In afara de asta, noutatile nu s-a imbulzit in industrie anul acesta, spune Alex Badila, Managing Director la Publicis Romania: “Purchasing-ul este pe pozitii. Clientii sunt pe pozitii. Agentiile sunt pe baricade”. In ce priveste Publicis, in 2015 agentia a implinit 20 de ani in Romania si 9 ani de crestere.
Cuvantul anului in publicitate
REORGANIZARE
Reorganizare privind abordarea, bugetele, echipele, modul de generare a ideilor, modul de vanzare a ideilor.
Noutati in industrie in 2015
Nu par sa fie. Si, asta, chiar daca sunt convins ca multi vor spune ca au inceput x sau y. Sau ca vor interactiona cu audientele ca nimeni altcineva pana acum.
Purchasing-ul este pe pozitii. Clientii sunt pe pozitii. Agentiile sunt pe baricade.
Vestea buna: se pare ca a aparut un microtrend de coloana vertebrala la agentii, ba chiar unul de "dezmortire creativa”.
Ce a disparut in 2015
In afara de orice urma de incredere in clasa politica? In advertising ne uitam mai mult in viitor, asa ca nu conteaza daca a disparut ceva.
O campanie revolutionara de anul asta
Nu-mi aduc aminte sa fi vazut vreuna. Cum spuneam si anul trecut, “tango-ul” e pentru doi, iar anul acesta nu a parut ca vrea cineva sa danseze.
Ce predictii se pot face pentru 2016, din datele adunate in 2015
2016 se anunta un an foarte interesant! Nu-mi aduc aminte daca am mai fost invitati in atatea pitch-uri concomitent vreodata.
E greu sa prevezi viitorul atat timp cat inca apar legi care pot afecta intreaga industrie.
Evolutia agentiei in 2015: crestere, scadere, constanta?
Publicis a reusit sa creasca in fiecare din ultimii 9 ani. Si am continuat “traditia” si-n acest an. Anul 2015, in care Publicis a implinit 20 de ani in Romania, a fost si cel mai bun de pana acum: 20 de premii si 16 nominalizari la festivaluri, precum: Cannes, Effie, Golden Drum, Eurobest, etc., 71% rata de castig a pitch-urilor, 9 campanii exportate. Am crescut si ca numar de oameni, numar de clienti, cifra de afaceri.
Cea mai mare schimbare in agentie anul acesta
Pentru noi a fost inca un an de evolutie, nu revolutie. Avem un plan foarte clar, asa ca nu a trebuit sa facem nicio "mare schimbare".
Cea mai apreciata campanie a agentiei
Anul acesta am avut mai multe campanii foarte appreciate si care au generat inclusiv media coverage de peste 2.000.000 euro.
Cea mai apreciata campanie a agentiei si probabil cea mai premiata campanie a anului 2015 este StreetView Test - o campanie care imbina online-ul cu offline-ul intr-un mod absolut inovator.