Vandal Club: te bagi, man?

Vandal Club: te bagi, man?

„Vandalii” din spatele Vandal Club sunt doi tineri pasionati de design care s-au saturat sa lucreze la stapan si si-au dus hobby-ul pe meleaguri serioase. Cei doi (care vor sa ramana anonimi) s-au apucat de conceput tricouri cu mesaje care ironizeaza realitatile autohtone. Tricourile lor, populate de figuri precum Preafericitul Daniel sau Arsenie Boca si decorate cu expresii degustate la scara larga in online ("nu ma bag, man", "m-a luat"), le-au adus o portie considerabila de faima. Si de clienti.

Tricourile pe care le produc sunt in editie limitata, iar toata treaba se inconjoara cu un pic de aer exclusivist. El si ea, cum se denumesc generic in interviul de mai jos, si-au format si un club cu maxim 15 membri selectati pe spranceana. Fie ca sunt clienti fideli, colaboratori sau oameni care i-au sustinut, cei care fac parte din club primesc si creatii pe care nu le poti cumpara din shop.

Nu ne mai bagam nici noi, man. Ii lasam pe vandali sa ne povesteasca mai multe:

 

Primii doi din Vandal Club

Suntem doi oameni pasionati design, ce locuiesc, mananca si lucreaza impreuna de mai bine de 4 ani.
Ea are 28 de ani, a studiat arhitectura si a lucrat cativa ani in domeniu.

Eu am 27 de ani, am sarit peste studii si m-am apucat direct de treaba ca designer grafic.
In viata de zi cu zi obisnuiam sa facem freelance, insa acum ne concentram puterile in realizarea proiectelor noastre.

Cea mai mare pasiune a noastra este grafica. Eu m-am apucat prin 2005, cand am infiintat o comunitate de grafica, unde publicam tutoriale si resurse. Ea s-a apucat la scurt timp dupa ce ne-am mutat impreuna.

Visam foarte mult si gasim greu linia dintre vis, experiment si pasiune. Acum experimentam cu ambalajele facute manual si ne dorim ca in curand sa ne luam o masina de cusut si sa experimentam cu textilele. Intre timp ascultam multa muzica, bem o tona de cafea si hoinarim in spatiul digital in cautarea de frumos.

 

Cum a pornit Vandal Club

Dupa o perioada lunga de lucrat pentru altii, in care am inceput sa neglijam pasiunile de altadata, ne-am dorit sa lansam un proiect personal, in care sa ne antrenam creativitatea si sa trecem peste barierele comerciale cu care ne-am obisnuit.

Primul pas a fost sa deconstruim visul cel mare la cel mai simplu lucru pe care putem sa-l facem in cel mai scurt timp si din care sa invatam cat mai multe.

A durat cam o saptamana de la “Bine ma, il facem asa” pana la primul share pe Facebook. In timp ce ea punea la punct identitatea vizuala si prima ilustratie, eu pregateam o platforma online in care sa abia sens un singur tricou.

 

Naming – de ce „Vandal Club”

Am ales „Vandal”, datorita modului in care oamenii eticheteaza o lucrare drept buna sau proasta, vandalism sau arta si „Club” deoarece ne dorim stabilirea unei comunitati. Noile extensii de domenii au picat la fix.

 

Ideile pentru conceptele si grafica tricourilor

Eu sunt responsabil cu conceptul lucrarilor, iar ea este responsabila cu ilustratiile. Ideile vin destul de natural, de cele mai multe ori din gluma si mereu au o mica poveste in spate.

Anumite idei le lansam impulsiv, iar altele sunt pregatite pentru un moment “mai potrivit”, cand Vandal Club o sa fie mai mare.

 

De ce editii limitate?

Am ales conceptul de Editie Limitata deoarece pentru noi are cel mai mult sens, atat pe termen scurt cat si pe termen lung. Am avut nevoie de o metoda eleganta de a ne pune visul in practica si de a ne organiza timpul.

Unele modele sunt realizate datorita unui eveniment sau festival la care participam, iar prin producerea unei editii limitate vrem sa le oferim ceva special celor care ne transforma ideile in realitate.

 

Daca cineva nu apuca un tricou editie limitata, ne pare rau ca nu a fost pe faza. Nu facem exceptie. Ne bucuram ca ii place ce facem, ii sugeram sa ne urmareasca pe Facebook si sa mai arunce din cand un ochi pe site. Cu putin noroc vom scoate ceva asemanator sau vom relua colaborarea.

 

Piedici pentru proiect

“Banii si timpul” sunt cele mai intalnite scuze, insa, cu riscul de a ne judeca mai aspru, cred ca noi suntem cele mai mari piedici.

Gasirea unor furnizori a fost cea mai grea misiune. Modelele tricourilor pe stoc oferite de “tipografiile de tricouri” sunt foarte limitate iar clientii au gusturi diferite.

Gasesti textile misto afara, insa e greu sa comanzi ceva inainte sa cunosti ce preferinte au clientii tai. “Tricouri groase sau subtiri? Guler rotund sau cu anchior? Mai stramte sau mai largi? Mai ieftine sau mai calitative?”

 

Ati avut "probleme" din cauza tricourilor voastre?

Probleme-probleme din cauza tricourilor nu am avut. Cei de la Kamikaze glumeau - nu am fost interzisi inca (cumparati cat e timp!), iar cei de la wowbiz sunt.. much wow, such biz...


Speram ca oricine ne-ar fi putut face probleme a aflat deja de noi, iar faptul ca nu s-a intamplat nimic dovedeste ca traim intr-o tara civilizata, in care inca exista libertate de exprimare.

Parerile oamenilor sunt impartite. Clientii zic doar de bine, cativa devenind colectionari. Articolele aparute in “presa” nu au fost rau intentionate si datorita proiectului am cunoscut o multime de oameni interesanti.

Comentariile negative ne amuza cel mai mult. Am fost catalogati satanisti, antihristi, illuminati, masoni, teribilisti si lista poate continua…

 

Promovare. Cum ajunge lumea la voi?

Cand am inceput proiectul, Ariel (n.r. – Constantinof) ne-a spus sa fim atat de buni, incat sa nu putem fi ignorati. Mesajul asta ne-a ramas tiparit in minte si ne influenteaza in fel si chip.

Drept urmare, speram ca lucrarile si colaborarile noastre sa faca promovarea pentru noi, iar astfel sa facem proiectul din pura pasiune, fara sa ne concentram atentia spre promovare.

Promovarea a fost organica si a venit din senin. Cel mai mare “efort” facut de noi a fost un mesaj din partea paginei Vandal Club catre cea a Preafericitului Daniel, care s-a viralizat foarte rapid.

 

Lumea ajunge la noi cel mai des prin Facebook, cei fara cont la recomandarea unui prieten, altii cautand pe Google “m-a luat sau ma luat”.

 

Despre clubul Vandalilor

Clubul este destul de exclusivist. Sub 15 oameni, toti selectati pe merit. Fac parte anumiti prieteni, cativa oameni din online care ne-au sustinut si o mana de clienti selecti, cu care ne-am cunoscut, sau am interactionat mai mult. Ei primesc cadouri surpriza din partea noastra si au acces la lucruri pe care nu le-am lansat niciodata.

 

Colaborarea cu branduri

Am colaborat cu cateva branduri, festivaluri si ONG-uri, iar recent am inceput colaborarile si cu cativa artisti. Ne plac mult provocarile. Nu cred ca este timpul sa ma gandesc preventiv la conditii de colaborare.

Cat timp scopul este de a realiza o experienta misto pentru oameni, inseamna ca deja suntem pe aceeasi pagina. Restul sunt detalii care se vor rezolva.

 

Planuri de viitor

Oh, sunt asa multe, incat nu stiu de unde sa incep, unde sa ma opresc si in ce ordine sa le iau..

Editia Limitata ramane principala prioritate si dorim sa o transformam intr-o experienta mult mai completa, prin colaborari cu producatori, branduri, festivaluri si artisti.

Dezvoltarea experientei si interactivitatea cu membrii clublui nostru la un nivel si mai personal.

Relansarea siteului intr-o noua formula care sa reprezinte mai bine ce facem si ce ne dorim.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related