[Bilant 2015] Emanuel Clonda (HIPPOS): A aparut si in Romania notiunea de Programmatic si odata cu acest tip de advertising, contextualizarea pe bune a comunicarii in functie de mediu

[Bilant 2015] Emanuel Clonda (HIPPOS): A aparut si in Romania notiunea de Programmatic si odata cu acest tip de advertising, contextualizarea pe bune a comunicarii in functie de mediu

Printre noutatile din 2015, Emanuel Clonda (Owner HIPPOS) aminteste de presiunea Ad Blocking-ului si spune ca e responsabilitatea oamenilor din industrie de a privi consumatorul ca pe o instanta pe care o pitchuiesc. Altfel, concursurile pe Facebook au devenit mai curate, iar dominatia desktopului a intrat in declin.

 

Cuvantul anului in publicitate

Programmatic advertising. A aparut si in Romania notiunea de Programmatic si odata cu acest tip de advertising, contextualizarea pe bune a comunicarii in functie de mediu, tailor-made messages care sa genereze mai multe leaduri decat advertising-ul generic cu un simplu slogan si un call to action.

 

Noutati in industrie

Aplecarea predilecta catre comunicarea mobile, datorita penetrarii exponentiale a smartphone-urilor, accesibilitatii la conexiunea de net – fie prin pachete mai atractive de date, fie prin cresterea numarului de locatii care ofera wi-fi.

Ad blocking e inca o sursa de presiune pentru industrie, responsabilizand creativii legat de mesajele pe care le servesc. Pentru ca da, e responsabilitatea noastra sa privim consumatorul ca pe o instanta careia ii pitch-uim. Daca nu suntem destul de buni, suntem poftiti afara.

 

Ce a disparut in 2015 

Dupa o lunga agonie, Flash-ul si-a facut iesirea din peisaj, nu ca i-am duce lipsa.

Concursurile pe Facebook devin, teoretic, mai curate - datorita modificarilor in regulament, a disparut santajul de tipul “da like paginii daca vrei sa… ”

In plus, aplicatiile Facebook in sine sunt in picaj, cata vreme nu sunt accesibile de pe mobil.

Trebuie gasite strategii proaspete de sedus fanii in retele sociale, deoarece clutter-ul de comunicare este tot mai mare si e o provocare tot mai mare sa fii memorabil si sa ai engagement.

Google nu mai indexeaza site-urile care nu sunt mobile-friendly, deci putem spune ca dominatia desktop-ului a intrat in mod evident in declin.

 

O campanie revolutionara

“Samsung Safety truck”

 

“Slap her” - nu e o campanie revolutionara ca executie, dar are un unghi de abordare proaspat

 

Ce predictii se pot face pentru 2016

Previzunile sunt evidente. Chiar daca ad-urile TV vor ramane jucatorul major in aproape orice campanie de comunicare, online-ul si mai ales mobile vin repede din spate.

In decembrie, pentru prima data, TV-ul a fost depasit de online, la consum orar zilnic. 

Asta inseamna ca nevoia de video se consuma tot mai mult online, unde e foarte posibil ca in 2016 Video ads sa aiba o crestere spectaculoasa fata de ad-urile “cu poza”

Daca stii sa exploatezi dorinta oamenilor de entertainment si informatie, daca stii sa-ti spui mesajul cu cuvintele potrivite si intr-o forma spectaculoasa vizual, castigi meciul detasat. Daca comunici comun si cuminte, ramai in pluton.

 

Evolutia agentiei in 2015

In primele 3Q-uri am avut o evolutie buna, cu crestere de 30% fata de 2014. Q4 a fost unul slab din cauza tragediei din Colectiv si pierderea unui coleg foarte important din echipa de management. Per total vom fi la nivelul din 2014.

 

Cea mai mare schimbare in agentie

Au fost multe schimbari importante la HIPPOS in 2015, pentru ca am reusit sa punem in aplicare peste 80% din planurile facute in 2014.

Departamentul de design infiintat in 2013 s-a transformat in HIPPOS Design, si si-a marit echipa.

HIPPOS Design livreaza servicii de design multidisciplinar, de la design de brand pana la design de interior(retail) si design de obiect. Martin Balint este acum Creative Partner si coordoneaza HIPPOS Design.

Echipei HIPPOS Advertising s-au alaturat 2 persoane noi in management, Dana Tocu – Creative Director si Oana Bereny – Client Service Director. Obiectul este ca in 2016 sa crestem ponderea serviciilor de ATL/BTL in raport cu cele de Digital si sa livram mai multe campanii integrate.

 

Cea mai apreciata campanie

Estivalul Digi, campania de vara a grupului RCS&RDS prin care au comunicat toate brandurile lor.

Campania a avut ca touch point principal plaja din Mamaia, unde s-au desfasurat timp de 2 luni peste 25 de activari zilnice cu zeci de mii de premii. Comunicarea a fost prezenta pe radio, tv, print si online.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related