sau orice ideologie. Sa fie evident nesocializati si incapabili de interactiuni firesti.

A fost un baiat, o data, prin 2001, care s-a enervat, brusc, si m-a intrebat "Da', tu, ce-ai facut de ma intrebi pe mine ce-am facut?". De parca il obligasem eu sa vina la interviu. Talentat, de altfel, dar ce sa faci cu el?

 

Oameni care te-au impresionat la interviu

Da, au fost cazuri de oameni care nu pareau constienti de valoarea si potentialul lor. Niciodata n-am incercat sa profit. S-a intamplat sa promit unei junioare ca in sase luni o numesc director de creatie. S-a speriat si s-a dus la alta agentie, pe un salariu mult mai mic.

 

5 intrebari

N-am intrebari standard. Incerc sa cunosc omul si plec de la ce propune, explicit sau implicit, prin prezentare si atitudine. Ma intereseaza competenta, caracterul si pasiunea pentru comunicare si persuasiune. Nu intreb pe nimeni unde se vede peste 5 ani. Ii intreb ce le place, ce nu le place, si de ce. Nu numai din branding, advertising, design sau social media, ci si in general, din lumea inconjuratoare. Purtam o conversatie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related