De aceea, in 2015, cel mai important cuvant pentru industrie a fost relevanta, crede Hortensia Nastase (Vicepresedinte Creative Services Grupul Lowe). Ea adauga: „Brandurile traiesc un razboi mondial in care miza este timpul oamenilor. Fiecare secunda castigata este un procent in plus in vanzari”
Cuvantul anului in publicitate
Relevanta. Consumatorii nostri se concentreaza timp de maxim 6 secunde. Dupa care, i-am pierdut. Se uita la smartphone de patru ori pe noapte daca bingaie langa ei.
Dimineata, petrec mai mult timp verificand mailurile decat servind micul dejun. Peste zi, isi verifica smartphone-ul de 20 de ori pe ora – asta inseamna odata la fiecare trei minute!!
Brandurile traiesc un razboi mondial in care miza este timpul oamenilor. Fiecare secunda castigata este un procent in plus in vanzari.
Iar ca sa atragi atentia oamenilor pe care ii enervezi cand le intrerupi spotul pe youtube sau chatul pe fb, trebuie sa bifezi criteriul RELEVANTA daca vrei sa fii luat in considerare ca brand.
Noutati in industrie
Marketing astazi inseamna construirea unor relatii cu consumatorii + tentativa de imersiune in viata, obiceiurile si ADNul lor.
Conteaza mai putin daca tentativa asta se materializeaza printr-un spot, o stradala, un site – ceea ce conteaza este conexiunea emotionala OM-BRAND. Aici s-au concentrat si eforturile noastre in 2015 mai mult decat oricand.
Ce a disparut in 2015
Multe :) Notiunea ca intre creativitate si crestere cota de piata salasluieste un mare spatiu vidat. Confortul ca brandurile sunt protejate de consumatori, infailibile. Tihna ca ai timp suficient sa te gandesti cum reactionezi. Credinta indolenta ca TVul rezolva tot. Omnipotenta paid media. Strategiile independente, pe discipline-siloz. Ideea ca reputatia si vanzarile stau in containere diferite.
O campanie revolutionara
La nivel international, Nazis against Nazis – si nu pentru ca este facuta de biroul Lowe din Germania :)
Rezuma tot ce iubesc la industria noastra: idee imensa, releventa, simplitate, specularea oportunitatii, factor surpriza, efect nelimitat - toate sub puterea comunitatii.
La noi, imi place mult Belgravistan – are tot ce trebuie, poveste, executie, reach, buget :)
Ce predictii se pot face pentru 2016
Imi pun toti banii nu pe mobile marketing per se, ci pe modul inteligent in care vom intelege ca gadget-urile ne imbunatatesc si augmenteaza viata, pentru ca ne ajuta sa ajungem la consumator in cel mai direct si personal mod cu putinta, pana pe perna lui.
O aplicatie sau un site nu inseamna nimic. Dar ajung sa insemne totul daca facem legatura cu ce il preocupa pe omul de la capatul firului, daca intram macar pe unul dintre cele trei paliere care il intereseaza realmente:
- fie ii dam ceva ce are o utilitate reala in viata lui, rezolvandu-i o problema,
- fie ii dam o bucata de entertainment care sa il ajute sa se puna intr-o lumina mai buna in fata prietenilor - sa nu uitam ca traim o viata instagram-ready, in care de multe ori facem lucruri in viata offline doar pentru ca vor da bine in online!,
- fie ii aratam empatie, fiind prezenti acolo unde exista o cauza sociala care conteaza pentru el.
Vom vedea si prelungirea obsesiei integrarii – care este un efect firesc al faptului ca, astazi, clientii asteapta idei mai puternice, structuri mai simple si costuri mai bune. Asa ca aliantele si fecundarile dintre discipline vor fi din ce in ce mai numeroase.
Evolutia agentiei in 2015
Cu siguranta cuvantul anului pentru noi a fost reinventare.
La nivel de cifre, suntem in acelasi punct cu anul 2014. Am renuntat la clientii care nu aveau valori comune cu ale noastre si ne-am consolidat portofoliul cu clienti noi de mare calitate, langa care construim cu sinceritate si bun simt.
La nivel de structura, am integrat toata resursa creativa din grup (Lowe, Golin, Profero) intr-o singura osatura, unitara dar eclectica, sub un singur CCO, Vasi Alboiu.
Nu mai avem bariere intre traditional si digital, nu mai gandim in medii si canale, ci cross-medii, prin creativii nostri, cu cel mai divers background – traditional, digital, PR – pe care il pun intr-un blender contemporan de idei si energii.
Si victoria nu a intarziat sa apara, Lowe castigand in 2015 cel mai interesant portofoliu de clienti noi din ultimii ani - AFI Palace Malls, elefant.ro, Parlamentul European, Reprezentanta Bucuresti, Scandia Foods – Pate Bucegi, Pate Bucegi Junior, Simba Toys, Toneli Holding – Familia Toneli, Ovital, URBB – SKOL. Plus cativa clienti in industriile food & DIY, despre care vom vorbi curand.
La nivel de mentalitate, credem ca produsul pe care il cream chiar face o diferenta majora. Cu siguranta astazi mai mult decat oricand, ne simtim responsabili sa producem continut de o calitate excelenta. Pentru ca astazi, mai mult decat oricand, avem puterea de a misca oamenii, unul cate unul si pe toti laolalta, si responsabilitatea de a vorbi mai putin si de a trai mantra walk the talk.
Cum? Prin onestitate, sprinteneala si fun – caci ne place sa coabitam cu cele trei valori.
Cea mai apreciata campanie a agentiei
Intre campaniile pentru clientii curenti, iubesc comunicarea ZIZIN, despre care cred in continuare ca este una diferita raportat la categoria apelor minerale si chiar la piata, in general.
Iar dintre campaniile pentru clientii noi, cu siguranta cele mai apreciate si remanente in mintea publicului sunt „Ori bem bere, ori bem bere!” pentru SKOL si „Iti plaaace, stiu ca iti plaaace” cu Pavel Bartos, pentru Pate Bucegi – ambele intrate deja in folclorul urban.