In 2015, au disparut granitele, e de parere Dan Cirstea (Managing Partner United.Marketing Partner). Dintre online si offline, dintre advertising si PR. De aceea, 2016 va reconfigura mixul traditional de comunicare Publicitate/PR, iar agentiile vor cauta noi modele functionale.
Cuvantul anului in publicitate
Digital. Daca nu pornim din digital, cu totii incercam sa integram digitalul in campanii. De fapt, e mai mult de atat: in special prin feedback-ul rapid pe care il poti primi din online, mai ales din social media.
Publicitatea online creste peste tot in lume, dar ce e mai important e ca audientele online cresc, in timp ce audientele TV tind sa scada. Iar acesta este un trend, in special in randul tinerilor.
Noutati in industrie
In planificarea strategica, a aparut un fenomen fara precedent: exista un medium obligatoriu in orice campanie.
Lucrul asta este cu totul nou: in trecut puteai sa planifici orice campanie ignorand unul sau mai multe media, puteai sa nu ai TV, puteai sa nu ai radio, puteai sa nu ai print, puteai sa nu ai outdoor. Acum nu poti sa nu ai digital!
Digitalul nu mai e doar un medium, el devine un element obligatoriu in mixul strategic de comunicare. Dar odata cu aceasta se mai intampla ceva: se reaseaza ponderea importantei in mixul strategic.
Advertising-ul scade ca importanta, si creste PR-ul (in special PR-ul online), iar ele nu mai functioneaza ca elemente pure si distincte, ci incep sa conlucreze mult mai mult.
Ce a disparut in 2015
Dispare granita online / offline, pentru ca totul e si online. In plus, dispare si granita dintre advertising si PR, pentru ca advertising-ul bun cauta reactii de PR si reciproc, PR-ul certifica valoarea campaniilor publicitare.
Daca ne uitam la prezentarile campaniilor castigatoare la Cannes, majoritatea au ca indicator principal Earned Media Value – adica PR-ul generat.
O campanie revolutionara
Mai multe: Les legumes e fruits moches pentru Intermarche.
Campania Volvo cu Jean-Claude Van Damme, care a si luat Grand Prix la Cannes.
Ice Bucket Challenge
Dar si campania cu Zlatan Ibrahimovici pentru World Food Programme.
Toate au un numitor comun – rezultate fantastice prin idei fantastice… si prezenta onlineului, care le-a crescut impactul si notorietatea.
Ce predictii se pot face pentru 2016
Avem elementele unei schimbari de model in publicitate si comunicarea de marketing in general.
Nu ma refer la aparitia si cresterea digitalului, nu ma refer la reconfigurarea mixului de comunicare publicitate / PR – acestea s-au schimbat deja.
Cred ca modelul emotional – rational, seductie – functiune nu mai acopera bine noua realitate de marketing si avem nevoie de noi concepte. Storytelling-ul ar fi o varianta, dar probabil mai trebuie lucrat la el.
Evolutia agentiei
Am implinit anul acesta 15 ani! Crestem organic. Clientii traditionali sunt cu noi in continuare si am luat si cativa clienti noi.
Ne consolidam pozitia pe industriile pe care suntem activi: mall-uri si retail, turism, real-estate, financiar si B2B. Echipa de baza e cu noi in continuare si au venit si cativa colegi noi.
Financiar suntem bine, cu crestere pe venituri si cu un plan de investitii atat pe produse de marketing, cat si in infrastructura IT.
Cea mai mare schimbare in agentie
Am dezvoltat foarte mult PR-ul si avem instrumente noi de masurare a performantei si chiar KPI-uri noi si revolutionare. Am intarit echipele de PR, New Business si Strategie.
Cea mai apreciata campanie a agentiei
Campania pentru Festivalul International de Film de Scurt Metraj de Comedie, finantat de Plaza Romania si organizat tot de noi.