Se doreste cat mai mult "one stop shopping-ul" dar nu cel doar declarativ, ci cel aplicat, spune Alex Cernatescu (CEO Infinit Solutions). Este important ca responsabilitatea sa existe intr-un singur loc pentru a evita “invinovatiri” pe compartimente: "e de vina creatia" sau "e de vina media".
Cuvantul anului in digital
Predictibilitate! Business Intelligence. Big Data, Data analysis & Automation.
Incepem sa bazam puternic din ce in ce mai multe proiecte sau campanii pe partea de analiza de date atat inainte la faza de extragere insighturi si schitare concept dar mai ales in timp real si acum, mai mult ca niciodata, am dezvoltat, integrat si avem foarte multe tooluri extraordinare care ne ajuta sa transformam aceste informatii in concepte creative, asseturi digitale, servicii sau comunicare mai eficienta.
Focusul nostru este si va fi acela de a intelege foarte bine comportamentul consumatorului si toate traseele si interactiunile pe care acesta le poate alege in calatoria sa catre achizitie si intelegandu-le bine, combinand datele de interactiune ale lor, folosind "data enrichment" pentru a creste acuratetea interpretarilor si cateodata algoritmi de inteligenta artificiala care invata cu fiecare iteratie, putem sa stim clar unde, cum si cat sa actionam cu fiecare brand in parte si mai ales in ce fel de mix de canale.
Noutati in industrie
Focus foarte mare in automatizare, atat scriptata (classic marketing automation) cat si bazata pe inteligenta artificiala si "real time decision making", atat pe partea de asseturi cat si pe partea de real time digital media planning and buying.
Ca o noutate mai specifica: ne-a bucurat enorm in acest an colaborarea mult mai stransa dintre brandurile pe care le servim. Am reusit efectiv sa legam anumite campanii cu altele si sa creem per total o valoare holistica mult mai mare in ecosistemul de clienti Infinit.
Ce a disparut in 2015
Au disparut din ce in ce mai mult (dar nu de tot) clientii distribuiti separat ca operatiuni de marketing si advertising, mi se pare ca s-a inteles si se doreste cat mai mult "one stop shoppingul" dar nu cel doar declarativ, ci cel aplicat.
De asemenea e foarte important ca marea majoritate a clientilor inteleg foarte bine valoarea adaugata pe care o are o agentie specializata pe performance, digital media buying&planning si e-commerce - cum e The MasterPlan - alaturi de agentia digitala integratoare.
Important este sa ai responsabilitatea intr-un singur loc ca sa nu mai existe "e de vina creatia" sau "e de vina media" sau etc. etc.
Cumva speram sa fie asa pentru ca noi asa ne-am organizat si omogenizat ca si proces de livrare si ne bucuram sa vedem ca piata merge in directia aceasta din plin.
O campanie revolutionara
Au fost mai multe revolutionare – nici nu stiu cu care sa incep :)
Va dau ca exemplu platforma Barbati Puternici, campanie dedicata unui cunoscut produs de OTC, pentru care am lucrat de la strategie, concept creativ si implementare pana la partea de comunicare media ( facuta de colegii nostrii de la TheMasterplan ) dar ce e si mai original – platforma a fost continuata, printre altele, cu o " amplificare" intr–un hackathon ( The SleepOver Hakathon – ( organizat si comunicat tot de Infinit Solutions Agency pentru Microsoft) unde unul din trackuri cerea participantilor sa vina cu idei de jocuri pentru platforma Barbati Puternici, pentru 2016 (apropo, abia asteptam sa va aratam la anul ce idei au venit participantii castigatori).
Pe scurt e vorba de a oferi brandurilor posibilitatea de a colabora si de face lucruri minunate impreuna. La acest eveniment de exemplu au mai participat si alte branduri din portofoliul Infinit – Borsec, Praktiker si Vitamax spre exemplu.
Un alt exemplu este referitor la Sanofi unde am facut un real-time data based advertising, adica am dotat temporar participantii de la o serie de conferinte cu wearables si apoi am utilizat datele adunate in timp real pentru a crea si "vizualul digital" tot in timp real. Acesta a fost si case-ul pe care l-am prezentat si in Cairo la Digital Media Forum 2015 luna trecuta.
Ce predictii se pot face pentru 2016
Cel mai important lucru pentru grupul Infinit este echipa, sunt oamenii pe care ii avem, cei care fac aceste lucruri posiblile de-a lungul anului.
Datorita lor raspund eu la aceste interviuri cu voi si vreau sa le multumesc inca odata ca sunt in barca noastra si ca impingem inainte industria impreuna cum putem noi mai bine.
Atat timp cat avem acesti oameni langa noi, si vom face impreuna lucrurile pe care le iubim pentru clientii nostrii, totul va fi super - nu are cum sa fie altfel!
Pe scurt speram ca 2016 sa fie ca 2015 dar cu inca o crestere de 30-40%. Nu vrem mai mult :)
Evolutia agentiei
Grupul Infinit va inchide anul 2015 cu peste 2.000.000 Euro cifra de afaceri adica o crestere de ~33%, deci daca la finalul anului trecut am iregistrat o crestere de 50%, anul acesta am continuat in acelasi trend de crestere sanatoasa.
Cea mai mare schimbare in agentie
Prima schimbare a fost extinderea portofoliului nostru in cateva categorii foarte importante pentru noi cum ar fi pharma, medical services si FMCG.
Pharma este un domeniu in care deja avem o foarte mare experienta si in care servim in zona de full service digital o parte importanta a jucatorilor principali.
De asemenea daca in 2014 am rafinat sistemul de livrare de la strategie, concept, creatie, content development ( unde stam foarte bine zicem noi ), marirea fortei de development si bineinteles asezarea sistemului de functionare sincronizata cu agentia de media - The MasterPlan Agency, am ales in acest an sa dezvoltam foarte mult zona de business intelligence, de inteligenta artificiala aplicata cu impact in digital asset, media mix dar si in decizii de business si product development.
Vrem in continuare sa punem focus si sa implementam si mai multa tehnoogie si pe zona de predictive analysis si practic sa creem o noua generatie de real time reporting care sa aiba si zona de analiza automatizata inclusa.
Cea mai apreciata campanie a agentiei
E foarte greu sa "single out" o anume campanie, au fost foarte multe de toate felurile si de lansare de produse, si amplificari, si campanii integrate, si tactice si promotii, si de social media, si focusate pe tehnologie, si implementari de CRM si de BI. Le-am iubit pe toate si le iubim pe toate in egala masura :)
Cred ca faptul ca marea majoritate a clientilor nostrii, in urma campaniilor de comunicare si a proiectelor pe care le-am facut impreuna acest an, au ales sa ramana cu noi si in 2016 e de ajuns ca sa dovedeasca aprecierea – si le multumim mult pentru incredere si curajul de a face campanii deosebite si curajoase cu noi.