"Oamenii creativi nu cunosc limite". Daca punem la final un autor celebru, un background inspirational, o trecem pe Facebook si targetam ca lumea, punem de-un engagement de toata frumusetea. N-o sa facem asta, ca nu e nevoie. Avem fapte reale, gratie unui grupulet de pitesteni care nu se opresc din copt proiecte. Poate ii cunoasteti ca BrainUP sau poate ati auzit de brandul de decoratiuni romanesti Cununa (lansat la ADfel 2015, ahem). Acum o sa vedem la ce s-au inhamat in continuare.
Pe scurt, e vorba de un brand de specialitati romanesti (gem, dulceata, peltea, siropuri, zacusca, sosuri, miere si altele), cu materii prime furnizate de padurile, dealurile si muntii argeseni, alaturi de cativa producatori locali.
Frez e numele lui si s-a nascut din gurmanderie. Cum spune Alexandru Gheorghe (Managing Director, BrainUP Collective):
Tranzitia de la servicii creative la productie alimentara s-a produs, cumva, natural pentru noi: suntem gurmanzi, asa ca am vrut sa ne exprimam creativitatea intr-o zona care ne place. A venit ca o detasare de stresul si agitatia relatiilor agentie - client. Noi suntem acum si clientul si agentia, nu ne stresam, ci ne provocam reciproc.
Hai sa vedem in continuare cum au gandit acest brand, in ce fel s-au implicat si unde isi propun sa il duca:
Echipa
La Frez avem pe de-o parte oameni de creatie, de marketing, developeri, adica oamenii care au pus bazele proiectului si care se ocupa acum intens de promovarea lui.
Si avem, pe de alta parte, oamenii de la bucatarie, care produc efectiv bunatatile, influentati si indrumati de oamenii de creatie si de stomacurile acestora.
Ce rezulta e o colaborare si un amestec de idei care mai de care, iar totul duce catre un melanj de sortimente variat si creativ.
Exista cookies si, apoi, cookies
Asadar:
Iulia - Creativ desavarsit, ea a scris Frez pe hartie pentru prima data, tot ea a reprezentat sursa de inspiratie pentru mai multe retete frezesti, este principalul critic culinar, iar in timpul liber este Art Director-ul care deseneaza totul pentru acest proiect.
Nicoleta - Pentru Nicoleta, care a trecut prin mai multe job-uri de-a lungul vietii profesionale, Frez inseamna ceva diferit, din care invata sa fie o gospodina funky, ca sunt tot mai putine in aceste vremuri. A absolvit Colegiul de Farmacie, iar cunostintele sale de specialitate ajuta Frez sa incapsuleze natura in borcane si sa o pastreze numai buna de mancat multa vreme.
Dana - Venita cu experienta tehnica din faimoasa Arpechim a OMV-Petrom, Dana completeaza echipa din bucatarie si perfectioneaza retetele Frez prin pasiunea sa pentru prajituri si a experientei personale dobandita in aceasta directie.
Catalina - Catalina place oamenii, de aceea e o placere sa descopere oameni care produc fructe si legume potrivite pentru a face parte din bunatatile Frez. Organizeaza, face si desface tot ce inseamna logistica proiectului, alaturi de Nicoleta.
O ajuta, desigur, experienta de a fi mama a 2 copii si ultimul an si jumatate petrecut la BrainUP.
Mari - Marinela vine cu acelasi background ca al Danei si este un ajutor de nadejde in spatiul de manufactura. Acasa, nu ar mai iesi din bucatarie cu zilele, atat de mult ii place. De aceea Frez i se potriveste ca manusa, iar bunatatile sunt pe sufletul ei.
Bogdan - Ii place la nebunie ce se intampla la Frez! Scrie pentru Frez, in fiecare zi. Cu aceasta ocazie, inconjurat fiind de borcane apetisante, a redevenit fan gem, dulceata si alte bunatati. In timpul liber compune si produce muzica, este copywriter la BrainUP.
Eduard - Desi e programator si ii place foarte mult tehnologia, lui Edi ii place la fel de mult partea cu degustatul noilor sortimente Frez, aflate in faza experimentala. Tot el, a fost unul dintre cei "haituiti" de creatie pentru ca noul site sa iasa frezesc, ca asa sta treaba pe aici :)
Alexandru - Incearca sa faca si sa desfaca lucrurile complicate cu care se confrunta Frez, astfel incat ceilalti sa se poata bucura de o cat mai mare libertate in a fi Frez. La BrainUP se ocupa de strategie si project management pentru proiectele agentiei.
Marius - Un alt "haituit" in ale development-ului site-ului Frez, Marius place tot ceea ce vine din padure, ciuperci, fructe. Pentru el, Frez face parte din dieta zilnica.
Altfel, zice ca el este mai mult implicat la BrainUP, in development, dar nu stie el ce impact are asupra Frezariei. Candva a lucrat in tipografie si producea etichete, simtea cumva briza produselor, dar acum este cu multi pasi mai aproape de core-ul productiei unor astfel de produse.
Trecerea de la servicii creative la productie alimentara
Ideea a fost mai degraba o serie de idei ce s-au invartit in jurul a ceea ce reprezinta Frez acum. Influentati de familie, am dat curs dorintelor de a crea delicii culinare, care satisfac pofte si capricii.
Tranzitia de la servicii creative la productie alimentara s-a produs, cumva, natural pentru noi: suntem gurmanzi, asa ca am vrut sa ne exprimam creativitatea intr-o zona care ne place.
A venit ca o detasare de stresul si agitatia relatiilor agentie - client. Noi suntem acum si clientul si agentia, nu ne stresam, ci ne provocam reciproc.
Brandul Frez. Filosofie
Frez este un proiect pornit din dorinta de a valorifica cele mai bune produse ale naturii, transformandu-le in bunatati care dau savoare vietii.
Suntem oameni care apreciaza deopotriva traditia si viitorul si am vrut ca sortimentele create de noi sa transmita asta. Ne-am dorit ca produsele Frez sa para imaginate de cea mai cool, urbana si funky bunicuta din univers. Pe frez.ro puteti afla mai multe despre a noastra Funky Grandma si despre ce pune ea la cale.
De la idee la practica, care au fost etapele?
Primul an a fost unul experimental, in care am aflat ce place si ce nu place. Cu nasul in oale si in retete, umbland de la furnizor la furnizor pentru a gasi materii prime crescute cat mai natural.
Am tot rafinat preparatele si am incercat sa cream sortimente cat mai neauzite si mai negustate pana acum. A fost o perioada in care ne-am perfectionat din punct de vedere al know-how-ului si al echipei.
Cine sunt furizorii?
Furnizorul nostru cel mai de incredere este natura. Padurile, dealurile si muntii din Arges ne ofera fructe de padure si ciuperci.
Celelalte fructe si legume ce stau la baza produselor noastre le luam de la oamenii care respecta natura la fel de mult ca noi, adica producatori locali care cultiva organic zmeura, pere, cirese, gogosari, vinete, etc., dar si de la Institutul de Cercetare - Dezvoltare pentru Pomicultura Pitesti - Maracineni.
Canale de distributie
Pofticiosii ne pot cumpara produsele de pe magazinul nostru online. Cat despre offline, urmeaza cat de curand sa gasiti borcanele noastre zambitoare in bacanii, buticuri sic sau in alte locuri potrivite spiritului Frez.
Gama actuala de produse. Extensii?
In Frezaria noastra veti gasi gem, dulceata, peltea, sirop, zacusca, sos si miere. Asta pe scurt. Merita sa aruncati un ochi pe site-ul nostru si sa descoperiti sortimentele cu alcool sau alte combinatii funky.
Noi ne dorim sa tot crestem, pana nu mai incapem in bucataria noastra. Vrem sa putem produce 12 luni pe an, creand noi combinatii, din fructe si legume de sezon sau care se convserva natural.
O alta tinta a noastra e asocierea mai multor produse colaterale bazei a la Frez.
Frez peste 5 ani
Noi vedem un viitor in care tot mai multa lume zambeste in urma degustarii bunatatilor noastre. Iar mandria nationala (da, inca mai exista) ne face sa ne dorim sa reprezentam Romania in cel mai delicios mod posibil, oriunde in lume.