Pe scurt, toti vor content, dar uita ca pentru asta e nevoie de timp, bani si incredere, spune Vlad Popovici (Managing Director Kubis Interactive). El crede ca in 2016 va creste cererea de video content si ca piata locala va beneficia de o infuzie de tehnologie.
Cuvantul anului in publicitate
Sunt mai multe cuvinte vedeta, dar superstarul e „content”.
Aproape toti clientii inteleg importanta contentului si ce beneficii poate sa aduca, dar numai unii dintre ei sunt dispusi la o investitie pe termen lung si inteleg implicatiile (financiare, mai ales).
Multi insa au senzatia ca totul se poate face ieftin si pana maine, dar sa iasa si viral si sa fie cel putin la fel de spectaculos ca o reclama din Superbowl.
Multi dintre cei care urmaresc aceste videouri sunt impresionati, dar aproape nimeni nu se mai uita la ultimele 10 secunde din film, in care la lista de „Credits” apar minim 20 de nume a celor care au gandit, scris, regizat, participat si contribuit la creatie.
Asta se traduce in timp, bani si incredere. Lucruri care la noi inca lipsesc, pentru ca nu am scapat de multe perceptii eronate.
Ce predictii se pot face pentru 2016
Va creste cererea de video content.
Clientii care nu isi permit un spot TV ca la carte, care ajunge la zeci (sute) de mii de euro doar in productie (si buget de media separat), se vor reorienta spre publicitatea pe retelele sociale si Youtube, cu o eficienta mai mare la nivel de costuri.
Nu va creste doar nevoia de productie, ci si cea de storytelling, partea care creaza emotie, engagement si viralitate. Nu vor mai conta doar echipamentele, ci si oamenii specializati in regie si montaj, deschizandu-se practic o noua arie de expertiza.
Din ce in ce mai multe companii isi desemneaza cei mai buni oameni buni pe pozitii de Innovation Manager. Acest lucru va duce in sfarsit la o infuzie de tehnologie pe piata locala, tehnologie care se va lega armonios cu toata comunicarea brandurilor.
Evolutia agentiei in 2015
Dupa lansarea biroului din Houston (US) de acum doi ani, Kubis a mai deschis anul acesta un nou birou in Praga. Totodata, echipa a crescut frumos, acum avem 70 de oameni in Romania si, adunand si celelalte doua birouri, suntem aproape 90.
Financiar, suntem pe un trend crescator. Revista Forbes ne-a plasat in top 3 cele mai puternice agentii de digital din Romania, conform rezultatelor din 2014. In 2015 am crescut cifra de afaceri cu cca. 15%, fiind practic peste media cresterii industriei locale.
Cea mai mare schimbare in agentie
Anul acesta, ne-am concentrat intens pe consolidarea departamentului de creatie, dar si pe creativitatea campaniilor produse.
Numai creativitatea poate aduce acel plus de eficienta care face diferenta intre o treaba bine facuta si una exceptionala, despre care sa vorbeasca toata lumea cu admiratie.
Pentru ca am mentionat la cuvantul anului in publicitate “content”, credem cu tarie in capacitatile audio-video ale Kubis, pentru ca se consuma din ce in ce mai mult content video in online si toate brandurile vor trebui sa se adapteze. Noi suntem pregatiti sa le oferim acest tip de content de calitate rapid si eficient din punct de vedere al costurilor.
Cea mai apreciata campanie a agentiei
O campanie apreciata local, dar mai ales international, preluata de zeci de site-uri si bloguri de specialitate din Europa, America si Asia, a fost campania Grolsch Synthesizer, o idee proactiva pentru brandul Grolsch.
Este un video pentru Youtube atipic, la care poti canta ca la un sintetizator digital. Videoul permite userilor sa creeze muzica folosindu-se de tastatura, fara sa fi fost nevoie de programare si fara sa fie un proiect special impreuna cu Youtube.
Ne-am folosit de o caracteristica Youtube pe care nu multi o stiau, functia „jump to”, si am editat-o astfel incat userul sa aiba o experinta interactiva. Asa am transformat un simplu video de pe Youtube in ceva extrem de creativ.
Studiul de caz il gasiti aici: