Publicitatea in radio este considerata de specialisti ca fiind copilul mai putin dezvoltat al advertisingului. Insa costurile de difuzare extrem de mici, comparativ cu cele din media, posibilitatea de a asculta radioul inclusiv in miscare, precum si sansele mai mici de a schimba postul atunci cind incepe calupul publicitar fac ca avantajele promovarii unui produs prin intermediul radioului sa fie numeroase si deloc de neglijat. In plus, majoritatea firmelor care merg pe mina frecventelor joaca de multe ori la dublu, alegind mai multe medii de promovare pentru un impact sigur la public.
Concurenta acerba
Majoritatea firmelor apeleaza la agentii de publicitate pentru a crea un spot audio, acestea din urma fiind si cele care negociaza contractele cu anumite posturi, astfel incit publicul-tinta al radioului sa convearga cu cel al produsului promovat. "Conteaza enorm cui te adresezi, daca iti faci reclama la un post generalist sau la unul de nisa. Este la fel ca in televiziune sau in presa tiparita. Nu poti sa cumperi spatiu publicitar in «Gazeta Sporturilor» cind tu vinzi Pampers", este de parere Liviu Bujenita, manager de vinzari la reteaua Info Pro.