[Statusul unui tanar creativ] Sabin Staicu: Daca ai cu ce sa provoci mediul comunicarii, el nu are cum sa ramana indiferent. Valoarea isi face loc cumva

[Statusul unui tanar creativ] Sabin Staicu: Daca ai cu ce sa provoci mediul comunicarii, el nu are cum sa ramana indiferent. Valoarea isi face loc cumva

Pe cand unii se bat in piept si se consuma cu privire la aproapele lor din industria publicitara, Sabin Staicu (Copywriter, Three) e SuperRelaxatMan. Asa s-ar comporta in rolul directorului de creatie; si la modul asta priveste si publicitatea romaneasca. Stresul e degeaba, ca valoarea isi face loc singura.

Altfel, sa trecem dincolo de curaj, spune Sabin. Ca poate niste tenacitate in munca si un car de empatie ar ajuta mai mult industria:

Un lucru pe care nu il suport si care ne trage mult in jos, dincolo de lene si nepasare, cred ca este aroganta – ca de exemplu atunci cand se strang sase oameni intr-o sala de meeting sa stabileasca faptul ca numai ei inteleg spotul, iar celelalte 20 de milioane de romani nu o sa-l inteleaga.

 

Ce ofera mediul actual al comunicarii. Ce ii lipseste

Eu simt ca lipseste mult la noi in industrie sinceritatea fata de sine, dar si respectul de sine, insa cam astia sunt oamenii in majoritate, deci aici nu se prea poate umbla.

Cert este ca daca ai cu ce sa provoci acest mediu, el nu are cum sa ramana indiferent. Valoarea isi face loc cumva. Mai dai de un director de creatie ca Andrei Tripsa, mai lucrezi cu cate un client care intelege cum sta treaba, cum e Radu Morar, mai faci un proiect ca pentru sufletul tau cu Silent Strike. Si e bine. Cred ca exista usite; cu timpul, mediul poate sa se reformeze in jurul tau daca te mentii solid.

 

Autoevaluare: cat de creativ te consideri?

Nu stiu cat de creativ sunt, dar cred ca sunt.  

Pot sa stau mult timp singur si sa aflu de la mine lucruri pe care nu le stiam pana atunci. Si zic, hm, i-auzi, apoi sunt curios sa vad ce urmeaza sa ma mai gandesc si tot asa.   

  

Cat de uzat ti se pare termenul "creativitate" si de ce?

Uzat rau de tot!

Ba nu, habar n-am. Probabil ca sunt destule situatii in care m-as gandi ca nu are acoperire, dar oricine poate sa-l foloseasca oricand vrea, cu referire la orice vrea, ca pot sa trec peste.

 

Curajul in advertising

Uite, mie ideea asta de curaj in publicitate mi se pare poate suprasolicitata. Ca nu cred ca trebuie sa fii cine stie ce curajos ca sa o faci bine, ci mai degraba trebuie sa muncesti mult si sa ai o „constiinta a mistoului” sa zicem.

Dar in fine, un lucru pe care nu il suport si care ne trage mult in jos, dincolo de lene si nepasare, cred ca este aroganta – ca de exemplu atunci cand se strang sase oameni intr-o sala de meeting sa stabileasca faptul ca numai ei inteleg spotul, iar celelalte 20 de milioane de romani nu o sa-l inteleaga. Atunci ajungi sa faci pe prostul, iar oamenii o sa te tina minte asa.

 

Daca ai fi CD, cum ti-ai motiva creativii sa treaca dincolo de "caldut"?

In primul rand, cred ca este esential sa stii sa-ti alegi oamenii pentru care conteaza acest lucru, ca altfel este imposibil. Apoi trebuie sa dai si tu pentru ideile lor cel putin cat dau ei ca sa ti le aduca. Sa faci tot posibilul sa le produci proiectele, sa le tii partea si sa fii sincer cu ei. Astea sunt lucrurile care conteaza.

 

3 atribute pe care crezi ca le-ai avea ca CD

- Incerc sa fiu mereu constient de mine si de ce se intampla in jurul meu, de ce fac si de ce fac ceea ce fac.

- Sunt SuperRelaxatMan si cred c-as putea sa sustin singur pe umeri stres cat pentru o armata de oameni.

- Sunt pretentios si incerc sa imi educ pretentiile.

 

Dar, de fapt, iti doresti sa devii director de creatie?

Da, ca-mi place mult sa discut idei. Si atat.

 

Cei mai curajosi publicitari de la noi si din afara

 Imi place Bogusky.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related