ARTIVIST: Rolul artei are legatura directa cu sufletul unui popor. I-ai luat arta, s-a dus sufletul

ARTIVIST: Rolul artei are legatura directa cu sufletul unui popor. I-ai luat arta, s-a dus sufletul

Miscarea ARTIVIST ii are in spate pe Cristina Iorganda, Iulia Drinceanu si Adrian Drinceanu. In ce consta, de fapt. Acestia trei au infiintat o agentie  prin care ofera servicii "traditionale" de publicitate, dar nu doar asta. Twist-ul e ca, pentru fiecare client cu care lucreaza, vor ajuta un artist sa se promoveze. 

Pentru ca nu conteaza cat de extraordinar esti daca nu stie nimeni, ne-am gandit sa incepem cu asta; sa incepem prin promovarea artistilor, prin a povesti lumii despre ei, prin a-i ajuta cu diverse chestii la care ne pricepem: logo-uri, copywriting, design grafic etc. Planul este sa ii ajutam si financiar in viitor.

In cateva cuvinte, ARTIVIST vrea sa demonstreze ca se poate trai din arta,  daca stii cum sa te promovezi si la cine sa apelezi.

Cei trei spun ca a fost dificila explicarea celor doua laturi diferite ale ARTIVIST - business, respectiv caritate. Dar, esentializand, s-a ajuns la conceptul "branding pentru branding". Mai multe despre asta ne povestesc mai jos:

 

Ideea proiectului ARTIVIST

Cristina: Totul a pornit odata cu intalnirea mea cu Adrian in cadrul unui eveniment business organizat de cei de la Biz. Fascinata de vizualuri prin prisma meseriei, deoarece am tot primit mape de prezentare, Adi m-a impresionat cu modelul interesant de carte de vizita si de aici pot spune ca lucrurile au decurs ‘organic’.

Pe atunci eu activam ca freelancer in domeniul PR-ului si organizarii de evenimente, iar el impreuna cu Jullie lucrau sub forma unei intreprinderi individuale pe partea de grafica. O singura intalnire in buricul Bucurestiului la o cafea si cateva prajituri (asta pentru ca eu si Jullie suntem chocolate addicts) a condus la infiintarea unui SRL in toata regula.

De la inceputul intalnirii am simtit unul de la celalalt un vibe aparte, o aura cum ca vrem sa ducem antreprenoriatul la un alt nivel, am facut o serie de teste pentru a ne observa personalitatea, punctele comune, principii si asa mai departe si am observat acelasi ‘pattern’ si anume ca toti trei avem o afinitate catre domeniul artelor - cu totii am suferit inca din copilarie pentru ca nu ne-am urmat pasiunea inascuta - eu, de exemplu cred ca m-am nascut sa fiu dansatoare, daar pentru ca nu am putut urma acest drum am inceput sa desenez in timpul liber, sa pictez, sa scriu cu toate ca studiile mele au fost in domeniul realului.

Asadar dupa lungi saptamani de analiza ne-am dat seama ca ne dorim acelasi lucru - incercarea de a oferi societatii calitate, calitate intr-o conversatie, calitate intr-un vizual, calitate in societatea moderna ce este influentata de globalizare.

 

Iulia: Am inceput printr-o introspectie completa, de la valorile de viata ale fiecaruia, la frustrarile legate de non-valorile promovate catre publicul larg de ceva timp incoace, la hobby-urile si pasiunile noastre. Ne-am gandit mult pe termen lung, la zeci de ani de acum incolo; ne-am imaginat o societate in care copiii sau nepotii nostri nu ar muri de foame, singuri si necunoscuti, cu arta lor in brate.

De asemenea, ne-am dat seama ca nu am fi cu adevarat motivati sa incepem un business al nostru daca nu ar avea si alt impact in afara de bunastarea noastra personala, altfel ne-am fi angajat fiecare undeva, vazandu-ne de salarii.

De aici la ideea de business a fost un pas foarte scurt. Pentru ca nu conteaza cat de extraordinar esti daca nu stie nimeni, ne-am gandit sa incepem cu asta; sa incepem prin promovarea artistilor, prin a povesti lumii despre ei, prin a-i ajuta (daca vor si au nevoie) cu diverse chestii la care ne pricepem: logo-uri, copywriting, design grafic etc. Planul este sa ii ajutam si financiar in viitor, pentru ca intampina multe probleme reale (lipsa de ateliere, echipamente/recuzita scumpe, etc.). De aceea ne-am gandit sa imbinam business-ul cu leisure-ul.

 

Adrian: ARTIVIST a luat nastere din nevoia unei companii orientate spre a da ceva inapoi societatii. Ne-am intalnit toti trei la o cafea, am discutat despre ce inseamna sa fii angajat si ce am face diferit daca am fi angajatori. Asa ne-am dat seama ca toti suntem orientati mai mult spre a dezvolta oameni cu orice resursa.

 

Probleme si solutii

Cristina: Momentan suntem la inceput de drum asa ca cele mai ‘mari’ obstacole au fost din punct de vedere administrativ – este interesant sa fabulezi ca iti deschizi o firma si chiar sa faci acest lucru, cred ca si de aici vorba aceea ‘aaa....e greu sa-ti faci o firma!’, dar din moment ce ai o dorinta si mai ales fiind tanar si-ti permiti sa experimentezi, eu ii sfatuiesc pe TOTI, indiferent de varsta, de sex, de etnie s.a. sa incerce! Este o experienta care-ti da o incredere absoluta, infinita, simti ca bati sistemul, ca te lupti cu statul si reusesti sa ai o viziunea globala asupra intregului sistem economic.

Iulia: Pana acum cel mai dificil a fost sa explicam ideea asta de a face doua lucruri diferite. Adica reactii de genul: ori faci bani, ori faci caritate, de parca cele doua n-au loc in aceeasi propozitie. Solutia a fost sa reducem tot conceptul la sintagma ”branding pentru branding” sau pur si simplu sa explicam ca nu vrem doar sa luam, vrem sa dam si ceva inapoi.

Adrian: Trebuie sa recunosc ca foarte multi nu au priceput ce vrem sa facem, nu intelegeau ce avem noi de castigat din asta pentru ca nu suntem ONG, nu vedeau un business din a ajuta alti artisti. Intr-adevar nu este un business, dar pentru simplul fapt ca ne implicam in promovarea culturii romanesti, avem credinta ca vom inspira si alte companii sa faca la fel.

Solutia ar fi sa aratam ca se poate! Da, promovam artisti, iar business-ul nostru inca sta in picioare si asa o sa ramana mereu pentru ca este sustinut moral de o cauza buna.

 

Ce servicii oferiti clientilor?

Servicii de graphic design, branding, promovare si organizare evenimente.

Iulia: Suntem focusati pe IMM-uri si startup-uri care sunt la inceput de drum si au nevoie de o identitate. Pentru ca inceputul e cel mai dificil, e mult mai rezonabil sa ai de la bun inceput o traiectorie bine stabilita si constanta, de la ideea de business, la valorile & misiunea companiei, la identitatea vizuala si approach-ul in comunicarea cu clientii.

 

 

Cum alegeti artistii pe care ii promovati?

De obicei stam foarte mult pe Facebook, mereu in cautarea tinerelor talente. Le urmarim lucrarile si unde vedem un potential ii notam intr-un Excel care deja este destul de stufos, pentru ca Romania are foarte multi tineri talentati si cu potential.

Asadar, artistii i-am descoperit de-a lungul timpului, fie pe social media, fie prin diverse articole descoperite pe net, fie de la alti prieteni, fie ne-au contactat chiar artistii sa ne intrebe ”care-i faza cu ARTIVIST” si i-am pus pe toti in acest Excel despre care am mentionat mai sus. In principiu incercam sa ii luam pe rand.

Momentan ii promovam pe paginile noastre de social media si pe website-ul artivist.ro, publicand un interviu cu fiecare. Incercam sa le facem cunoscuta povestea, arta lor, traseul de la idee la practica si vrem sa gasim cumva o modalitate prin care sa ii conectam si cu lumea de business.

Adrian: Mereu am mentionat ca in viziunea mea este musai sa ai un website si o pagina de Facebook cu „like”. Mereu sa fie activi si in stransa legatura cu publicul. Odata cu crearea ARTIVIST, ii vom ajuta cum putem si prin orice resurse. In succesul personal nu sunt scurtaturi si cred ca se aplica si in lumea business-ului.

In acest sens am creat si „Comunitatea Artivist” pentru ca artistii sa-si dezvaluie micile secrete de lucru sau pur si simplu sa se imprieteneasca si sa creeze colaborari, sa se intalneasca si sa creeze arta impreuna.

 

Ce artisti ati promovat pana acum?

Adrian: O sa incep cu bunul meu prieten Mihail Adrian Simion, omul din spatele Alba Ecstasy si Kontinuum productions. Adrian este singurul muzician pe care il cunosc care sa abordeze muzica de relaxare si meditatie. Ca multi artisti talentati, Adrian are foarte mult succes in afara si am fost frustrat ca la noi nu este cautat.

De asemenea, trebuie mentionat si Septimiu Moldovan care este singurul din tara ce a scris o carte despre istoria muzicii electronice romanesti. Cat de tare este asta? Nici nu stiam ca avem o istorie a muzicii electronice romanesti si sunt sigur ca multi nu cunosc acest lucru.

Mai departe trebuie sa recunosc ca sunt fan Bored Pixel, o tanara talentata cu foarte mult umor ce deseneaza digital scurte povestioare amuzante, in stilul comics.

Adrian Drinceanu este un pictor cu un potential enorm. Acesta a realizat si cateva instalatii bazate pe oglinzi foarte interesante.

Ioana Sopov este un artist grafic extraordinar! Ioana tine cursuri de grafica pe platforma Envato-cea mai mare platforma dedicata domeniilor creative.

Robert Obert, tot un grafician extraordinar cu foarte multe proiecte interesante. El a conceput „Profetia urbana” si a lucrat cu mai multe companii, dar si cu trupe de muzica.

The Purple Dandies ale caror versuri si solo-urile de chitara te impresioneaza la primul auz. Sunt foarte tineri, foarte talentati si, daca Romania o sa-si indrepte atentia asupra lor o sa aiba succes, nu ma indoiesc de asta.

Pentru ca mi-ar lua zile intregi sa-i enumar pe toti artistii, o sa va rog sa vizitati pagina noastra de Facebook si site-ul artivist.ro pentru a-i urmari pe cei intervievati deja. Prin prisma acestor interviuri, veti descoperi ce dificultati au intampinat, cum le-au depasit si ce ii motiveaza sa continue sa urmeze acest drum al artelor.

 

Primul proiect desfasurat cu ARTIVIST

Adrian: Primul proiect a fost foarte interesant si frumos in acelasi timp. Este vorba de o companie de pantofi de lux care isi va deschide sediul in Japonia. Ne-am intalnit toti trei cu Alexandru, fondatorul companiei, am discutat, i-a placut de noi si am batut palma. A fost si primul brand premium pe care l-am dezvoltat. Iulia a lucrat neintrerupt la acest proiect si nu l-a lasat din mana pana nu a iesit la calitatea dorita – din pacate brand-ul nu va fi lansat in Romania, dar veti putea vedea design-ul pe pagina ARTIVIST.

 

La ce proiecte lucrati in prezent?

Momentan lucram la ‘TRAIESC DIN ARTA! MIT SAU REALITATE?’ce va avea loc in spatiul ARCUB, in perioada 22 – 26 februarie.

Pentru ca este primul eveniment marca ARTIVIST ne dorim sa fie unul reusit si prin asta ne referim sa aducem valoare publicului. Prin intermediul acestuia, ne dorim sa elucidam anumite mistere, sa distrugem binecunoscutul stereotip artistic ce spune ca arta este echivalentul saraciei, stereotip ce demotiveaza generatiile creative in a-si urma vocatia.

 

„Traiesc din arta! Mit sau realitate?”

Cristina: Adi a venit cu ideea acestui eveniment. El este ganditorul grupului, cel ce analizeaza lucrurile in profunzime, iar spre sfasitul lui 2015 ne-a prezentat conceptul acestui eveniment-a zis ‘Ce ar fi daca am arata ca anumiti oameni chiar si-au construit o cariera in domeniul artelor?’ si de aici am ajuns la ‘Traiesc din arta! Mit sau realitate?’.

Adrian: Asa cum spune si titlul, ideea de baza a evenimentului a fost sa vedem daca intr-adevar se poate trai din arta sau nu. Daca se poate trai, care sunt secretele si care este drumul pana acolo. Daca nu se poate trai, ce se poate face in aceasta privinta, ce solutii sunt.

Ideea ne-a venit tot dintr-o nevoie. Arta la noi nu este vazuta precum o cariera sau daca este vazuta asa, este asa mai trasa de par. Parintii rareori isi indruma copiii spre o astfel de „meserie”, pentru ca stiu ca o sa aiba probleme cu banii. Acum...asa este! Dar vor avea doar daca nu se promoveaza, daca nu stiu sa se vanda sau la cine sa apeleze. De aceea, in cadrul evenimentului vor fi discutate toate aceste probleme oricat de sensibile vor fi.

Si ar mai fi o problema la care m-am gandit mult timp si aceea ar fi cand a fost ultima data cand tu personal – Maria, George, Alexandru s.a. ai cumparat un tablou si l-ai expus in propriul spatiu? Un tablou „original”, realizat de un artist roman in viata? Sunt sigur ca nu iti amintesti probabil pentru ca nu a existat acel moment sau a fost undeva intr-un trecut foarte indepartat...

 

Artistii care veti vorbi

In principiu am ales oameni ce ne-au fost recomandati de ai nostrii prieteni artisti, oameni ce profeseaza in calitate de artisti si chiar ii au ca mentori. Numele lor il vom publica la inceputul lunii februarie odata cu lansarea oficiala a evenimentului.

 

Despre intalnirile din cadrul evenimentului

Evenimentul va avea loc in saptamana 22 – 26 februarie, in fiecare zi de la 18:30 la 20:00. Luni publicul va trai din pictura, marti din literatura, miercuri din grafica, joi din fotografie si vineri din muzica.

Intrarea va fi libera, iar participantii vor avea parte de multe cadouri din partea noastra – bilete la teatru si multe alte atentii creative.

 

Rolul artei in societatea de azi

Rolul artei are legatura directa cu sufletul unui popor. I-ai luat arta, s-a dus sufletul. Este atat de simplu!

Daca ne-am obisnuit sa vedem numai blocuri gri si sa fim martori la cum sunt lasate cladirile vechi cu o arhitectura frumoasa in paragina, poate ca este timpul sa ne dezobisnuim. Poate ca este timpul sa facem unele modificari in legatura cu acest consumerism si sa incepem sa cumparam lucruri de calitate - un tablou pe care sa-l lasam in mostenire copiilor nostri, un CD cu muzica originala, o vestimentatie realizata dintr-un material pretios ce nu poate fi duplicata, sa solicitam un arhitect sa ne creioneze casa visurilor sau poate chiar sa ne interesam de ce tineri scriitori mai avem prin tara, ce mai scriu si ce mai fac.

Adrian: Arta asta inseamna, ca fiecare sa se implice, sa ajute ca rotile acestei societati sa functioneze ca un intreg.

Cristina: Acum sa facem un exercitiu de imaginatie si sa ne inchipuim ca nu exista arta in viata noastra. Daca nu se poate realiza acest exercitiu atunci recomand filmul Equilibrium, unde se vad concret efectele acestei disparitii.

Iulia: Arta este si a fost intotdeauna un factor al individualitatii unei societati, un element care a contribuit la diversitatea si frumusetea noastra culturala, un fel de conector intre pragmatismul vietii de zi cu zi si visele noastre din copilarie.

 

Planuri de viitor pentru ARTIVIST

In continuare ne-am dori sa:

  • cream rubrica ARTIVISTII pe ecranele de la metrou in cadrul caruia sa afisam artistii contemporani cu ale sale lucrari;
  • realizam un anuar in care sa ilustram firmele ce ne-au calcat pragul si au dorit sa le fie realizat brand-ul de catre noi + artistii ce au fost promovati cu ajutorul acestor proiecte;
  • cream Fundatia Artivist prin care sa putem oferi artistilor un spatiu unde sa lucreze, sa-si desfasoare activitatile;
  • sa inspiram si alti antreprenori sa urmeze un model de business ”take one, give one back”, pentru ca viitorul apartine celor care coopereaza inspre binele comunitatii, nu celor care sunt in competitie pentru cel mai mare profit. 
  • sa ne implicam si in sistemul educational, pentru ca acolo trebuie lucrat cel mai mult. Nu intram in detalii, dar credem ca educatia din pacate opreste creativitatea, in loc sa o fructifice;
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related