[Juratii FIBRA] Robert Nagy (HEAVY): Work-ul bun tine in principiu de capacitatea de a trece peste conventii si de a convinge un client sa faca ceva curajos

[Juratii FIBRA] Robert Nagy (HEAVY): Work-ul bun tine in principiu de capacitatea de a trece peste conventii si de a convinge un client sa faca ceva curajos

Iar work-ul excelent inseamna cam acelasi lucru, doar ca fara sa implice bugete mari si oameni precum Alec Baldwin, Sir Anthony Hopkins, Drake, Ryan Reynolds, clanul Kardashian (facem referinta la Super Bowl, daca nu era clar) sau orice alte figuri celebre. 

Deci, in esenta, ca sa scoti din tine excelenta, trebuie sa te transformi intr-un copil: atunci erai curajos, nu te luai dupa reguli, aveai resurse limitate pana spre zero si, totusi, gaseai o cale s-o faci pe aia sau pe cealalta.

Si Robert Nagy (Independent Creative Director, HEAVY) facea lucruri de cand era mic: comic books, muzica sau jocuri video. Abordarea pe care o avea atunci explica multe despre situatia lui prezenta (designer si art director multipremiat, recunoscut la scara internationala pentru designul ala care nu sta pe fundal, ci se declara hotarat protagonist). De regula, petrecerea ore intregi slefuind povestea sau conceptul fiecarui proiect decat sa se multumeasca cu prima frantura de idee si sa treaca la alte etape.

Fara doar si poate, Robert n-o sa se grabeasca nici la jurizarea proiectelor voastre din cadrul FIBRA. Dar sa nu va lasati intimidati de asta. Sfatul lui pentru voi - nu analizati prea mult daca sa da, daca sa nu, doar inscrieti-va:

"Nu va fie frica ca proiectele voastre nu sunt indeajuns de bune. Daca vi se pare ca un proiect merita, atunci inscrieti-l".


Versiunea in limba engleza a acestui interviu e chiar aici.

 

Robert Nagy in comunicare: circumstante ori ambitie

Sunt un designer multidisciplinar din Copenhaga. De formare, sunt graphic designer; am lucrat atat in studiouri de design, cat si in agentii de publicitate. Faptul ca am ajuns in industriile creative s-a intamplat natural.

Cand eram copil, eram fascinat de idei si imi inventam propriile universe si concepte in tot ceea ce faceam.

Fie ca desenam un comic book, scriam muzica sau lucram la un joc video, petreceam de 10 ori mai mult timp pe crearea unei povesti demente sau a unui concept nemaivazut decat pe munca propriu-zisa. Deci, cumva, are sens ca acum imi castig existenta in industriile creative.

Sursa

 

Procesul tau creativ. Ai vreun regret in ce priveste work-ul tau de pana acum?

Cele mai bune proiecte ale mele isi au radacinile in faptul ca sunt curios si ca incerc sa-mi tin mintea deschisa. Ador sa invat, sa dobandesc skill-uri noi si sa intalnesc clienti din industrii diferite. Totul tine de gasirea acelui core insight strabatand ore si ore de research pentru a intelege lumea in care traieste clientul respectiv. Cu alte cuvinte, identificarea problemei reale pe care incerc sa o rezolv.

Cat despre privitul inapoi, cred ca majoritatea proiectelor ar arata complet diferit daca le-ai putea reface cu knowledge-ul castigat in proces. Pentru mine, asta e frumusetea de a fi creativ; si asta e drive-ul meu, de fapt. Sa continui sa invat si sa devin mai bun cu fiecare proiect. Daca n-as vrea sa modific ceva dupa terminarea unui proiect, probabil ca ar trebui sa regandesc ce fac la o scara mai mare.

 

 

Ad-uri pe care le admiri

Dintotdeauna, campaniile Apple m-au impresionat foarte tare. De la "Think Different" si pana la campaniile de lansare iPod. Odata cu ele, mi-am dat seama cum comunicarea poate fi mai mult decat o simpla tentativa de seductie. Poate fi parte dintr-o experienta de brand mai mare. Modul Apple de a comunica chiar mi-a deschis ochii.

 

Freelancing-ul in coalitia HEAVY

Pentru a fi relevanta in lumea de azi, o agentie trebuie sa inteleaga in profunzime o varietate de domenii. Cele mai multe agentii cred ca reusesc sa faca asta cand de fapt nu e asa. Fac greseala de a considera ca aceasta "intelegere" inseamna sa angajeze cei mai buni oameni de digital, copywriteri, designeri s.a.m.d., sa-i puna pe toti sub acelasi acoperis si sa le ofere foarte multi bani.

La HEAVY, facem exact opusul. HEAVY a inceput ca o retea de freelanceri, dar a evoluat rapid intr-un core group puternic, format din cativa oameni cu experienta vasta in design si comunicare.

Colaboram cu foarte multi oameni talentati din sectoare diferite, de la tamplari si antropologi pana la antreprenori si interactive designers. Asta ne da puterea sa dam clientilor solutii indraznete care conduc catre experiente de brand reusite. Nu e vorba neaparat de a pendula intre analog si digital, ci de a ramane relevanti. 

Sursa

Sursa

Sursa

 

Publicitatea romaneasca

Astept cu nerabdare sa vad publicitate romaneasca de calitate. Nu cunosc foarte multe despre peisajul publicitar romanesc dar, pentru mine, ideea valoroasa e ceva universal.

 

Ce te-au invatat experientele anterioare ca jurat

Trebuie sa ai mintea deschisa. Sa intelegi si sa accepti tot ce presupune o cultura diferita de a ta.

Cand am jurizat la The Baltic Best in Estonia, am intrat la discutii cu o minte deschisa si am fost uimit de nivelul de creativitate in campaniile pe care le-am analizat, chiar daca work-ul in sine si estetica lucrurilor erau foarte diferite fata de ce eram eu obisnuit sa vad in Danemarca.

Proiectele tari au tendinta sa iasa in evidenta. Asta e minunat la creativitate, faptul ca work-ul bun intotdeauna straluceste.

Sursa


Sursa

 

Un sfat pentru publicitarii care vor inscrie la FIBRA

Nu va fie frica ca proiectele voastre nu sunt indeajuns de bune. Daca vi se pare ca un proiect merita, atunci inscrieti-l. Work-ul bun tine in principiu de capacitatea de a trece peste conventii si de a convinge un client sa faca ceva curajos. Work-ul cel mai bun se intampla cand faci asta fara sa ai nevoie de bugete mari de productie si superstaruri hollywoodiene.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related