[Statusul unui tanar creativ] Andreea Moise: Goana dupa idei e in continuare palpitanta​ si, daca vom continua sa fim curiosi si curajosi, vom avea si noi Woodstock-ul nostru

[Statusul unui tanar creativ] Andreea Moise: Goana dupa idei e in continuare palpitanta​ si, daca vom continua sa fim curiosi si curajosi, vom avea si noi Woodstock-ul nostru

Publicitatea nu mai e ce-a fost. Tara nu mai e ce-a fost. Tineretea nu mai e ce-a fost. Nici macar noi nu mai suntem cine am fost (acum un an, sa zicem). Doar pisicile au fost, sunt si vor ramane exact la fel.

Vreo noutate pana acum? Nu chiar.

"Epoca de aur" in publicitate e un termen relativ - pentru unii a trecut, pentru altii abia urmeaza. Lasati deci ofurile care nu va apartin si treceti la pus caramizi, nu paie. Cum spune si Andreea Moise (Art & Copy, Headvertising): 

Ce mi-ar placea mie sa se intample: mai mult outdoor-uri neconventionale (daca tot uratim orasul cu panouri)​​, ceva mai mult curaj in utilizarea tehnologiei si mai multa implicare sociala din partea brandurilor. Hai sa nu mai producem intensiv campanii de care lumea uita imediat ce-ai dat jos mesh-ul din centru sau ai scos spotul de pe TV.

 

Mediul actual al comunicarii, in viziunea unui tanar creativ

Am remarcat la niste [m]ad men cu experienta o nostalgie pentru "the golden age". Probabil multi din generatia mea au auzit cel putin o data ca "publicitatea nu mai e ce-a fost". Adica ajungi si tu la petrecere, doar ca sa descoperi ca salata de boeuf s-a terminat si ca nici de baut nu prea mai e. Iar asta iti cam taie cheful. Insa, pe masura ce faci lucruri, iti dai seama ca goana dupa idei e in continuare palpitanta​ si ca, daca vom continua sa fim curiosi si curajosi, vom avea si noi Woodstock-ul nostru.

 

Autoevaluare: cat de creativ te consideri? 

Creativitatea se masoara :) ? La testele cu left/right side of the brain imi iese ca-s echilibrata. S-ar putea sa trec pe rosu, pentru ca ma gandesc la ceva, dar pot si sa-ti calculez pe loc cat costa produsele din cosul de cumparaturi.

Altfel, imi antrenez creativitatea cat pot de mult. Adica incerc sa tin ochii deschisi (la propriu o gramada, dar si la figurat), sa vad multe filme, sa desenez cate ceva, sa cunosc oameni, desi nu-s chiar sociabila.

Si ma mai lupt cu felul meu de a fi, care-i cam constipat uneori, ceea ce dauneaza serios creativitatii.

 

Cat de uzat ti se pare termenul „creativitate”?

E adevarat, creativitatea e pe buzele tuturor in vremurile astea, dar nu vad de ce am face un subiect din asta. Unii oameni scriu cu diacritice, altii nu. So what? Hai sa ne vedem de treaba si o sa fie bine.

Curajul in advertising: stoppere principale

Cred ca cele mai multe stoppere mi le pun singura, din teama de penibil. E gresit si incerc sa corectez asta, ca nu se stie ce-o sa vada un director de creatie intr-o idee pe care mi-e rusine s-o prezint.

Dar adevaratele stoppere sunt cele financiare. Multe idei isi dau duhul prin powerpoint-uri, ca nu mai raman bani si pentru ele.

Ce mi-ar placea mie sa se intample: mai mult outdoor-uri neconventionale (daca tot uratim orasul cu panouri)​​, ceva mai mult curaj in utilizarea tehnologiei si mai multa implicare sociala din partea brandurilor.

Hai sa nu mai producem intensiv campanii de care lumea uita imediat ce-ai dat jos mesh-ul din centru sau ai scos spotul de pe TV.

 

Daca ai fi CD, cum ti-ai incuraja creativii sa treaca de "caldut"?

Cred ca, daca ai ales sa lucrezi in publicitate, te setezi singur sa stai departe de zona calduta, sa depasesti primele lucruri care-ti vin in cap. Dar, daca as fi director de creatie, probabil i-as zice creativului care n-a prea livrat sa faca mai mult research si apoi sa mearga la niste beri. La mine cam asa functioneaza.

 

3 atribute pe care crezi ca le-ai avea ca CD

​1. Cred ca as fi un critic bun atat pe copy, cat si pe art, pentru ca am norocul sa le fac pe amandoua. 

2. Uneori, conexiunile din capul meu sunt ciudate. Prin asta vreau sa spun ca am idei si glume bizare, dar si ca s-ar putea sa te rog sa-mi explici cel mai simplu banc.

3. Am o intuitie buna si cred ca asta m-ar ajuta sa aduc laolalta oamenii potriviti. 
De fapt, imi place sa ma gandesc la mine ca la o varianta moderna a lui Peggy Olson. 

 

Dar, de fapt, iti doresti sa devii director de creatie?

Corect. Cred ca trebuia sa raspund intai la asta si apoi la intrebarea cu atributele. Sincera sa fiu, nu stiu. Nu-i poti cere unui copil in premergator sa-ti spuna la ce gradinita vrea sa dea. Mai vorbim peste niste ani​.​

 

Cei mai curajosi publicitari 

N-o sa fac nominalizari, ca se stiu ei.

Dar, cum ziceam, vreau mai multa implicare a brandurilor in social. Da, sunt oameni care vad o campanie sociala si stramba din nas cand zaresc logo-ul vreunui brand. Hai sa nu mai fim hateri si sa ne uitam mai degraba la rezultate.

Uite, de exemplu, as vrea sa vad mai multe campanii precum "Pay with blood", de la Untold. Nu stiu daca tine neaparat de curaj, cat de a incerca sa produci idei care sa schimbe putin lumea in bine. Sper ca-n directia asta se indreapta advertising-ul.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Campanii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related