Pentru DDB, cuvantul anului a fost repozitionare, spune Roxana Memetea (Managing Partner, DDB Romania). Ea crede ca in 2015 a disparut fragmentarea excesiva a activitatilor si bugetelor de comunicare.
Cuvantul anului in publicitate
Pentru echipa DDB Romania cuvantul anului a fost “repozitionare”. Ne aflam intr-o continua schimbare/evolutie ceea ce implica nevoia de readaptare a business-urilor la noua realitate.
In plus, vedem o puternica nevoie de diferentiere intr-o piata din ce in ce mai aglomerata si competitiva. Am avut multe brief-uri si campanii implementate in acest an cu aceasta cerinta.
Noutati in industrie
Simtim ca dupa o perioada cu experiente si evolutii ale pietei am ajuns in punctul in care clientii cauta parteneri ce pot livra strategii de brand extrem de bine executate in toate mediile de comunicare, inclusiv digital.
Ne aflam cumva in fata momentului renasterii agentiei “full service”, intr-o formula noua, reinventata.
Ce a disparut in 2015
Fragmentarea excesiva a activitatilor si bugetelor de comunicare.
O campanie revolutionara
Nu stiu daca am avut chiar “revolutii”, dar a fost un an cu multe idei bune ce au fost premiate atat in festivalurile locale, cat si internationale.
Ce predictii se pot face pentru 2016
Speram ca 2016 sa urmeze dinamica finalului de an 2015. Pentru noi se anunta un trend ascendent: am coagulat o echipa dinamica si avem alaturi clienti care au incredere in solutiile de comunicare pe care le propunem si gireaza idei din ce in ce mai indraznete la capitolul creativitate.
Astfel incat, intampinam cu optimism anul 2016 si cu dorinta de a dezvolta campanii de impact, cu accent pe inovatie si eficienta.
Evolutia agentiei
Inca nu avem datele financiare ale anului 2015, dar estimam ca ne-am mentinut ritmul de crestere de anul trecut, situat undeva in jurul valorii de 10%.
Cea mai mare schimbare in agentie
Schimbarea mentalitatii prin care orice trend din piata trebuie implementat si sustinut prin intermediul unui department specializat.
Evolutia, curiozitatea si adaptarea la nou trebuie sa faca parte din ADN-ul unei persoane care lucreaza in publicitate, este un mindset pe care am inceput sa-l simtim atat la nivel de echipa, cat si prin rezultatele si solutiile livrate clientilor nostri.
Cea mai apreciata campanie a agentiei
Imi este greu sa nominalizez doar una. Toate campaniile ne sunt dragi si ne bucuram sa constatam ca de fiecare data clientii sunt multumiti de rezultate.
Insa, daca ar fi sa mentionez o campanie de anvergura de anul acesta, ar fi noua platforma de comunicare dezvoltata pentru retailer-ul Media Galaxy – experienta completa online si offline.
Platforma este creata in jurul conceptului omnichannel, fiind construita pe baza ideii de creatie si strategie “Online-ul si offline-ul merg cel mai bine impreuna”.
Pe langa feedback-urile pozitive de care s-a bucurat campania, ea a generat si rezultate foarte bune in vanzari.