In 2015, Mihai Ene (co-founder | creative THE SECRET SERVICE) a vorbit mai mult in engleza si mai putin in romana, agentia si-a ajustat portofoliul de clienti, au schimbat piata pe care activau cu precadere si au continuat sa isi prezerve feeurile: „sa nu muncim pe vorbe, ci pe bani. Nu vrea nimeni salarii in cuvinte, am incercat deja”.
Cuvantul anului in publicitate
#CaseStudy
Noutati in industrie
In sfarsit si-au luat aia gherila inapoi si am scapat de milogeala aia de pe la toate colturile din online. Aaaaaleluia!
Ce a disparut in 2015
Aproape toti oamenii competenti de pe la “client”.
Priveste in jur! E atat de multa aroganta si mediocritate…
Criteriul creativ de judecare a agentiei a fost asasinat de bombe cu cifre la intrarea in salile de prezentare.
Iar in randul nostru, al publicitarilor, bunul simt e rara avis. Pasiunea si ambitia profesionala ma gandesc sa incepem a le consemna cu rosu in calindar, pe post de sarbatori sau poate chiar a le beatifica.
O campanie revolutionara
Asa cum a fost ea in realitate sau la festival? :)
Mi-a placut ca Agentul 007 a fost dibace construit prin fiecare campanie sau miscare a brandurilor partenere, ducand cu arcanu atat de firesc, in final, un puhoi de oameni sa vada balonul de sapun la cinema.
Practic niste producatori de film au facut promo activ si tactic filmului, nu doar banale asocieri, cu toti cei care au semnat sa dea bani sa apara in film, incat product placementul in sine aproape ca n-a mai contat.
Aston Martin a lansat cu scop precis si declarat o masina exclusiv pentru Bond la solicitarea lui Sam Mendes, cu multa vreme inainte ca prima clacheta sa se auda pe set, doar pentru a anticipa viitorul film. Doar un exemplu.
Am senzatia unor subtilitati relevante pentru produs si a unei eficiente a ideii pe care o cupa mondiala de fotbal nu reuseste s-o dobandeasca de pe urma parteneriatului cu brandurile pe care le are alaturi.
Habar n-am daca e revolutionara campania ca sa raspunda intrebarii tale, dar mintea din spatele strategiei sigur nu e banala.
Ce predictii se pot face pentru 2016
In 2015 am avut ocazia sa vad niste prezentari ale unor agentii cu pretentii creative care m-au surprins neplacut si m-au cam pus pe ganduri, incat intuiesc ca in 2016 o sa fie si mai banal decat am avut pana acum.
Nicio grija, viata glamuroasa a multor impostori “creativi”, cat si a unor companii de publicitate nu e pusa in pericol, ea se va desfasura neperturbata, in continuare.
Evolutia agentiei
Anul asta am gandit mai mult si am vorbit mai putin in romana si mai des in engleza.
Ne-am ajustat un pic portofoliul de clienti astfel incat sa avem parteneri de briefing si de discutii competenti, care ne incurajeaza sa ne facem treaba, au cel putin o farama de indrazneala si una de curaj, si sunt prietenosi in intalniri.
Niste capriciosi, asta suntem!
Bani am facut si anul asta, suntem in parametri, doar ca am inceput sa facturam mai des in euro.
Am organizat un pic diferit distributia lor pe s.r.l.-uri prestatoare de servicii complementare si am continuat sa ne prezervam feeurile si sa nu muncim pe vorbe, ci pe bani. Nu vrea nimeni salarii in cuvinte, am incercat deja.
Am investit si intr-un incubator cu specializare grafica si vizuala care face foarte frumos, dar care nu e subiectul acestei emisiuni.
Cea mai mare schimbare in agentie
Am schimbat piata pe care activam cu precadere.
Datorita obrazniciilor de pana acum si a unui pitch cu agenturile straine, am castigat un cont international, ciucalata importanta, nu spui cine (ca nu ne lasa inca blestematul de acord de confidentialitate), care ne pune des pe drumuri in afara tarii si pe ganduri tot mai indraznete.
Cu ocazia asta am reconfigurat si echipa in concordanta cu noul mod de lucru pe care il experimentam si care presupune o modulare si mai mare a oamenilor si o intrepatrundere a competentelor.
Cea mai apreciata campanie a agentiei
O sa fiu egoist si o sa-ti spun ce am apreciat eu cel mai tare ca am facut anul asta: TANANANA.
Am facut un radio. De la zero. Din faza de intentie si pana la executie, cu tot ce trebuie: naming, identitate vizuala, pozitionare, caracter, Patinal, consultanta tehnica, proiecte neobisnuite cu branduri neobisnuite, vanzari si ne-am destrabalat facand ce nicio alta agentie n-a mai facut pana acum: identitatea audio si pachetul de jingleuri si id-uri. Cu mult entuziasm.
Si a fost Rollercoaster, baby!