[Aho, aho!] Ionut Rusu (Mercury360): Suntem obisnuiti sa furam startul mai ales in perioadele in care clientii sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult

[Aho, aho!] Ionut Rusu (Mercury360): Suntem obisnuiti sa furam startul mai ales in perioadele in care clientii sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult

Si nu doar de Craciun, spune Ionut Rusu, Head of Art la Mercury360. Black Friday a inceput mai devreme si s-a terminat cand s-au epuizat stocurile. "Oamenii din agentii lucreaza la campaniile pentru Sarbatorile de iarna inca din vacanta de vara", spune el.

 

De ce incep unele campanii de Craciun atat de devreme

Suntem obisnuiti sa furam startul, mai ales in perioadele in care clientii sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult. Anul acesta, Black Friday a inceput mai devreme si s-a terminat cand s-au epuizat stocurile.

 

Cand e cel mai bine sa inceapa campania de Craciun

La inceputul lunii decembrie incepe lumea sa intre in spiritul Sarbatorilor. Sunt campanii care pot incepe cu doar cateva zile inainte de Craciun daca sunt suficient de inovative.

“Prea devreme, dar si prea tarziu” – poate fi perioada de dupa Craciun, cand publicul e deja ghiftuit de sarmale si campanii cu specific.  

 

Cand incepe agentia sa intre in presiunea campaniilor de Sarbatori

Atunci cand vine brieful de la client.

Sunt campanii la care se lucreaza cu cateva luni inainte de Craciun, cand suntem bronzati, relaxati, proaspat intorsi de la mare. Altfel, sunt si actiuni punctuale sau raspunsuri la actiunile concurentei care se dezvolta pe ultima suta de metri, cand acasa deja miroase a cozonac.

 

Corectitudine politica: incepe sa fie inlocuit Craciunul cu "Sarbatori" in Romania?

Hai sa nu fim mai catolici decat Papa! Din fericire, n-au aparut inca cerinte specifice in acest sens sau nu m-am intalnit eu cu ele.

 

Ce nu e indicat sa apara intr-o campanie de Craciun

Fuego :)

 

De ce seamana toate campaniile de Craciun

Campaniile de Craciun se folosesc de cateva elemente iconografice comune. Asta nu insemna ca seamana intre ele. Cu aceleasi elemente se pot crea povesti diferite.

 

Exista o saturatie a publicului fata de campaniile de Craciun?

Publicul n-a ajuns la saturatie - daca ajungea, nu mai aveam in fiecare an alt viral de Craciun. Dar ignora, cum e si normal, campaniile slabe sau cele care sunt construite pe clisee. Unele dintre acestea sunt ajutate de promotii si doar asa ajung sa genereze rezultate.

In peisajul acesta, campaniile neconventionale si cele cu insight-uri foarte bune atrag atentia.

 

O campanie care a ocolit cliseele obisnuite ale Craciunului

Un self promo din 2011: aplicatia de Facebook "Urari netraditionale"

 

Doua campanii de anul acesta:

 

Idei pentru campanii de Craciun care nu au fost acceptate

Cred ca avem cateva intr-un sac acolo, in pod, alaturi de altele care au fost ingropate din fasa. Dar nu-l mai deschid acum, s-a pus un nor de praf deasupra lor. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Companii

Campanii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related