Alex Cernatescu, despre legea publicitatii la medicamente: Cred ca vor creste natural si repede investitiile in canalele alternative, acest mix limitat fiind clar condus de online

Alex Cernatescu, despre legea publicitatii la medicamente: Cred ca vor creste natural si repede investitiile in canalele alternative, acest mix limitat fiind clar condus de online

Senatul a adoptat, luni, interzicerea publicitatii la medicamente la TV si radio si urmeaza sa transmita legea spre promulgare presedintelui Klaus Iohannis.

"Legea limiteaza nejustificat accessul la informatie", a reactionat Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania, intr-un comunicat de presa. "Masura propusa este fara precedent in Europa", a declarat si IAA Romania.

Propunerea legislativa a fost respinsa, inainte, de Comisia pentru cultura si Comisa pentru sanatate publica pentru ca initiativa "impune restrictii excesive si nejustificate care incalca dispozitiile constitutionale si, pe de alta parte, contravine unor directive europene".

Proiectul stipuleaza ca "pot face obiectul publicitatii destinate publicului larg, pe alta cale decat prin programe de televiziune/radiodifuziune, acele medicamente care prin compozitia si obiectivul lor sunt destinate si concepute pentru a fi utilizate fara interventia unui medic in ceea ce priveste diagnosticul, prescrierea sau urmarirea tratamentului, la nevoie cu recomandarea farmacistului."

Tinand cont ca industria pharma a fost, anul trecut, principalul investitor in publicitate in Romania, cu aproximativ 13% din piata de advertising, IQads a intrebat directorii mai multor agentii care vor fi primele efecte ale acestei legi, daca va fi promulgata de presedinte, si unde se va schimba focusul publicitatii la medicamente.

Alex Cernatescu, CEO Infinit Solutions, spune ca primul efect in piata va fi scaderea pietei de TV si cautarea unor strategii alternative de absorbire a bugetelor ramase.

 

Ati avut vreo initiativa in legatura cu aceasta lege?

Alaturi de toata piata si alaturi de voi, stiam despre anumite informatii in aceasta directie de ceva vreme.

Singurele demersuri pe care le putem face noi ca agentie sunt de a fi pregatiti cat mai bine in zona de online si sa avem la indemana solutii potrivite pentru acesti clienti foarte specifici; care, in cazul in care decizia e finala, vor trebui sa gaseasca canale si modalitati alternative in care sa livreze acelasi nivel de performanta. Si asta foarte repede, neavand luxul experimentarii.

 

Cum va afecta agentia aceasta lege

Rolul unei agentii, mai ales al uneia independente ancorata puternic in piata locala, este sa livreze solutii si valoare clientilor ei indiferent de dificultatile sau limitarile sistemului local.

Grupul Infinit are foarte multi clienti din piata de pharma deja, clienti pentru care facem comunicare integrata digitally led, activari, promotii, prezente originale si de impact la targuri specializate, si un numar destul de mare de alte tipuri de proiecte care au la baza in principiu automatizarea marketingului si accelerarea digitalizarii (business transformation towards digital).

Ca sa raspund la intrebare, cred ca vor creste natural si repede investitiile in canalele alternative, acest mix limitat fiind clar condus de online.

 

Primele efecte in piata

Pe langa clara scadere a pietei de TV si canale clasice cu un anumit procent, procent care era format de investitiile lor, aceste branduri vor fi puse in situatia de a formula strategii pe termen mediu si lung intr-un timp foarte limitat.

Cred ca va trebui sa dezvoltam mult mai accelerat prezenta brandurilor de pharma, medicamente, farmacii si servicii medicale in digital.

 

Noile strategii pentru publicitatea la medicamente

E clar ca online-ul va fi la putere daca legea este promulgata si e clar ca vor trebui absorbite aceste bugete intr-un mod cat mai util consumatorului final in primul rand,un mod cat mai original si creativ, cat mai bazat pe rezultate, dar mai ales cat mai previzibil pentru aceste branduri; pentru ca desi legile se modifica sau nu, ei in continuare au de livrat aceleasi targeturi si performante.

Ca sa dau niste exemple mai concrete vad aici un focus mare pe zona de content ultra specializat, vad aceasta industrie, in aceste conditii accelerand impartasirea de know-how si de informare in piata prin aceste canale digitale si canale alternative in general.

 

E necesara o lege a publicitatii la medicamente?

Nu este locul meu sa imi dau cu parerea pe aceste aspecte. Rolul meu si al agentiei este de a fi gata sa ne ajutam si sfatuim clientii si brandurile din portofoliu, indiferent de ce provocari sau dificultati vor intampina in piata locala.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Infinit Agency

Infinit este o agenţie full service cu digitalul la bază și care oferă servicii la cheie de la consultanță, analiză de business și transformare digitală până la strategie, project management, servicii de... vezi detalii »

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related