Cum sa identifici un pop-up retail atunci cand vezi unul

Nume: Comert pe termen scurt. Pentru prieteni, Pop-up Retail.
Locul nasterii: Statele Unite
Ce este: Imitator. Trend imitator. Dand dovada de flexibilitate, el transfera catre magazine caracteristica specifica unui produs, aceea de a aparea si a disparea rapid de pe piata. Apare brusc, se integreaza rapid in segmentul de piata si apoi dispare sau isi schimba specificul, dand comertului general o nota dinamica, de prospetime. Cunoasteti buticurile cu "de toate" despre care nici nu stiti cand s-au infiintat, ca au si disparut? Cam cu asta se ocupa si numitul pop-up retail, diferenta fiind ca el este folosit pe o categorie bine definita de produse, aleasa special pentru o categorie bine definita de public.

Ce face? Surprinde consumatorii cu performante temporare si asigura exclusivitate firmei respective datorita duratei scurte a actiunii. Este vorba de testare, in primul rand. De testare a noi tehnici, a curiozitatii consumatorilor si, nu in ultimul rand, a mandriei acestora, dandu-le senzatia de unicitate si privilegiu. Sau da posibilitate firmelor de a testa ieftin segmente de piata neincercate pana atunci.

De ce a aparut? Cu cat consumatorii au acces mai usor la bunuri si servicii de o calitate remarcabila, cu atat isi doresc exclusivitate si un statut diferit de al "celorlalti". Un statut care sa-i separe in mod vizibil de mase si care sa le ofere privilegii pe care nu oricine le poate avea. Americanii, parintii pop-up retail-ului, au numit aceasta caracteristica "massclusivity" (exclusivitate asupra maselor). Asadar, replica lui Al Pacino "Vanitatea! Cu siguranta, pacatul meu preferat!" s-ar putea potrivi foarte bine ca punct de plecare pentru acest trend.

Cum (se) face? Pai sa aruncam o privire in curtea site-ului www.trendwatching.com, mai exact asupra catorva firme care au folosit aceasta metoda: magazinul Target, din Statele Unite, care colaboreaza cu designerul de moda Isaac Mizrahi, a deschis temporar un magazin de 140 mp special pentru lansarea unei linii noi de haine pentru femei, create de Mizrahi. Magazinul a fost deschis doar pentru 5 saptamani.

Folosind pop-up retail-ul, site-ul eBay a reusit foarte bine sa capete expunere
in lumea reala. EBay a invitat sase designeri de interior sa mobileze o mansarda newyorkeza, smecheria fiind ca designerii aveau buget limitat si nu se puteau folosi decat de mobila si accesorii care se puteau achizitiona prin eBay.com. Accesoriile au putut fi apoi cumparate timp de o saptamana, dupa care oferta si-a inchis si portile virtuale, si pe cele reale.

Cea mai mobila versiune a pop-up retail-ului a fost in cazul Autobuzului Modei, in Londra. Lansata in octombrie 2003, campania merge si acum, Autobuzul Modei fiind intr-un tur continuu prin intreaga Anglie, pentru prezentarea a 1400 de articole create de 40 de designeri. Autobuzul cu doua etaje duce creatiile vestimentare unice in zone ale Angliei in care nu exista magazine trendy, oferind in acelasi timp tinerilor designeri un public mult mai larg.

Il invitam pe la noi? Se poate ca, in mediul nostru economic, pop-up retail-ul sa se simta ca intre verii de la tara. Pentru multe companii interna]ionale, sa investeasca in economia romaneasca, mai precis in mentalitatea ei, este inca un risc. Pe de alta parte, educarea consumatorilor tine in primul rand de posibilitatea lor de a alege. Ce ramura a comertului nostru si-ar permite sa adopte cu succes pop-up retail-ul? Am putea asista la o casatorie din dragoste intre telefonia mobila, sa zicem, si comertul de scurta durata? Om trai, om suna si-om vedea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Campanii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related