Mircea Pascu (Managing Director, Geometry Global) a trecut de la client in agentie si de la Business Director la CSD cu destinatie finala management-ul. Inainte de orice, VEZI AICI cum arata in 2013 proaspatul conducator al fostului G2 si noului Geometry Global. Povestea atunci despre un mod de lucru cross-functional, despre Precision Activation, despre cum este incantat sa coordoneze "complexitatea unui mix divers de business-uri si in acelasi timp increzator intr-o echipa talentata". La fel de incantat si acum, Mircea ne vorbeste despre evolutia agentiei in acesti trei ani, cand nu doar ca au inspirat oameni sa cumpere bine (filosofia Geometry Global: We inspire people to buy well), ci si agentii sa festivaleasca mai cu spor.
Parcursul tau la Geometry Global. Asteptari, surprize
Am inceput in 2011 ca Business Director, apoi am coordonat departamentul de Client Service, iar in 2013, odata cu Geometry Global, am preluat conducerea agentiei. In tot acest timp, obiectivele de business si de intelegere a oamenilor au ramas constante. S-au adaugat experienta, know-how-ul regional, macro managementul. In ceea ce priveste asteptarile, acestea au crescut si cresc constant, mai ales in calitatea mea de om de comunicare, angajat si responsabil pentru business si echipa.
Iubesc ceea ce fac. Imi place sa dezvolt relatii – de prietenie si de business - cu tot felul de oameni de la care am ce invata si invat in fiecare zi de la oamenii din echipa si de la clienti. Aici sunt implinirile.
Nu pozez in tipul popular de pe copertele revistelor de business vorbind despre generalitati, mai ales intr-o industrie a prieteniilor in care toti stim ce se intampla dincolo de cortina. Publicitatea e inca o industrie parazitata de figuri invechite care incearca sa functioneze ca acum 15 ani si reactioneaza violent la orice schimbare.
Astfel de reactii inca ma surprind in principal pentru ca e trist sa nu iti accepti sfarsitul atunci cand nu stii sa te adaptezi.
Sunt surprins de capacitatea unor juniori de a gandi matur si a vedea lucrurile dintr-o perspectiva benefica industriei. Am alaturat echipei Geometry in 2015 unsprezece oameni din industrii diferite sau cu putini ani in publicitate. Pe lista a ramas sa-i descopar mai mult si sa cunosc mai multi oameni ca ei.
Experienta de CS in activitatea de manager
Priveam lucrurile din alta perspectiva, cea a clientului, iar faptul ca am stat in departamentul de Client Service aproape doi ani a fost cel mai bun training pe care il puteam face in activitatea pe care urma sa o am. Mai ales la nivel de intelegere umana a business-ului.
Implicatiile devenirii G2 > Geometry Global
Lucrurile au fost simple. G2, JWT Action si Ogilvy Action au decis sa devina o singura entitate, o structura care sa devina cea mai mare agentie de activare din lume. Este extraordinar sa faci parte dintr-o poveste care se afla la inceput pentru ca ai posibilitatea sa fii implicat in decizii ce vor influenta viitorul intregii structuri.
Ca efecte, observabile in prezent sunt sinergiile la nivel de cultura, business si know-how.
Organizare actuala
Cum spuneam si intr-un interviu acordat la finalul anului, sunt opt departamente (Creatie, CS, Strategie, Digital, Shopper Marketing, Financiar, PR, HR), fiecare cu divizii. Cel mai recent, am hotarat sa cream o structura departamentala specializata pe CRM, pe care am creat-o alaturi de oameni pasionati de content marketing. Suntem in cautare continua de oameni indragostiti de publicitate, de oameni carora sa le dam libertatea de a face lucruri extraordinare.
Evolutia echipei
Structura noastra e una bine definita, asa ca numarul angajatilor e relativ constant. Cred ca ceea ce este cu adevarat important este capacitatea noastra de a ne adapta si de a inova, dorinta de a asimila noi functii si specializari care sa ne tina in primul rand atunci cand vine vorba de adoptarea noilor tehnologii si integrarea lor in campaniile pe care le dezvoltam.
Nu am schimbat principiul cross-functionalitatii de care vorbeam in 2013. E absurd sa ramai incremenit in canoanele delimitarilor de acum 20 de ani atunci cand consumatorul e tot mai „fluid” in armonizarea realitatii online cu cea offline. Work-flow-ul stabilit in agentie ofera oricarui membru al echipei sa intervina in orice moment si cred ca asta e tot secretul.
Dezvoltarea personala a angajatilor intra in programul de talent management local. 2015 a fost anul in care 30 de angajati au participat la Cannes si Eurobest, alesi in urma unei competitii interne. Pe langa acest lucru, agentia desfasoara constant o serie de training-uri si workshop-uri specializate, in colaborare cu mediul academic sau cu orice institutie poate aduce plusvaloare calitatii produsului nostru.
Anul asta lansam o academie interna care are in prezent 28 de traininguri, pe 3 nivele de specializare si care acopera domenii extrem de diverse: de la presentation skills pana la thought leadership, de la conflict management pana la behavioral communication, de la channel management pana la creative acumen.
Focusul agentiei
Ramane activarea de brand, cu atat mai mult in 2016, cand consumatorul sau cumparatorul vrea beneficii imediate, entertaining sau utile. Activarile de brand se pot manifesta in puncte de receptivitate diverse, de la Instagram pana in Piata Constitutiei. Doar doua cuvinte pentru urmatorii ani: eficienta si entertainment.
Evolutia cifrei de afaceri
Cresterea cifrei de afaceri este unul dintre obiectivele pe care le-am atins, la fel si mentinerea profitului (cel mai mare din piata in 2014). Mai mult decat atat, 2015 ne-a adus o pozitie importanta ce nu poate fi tradusa financiar: cea mai premiata agentie de creatie din Romania si, din calculele noastre, cea mai premiata agentie din Europa Centrala si de Est.
Anul asta o sa fim mai concentrati pe business tinand cont si de faptul ca ne-am demonstrat ca putem sa castigam la orice festival.
Portofoliu. Clienti castigati local vs. clienti de retea
Sunt clienti pentru care comunicam doar pentru piata din Romania si clienti pentru care dezvoltam campanii de regiune/globale.
In prima categorie sunt: Heineken (Golden Brau), Opel, VISA, GlaxoSmithKline, Federatia Romana de Fotbal, Intact Group, Danone, Tchibo Brands, Ponderas Hospital, Topanel, Kober, GoodMills, eMag.
Cea de-a doua categorie cuprinde: British American Tobacco, Procter & Gamble, OMRON, Coca Cola.
Clienti castigati in domenii noi
Industrii noi: medicina si echipamente medicale, fotbal, mass media, faina si produse de panificatie, echipamente de constructii.
2016 ne va aduce din ce in ce mai multe proiecte globale si regionale si, sincer sa fiu, acesta a fost unul dintre principalele mele obiective atunci cand am preluat conducerea agentiei.
Cele mai importante premii
Premiile de anul acesta de la Cannes si singurul Gold din industria locala. „Best Communication Agency of the Year” la Golden Hammer in 2015, premiile de la Clio, Cresta, Eurobest, Epica din 2014 si 2015.
Trebuie sa recunosc ca, la nivel personal, castigarea unui premiu la London International Festival a fost nemesis-ul meu, iar anul acesta echipa fantastica pe care o am a adus in agentie un trofeu de la acest festival. Acum sunt si eu mai linistit.
Obiectivele agentiei pentru 2016
O sa ne concentram pe generarea de business si pe dezvoltarea unor domenii care prezinta niste oportunitati importante pentru noi.
Vrem sa fim mai buni ca anul trecut pe toate planurile si sa consolidam expertizele de CRM si PR. Sunt doua discipline unde clientii, juratii de la festivaluri, colegii din alte regiuni ne confirma in mod constant calitatea ridicata a produsului final si faptul ca reusim sa generam rezultate neasteptat de mari.