[Statusul unui tanar creativ] Nadejda Ghilca: Advertising-ul este probabil unul dintre cele mai curajoase domenii, dupa astronautica

[Statusul unui tanar creativ] Nadejda Ghilca: Advertising-ul este probabil unul dintre cele mai curajoase domenii, dupa astronautica

Pazea, astronautilor, vin publicitarii. Uneori cu clienti curajosi in spate. Pe care ii trag inapoi, insa, bugetele, crede Nadejda Ghilca (Art Director, MRM//McCann Romania). Dar creativitatea se mai si bucura de limitari. Altfel, in advertising poti simti pe propria ta piele un "winter is coming", anume cand vine o rafala mai puternica de proiecte. Dar hai, ca nici "summer breeze"-ul nu-i deloc de neglijat. In ce fel i s-a asezat publicitatea pe umeri si cat de comod se simt impreuna, ne spune Nadejda in continuare.

 

Mediul actual publicitati. Ce ofera si ce iti lipseste

Mediul actual al publicitatii este un pantonar de la 'summer breeze' la 'winter is coming'. Iti ofera un birou, un scaun, un calculator si eventual o tableta grafica.

In stanga sau in dreapta ta mereu este colegul de echipa: Doamne ajuta sa va intelegeti bine, pentru ca altfel nu iese nimic. Eu imi petrec diminetile, pranzurile si serile cu Sandra Bold, my copywriter.

Dar cand vine avalansa de proiecte poate deveni destul de stresant. Totusi, la final esti mai fericit ca ai reusit si de data asta.

 

Autoevaluare: cat de creativ te consideri?

Sunt cel mai creativ art-director din sectorul Ciocana, Chisinau, pe care il cunosc. Dar inca ma uit la campaniile care au luat la festivaluri si ma gandesc ce dragute sunt. 

Singurele confirmari pe care le am sunt de la prieteni care imi dau link-uri cu campaniile mele sau comentariile userilor pe Facebook si YouTube.

In septembrie ma intorceam cu trenul din Constanta spre Bucuresti cu doua familii super simpatice in compartiment - una din Craiova si cealalta din Arad. La un moment dat au inceput subiectul “voi la ce magazine va faceti cumparaturile?”, iar familia din Arad a zis ca ei “se duc la Lidl pentru ca au preturi mici, dar si campanii dragute mai ales aceea cu Micestiul”. Cred ca acestea sunt micile confirmari de care se bucura orice publicitar.

 

Uzura termenului „creativitate”

Unde este emoji-ul cu rolling eyes? Cert este ca termenul “creativitate” este mai curand gresit utilizat decat uzat.

 

Curajul in advertising: stoppere principale

Advertising-ul este probabil unul dintre cele mai curajoase domenii, dupa astronautica. Din pacate cel mai mare stopper sunt bugetele, chiar si la clientii super curajosi. Asta face challenge-ul si mai mare, sa faci campanii curajoase pe bani putini.

 

Daca ai fi CD, cum ti-ai incuraja creativii sa „go the extra mile”?

Cu bomboane “Bucuria”, logic!

 

3 atribute pe care crezi ca le-ai avea ca CD

- centura verde la karate, pentru ca stiu sa dau un mawashi geri oricarei probleme care apare;
- Photoshop - are si creion si penita si nu orice Creative Director stie sa tifeteze impecabil;
- as face o ora de somn obligatoriu in timpul programului, pentru ca daca nici noua ni se permite sa visam, atunci ce naiba.

 

Dar, de fapt, iti doresti sa devii CD?

Cred ca e un job foarte greu, dar totusi are si placerile lui. Sper sa fiu un creative director foarte bun, dar timpul ne va arata.

 

Cei mai curajosi publicitari de la noi si din afara

N-o sa numesc lume din grupul McCann, pentru ca se subintelege ca nu mi-as pierde zilele intr-o agentie cu oameni pe care nu-i ador si nici oameni din alte agentii, pentru ca nu am curaj :)

We are from L.A. - pentru ca le vine o idee tare si pur si simplu o fac, primul clip de 24 de ore sau primul clip din gif-uri si nici nu repeta o idee.

Stefan Sagmeister si Jessica Walsh (Sagmeister & Walsh), pentru ca pun accent pe concept si apoi fac executii impecabile.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related