Cristian Baita, un programator care si-a transformat lipsa de romantism intr-o aplicatie “dragalasa”

Cristian Baita, un programator care si-a transformat lipsa de romantism intr-o aplicatie “dragalasa”

Ce fac programatorii cand iubitele ii acuza ca stau prea mult pe calculator si nu dau relatiei romantismul necesar pentru functionare? Stau si mai mult pe calculator. Pentru a dezvolta o aplicatie in acest sens.

Asa a ajuns Cristian Baita sa faca CuteOD, un joc personalizat care ataca orice persoana draga ai avea in minte cu o supradoza de dragalasenie.

Cristian este unul dintre fondatorii Concept Apps, compania care a dezvoltat aplicatia Transport Urban. La aceasta companie este asociat. Ulterior si-a fondat propria firma, IndyVision, care dezvolta aplicatii si a lansat un proiect creativ – IndyDraw, o platforma care aduna desenatori talentati care realizeaza grafica personalizata. Tot el a fost lead-ul de proiect pentru aplicatia de Android pentru WowApp.

CuteOD este, momentan, intr-o versiune prototip. Pe Facebook ii gasiti aici. Cristian spune ca vor sa o extinda pe iOS si sa o dezvolte cu o latura sociala, asa ca se gandesc la lansarea unei campanii de crowdfunding pentru 18.000 euro.

 

Ideea

In urma cu multi ani, prietena mea de atunci se plangea ca nu fac suficiente gesturi romantice. Prin urmare, ca orice programator care se respecta i-am facut propria aplicatie CuteOD  in care m-am chinuit sa-i pun 200 de mesaje dulci, pe care le descoperea dand click-uri pe o poza de-a noastra. Denumita strategic CuteOverDose, ca un fel de „amenintare” ca va fi bombardata de acum de mesaje siropoase :)

Cum mesajele erau prezentate aleator si stia astfel ca are inca zeci de mesaje necitite, s-a jucat indelung cu aceasta aplicatie si a fost foarte bucuroasa de gestul meu.

Mi-a ramas in minte de-atunci ca poate sunt si alte persoane care s-ar bucura de asa ceva si ca poate e o idee buna sa implementez o varianta usor de folosit de oricine. Au trecut multi ani pana cand am gasit timpul si oamenii pentru a dezvolta acest proiect indraznet. 

De cativa ani buni exista un trend in lume care pune accent pe importanta personalizarii: se personalizeaza de la huse pentru mobile pana la masini. Trendul a patruns si in zona digitala, prin urmare nu ma indoiesc ca la un moment dat vor fi servicii foarte puternice prin care vei putea personaliza si avatare, jocuri, aplicatii, exact pe gustul tau.

Aplicatia joculet CuteOD incearca sa ne aduca un pic mai aproape de acel moment din viitor. Folosind CuteOD, poti sa dai unei persoane dragi un joc simpatic doar al vostru, in care descopera mesajele pe care i le-ai scris.

 

O aplicatie programata in weekend

Suntem intr-o versiune prototip la care s-a lucrat in regim de "hackathon" vreme de 6 sau 7 weekend-uri anul trecut. In ciuda faptului ca pare un joc simplu si micut, in spate a fost vorba de multa munca la partea de server, site-ul care trimite mesajele personalizate, iteratii pe grafica si animatii, tehnologia folosita pentru instalarile automatizate etc.

Cea mai dificila parte non-tehnica a fost, evident, mobilizarea oamenilor, toti dezvoltatorii lucrand, in putinul timp liber, la aceasta aplicatie doar din pasiune pentru idee.

 

Echipa

Suntem 6 prieteni care lucreaza pe partea de dezvoltare a aplicatiei si 3 persoane care ne ajuta pe partea de promovare si realizarea campaniei de crowdfunding.

 

Targetul

Aplicatia este dedicata in special tinerilor si adolescentilor, insa poate fi acesata de orice persoana care vrea sa-si surprinda persoanele dragi cu un gest frumos.

Am descoperit intre timp si o tendinta a oamenilor de a folosi aplicatia in scopuri de amuzament si nu neaparat de romantism, respectiv glumite/farse intre prieteni pe aceasta cale.

Cateva exemple in acest sens puteti vedea pe YouTube: Leonardo DiCaprio meets CuteOD - beware for the Oscars! sau Smiley meets CuteOD!

 

Planuri de extindere

Intrucat consideram aplicatia curenta un prototip, am vrea sa o extindem pe iOS, sa ii adaugam mult mai multa interactivitate, alte variante grafice si inclusiv un gameplay mai complex.

Vrem sa-i dezvoltam si o latura sociala. Conform calculelor noastre 18.000 euro ar trebui sa acopere aceste eforturi.

 

Dragalasenii de net

Pe mine inca ma mai prinde cateodata sa ma uit la lolcats sau 9gag :)

Pe partea cu ce nu mai suport, sunt anumite campanii de publicitate agresiva pentru tot ce se lanseaza prin media. Mi-ar placea ca prin CuteOD oamenii sa-si redescopere bucuria de a face gesturi frumoase catre cei dragi si sa se distreze cat mai mult.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related