„Intr-o cladire din Pipera s-a apasat butonul de panica dupa ce un corporatist a depus cererea de concediu”. „Panica la metroul din Pipera! Un hot de badge-uri a bagat spaima in corporatisti”. Sunt doua titluri de articole din Corpo/Ratia, revista realizata de cei de la TimesNewRoman, in colaborare cu eJobs. Nu se gaseste pe net, pentru ca revista a aparut pe hartie si a fost distribuita in Pipera, parte din campania de relansare eJobs.
Adrian Popescu, Group Marketing Director, Ringier Romania, povesteste despre rebranding, cum a fost gandita noua directie de comunicare, dar si despre o demisie relevanta.
Relansarea
Relansarea, reimprospatarea, refresh-ul, ca sa platesc si un mic tribut romglezei, este o intamplare fireasca in viata unui produs care traieste si se manifesta online, cel mai dinamic mediu cunoscut de branding, dupa parerea mea.
Cred ca produsul trebuie sa respire acelasi aer precum cel al tribului lui, cred ca produsul trebuie sa raspunda nevoilor acestora, sa semene, sa aiba aceleasi preocupari, bucurii sau tristeti, pentru a fi acceptat. Da, pare a fi evident pentru oricine, insa va asigur ca nu este asa. Multi oameni de produs si de marketing uita acest lucru.
Noi nu uitam, bineinteles, asa ca tinem permanent legatura cu „tribul” nostru compus din Angajatori si Candidati. Si nu vorbim doar de studii de piata ci de intalniri periodice cu oameni, nu doar cu cifre.
Daca mai adaugam ca am simtit si noi ca a venit momentul, gata, a rezultat Noul eJobs, ceea ce vedeti si simtiti pe pielea voastra ca utilizator al primului si celui mai mare portal de recrutare online din Romania.
Cu aceasta ocazie vreau sa-l felicit inca o data pe Calin Balea, un om foarte talentat, Art Director-ul eJobs, care a redesenat la propriu ejobs.ro, inclusiv noul pachet grafic identitar.
Singurul lucru pe care l-am putut spune dupa ce am vazut noul chip al portalului a fost: „SF, frate!” A facut o treaba extraordinara si nu, nu vrea sa-si schimbe locul de munca.
Reiau pe scurt: portalul este mult mai usor de folosit atat de catre Candidati cat si de catre Angajatori, are facilitati noi si arata asa cum ar trebui sa arate portalul liderului pietei de recrutare online din Romania in anul de gratie 2015, daca nu chiar in 2020.
Sloganul „Nr. 1 in recrutarea online” devenit „#1 in recrutare” iar pachetul identitar grafic, inclusiv logoul, a fost adus in 2015, daca nu chiar 2020.
O demisie relevanta
Anul acesta eJobs implineste 16 ani. In urma cu un an, discutand cu Andrei (n.r. Andrei Frunza, COO eJobs) despre cine sintem, ce vrem si unde vrem sa ajungem, am hotarat sa le multumim in fiecare an pentru increderea acordata celor doi parteneri carora eJobs le datoreaza existenta:
- Candidatilor, celor peste 3 milioane de romani care ne-au incredintat CV-urile lor;
- Angajatorilor, care ne incredinteaza anual zecile de mii de anunturi de angajare, eJobs nefiind altceva decat locul de intalnire al acestora.
In consecinta, anul trecut le-am multumit prin intermediul campaniei aniversare eJobs - "15 ani de succes".
De ce am relansat eJobs, de ce am investit enorm financiar si emotional in Noul eJobs? Pentru ca partenerii nostri merita mai mult, atat in relatia cu noi cat si, mai ales, de la viata.
Discutand vrute si nevrute cu o prietena, la o bere, am ajuns sa o intreb cum mai e pe „la munca”. Mi-a spus ca are un sef care o cam chinuie, ca nu merge cu mare placere la birou samd.
Incet, s-a schimbat la fata si a spus: "Stii ca lucrez de peste 15 ani in firma asta? Ca am aproximativ acelasi salariu, ca nu am avansat, ca lumea este prost crescuta" samd.
"Bine", ii zic," de ce naiba n-ai plecat de acolo la primul semn ca nu-ti place? De ce? Esti desteapta, esti tanara, esti foarte buna in ceea ce faci". "Pai... sincera sa fiu cu tine, n-am avut curaj, mi-a fost frica sa ies din starea de confort, de siguranta, mai pe scurt am fost o $%&#$".
La scurt timp dupa discutia cu mine si-a dat demisia, fara a sti ce urmeaza la capitolul loc de munca. A plecat pur si simplu, iar ziua in care a facut-o a fost una dintre cele mai fericite din viata ei. S-a luminat la fata.
La scurt timp dupa demisie, parca a inceput s-o caute tot binele din lume: este fericita atat la birou, cat si acasa samd. A avut curajul sa constientizeze ce i se intampla, a avut curajul sa si actioneze, a avut curajul sa riste. A castigat, a reusit, este un om fericit atat la birou cat si acasa.
Si nu repet degeaba „atat la birou cat si acasa”.
Nu cred ca ma poate contrazice cineva cand spun ca duci acasa cu tine starea de la birou, oricat te-ai stradui sa n-o faci.
Despre asta este „Meriti mai mult”, campania de lansare a Noului eJobs. Despre mai bine pentru fiecare, daca ai curaj sa actionezi. Este si o forma de a multumim partenerilor nostri printr-o tragere de maneca, acolo unde este cazul.
Simt nevoia sa-l laud pe regizorul Marius Olteanu care, pe langa faptul ca ne-a propus un „tratament” pe care l-am acceptat imediat ce l-am terminat de citit, ne-a facut o serie de spoturi cu care nu ne este rusine sa mergem de mana pe strada, din contra. Multumim, Marius!
Campania a fost realizata impreuna cu agentia V8 Interactive, careia ii multumim pentru implicare.
Colaborarea cu TNR
Pai, eJobs are sediul in Pipera. Suficient? Ideea s-a nascut in timpul unui pranz cu Andrei, luat intr-o zi insorita pe o terasa aglomerata din Novo Parc / Pipera.
Am observat ca intalnim de obicei aceleasi chipuri cand mergem la masa, pe urma am realizat imediat ca noi mergem la masa cam la aceeasi ora si, pornind de la aceste observatii, am inceput sa facem un inventar al rutinei din viata truditorilor din Pipera, pornind de la experienta proprie.
Dupa ce am epuizat rutina vizibila cu ochiul liber pe aleile si in parcarile din Pipera, am dat o tura imaginara si prin birouri. Am ras cu gura pana la urechi pana ni s-a racit mancarea.
A doua zi am continuat sa radem pe acelasi subiect, in jurul aceleiasi ore, la aceeasi masa, cu aceeasi mancare in fata, inconjurati de aceleasi chipuri cunoscute.
In a treia zi, ca in poveste, a aparut si ideea: "Bai, ce-ar fi sa facem o brosura cand lansam Noul eJobs, in care sa radem de rutina din Pipera? Ce-ar fi s-o distribuim gratuit celor din Pipera pentru a le descreti fruntile, acolo unde este cazul?" Da, da, da.
Ne-am dus la Mihnea (Mihnea Vasiliu, GM Ringier) caruia i-a placut foarte mult ideea. L-am sunat pe Alex Dona, ne-am intalnit cu domnii de la TNR carora le-a placut ideea, am facut un schimb de experienta pe rutina in cadrul unei intalniri, s-au apucat de texte, le-au scris cu pofta...si, iata, habemus brosuram!
Tin sa-l felicit din nou pe Calin Balea, Art Director-ul eJobs, pentru cum arata ea.
Iar textul meu preferat este: „De frica sa nu piarda locul de parcare, n-a mai plecat de la birou timp de o saptamana”.
Cat s-a lucrat la revista Corpo/Ratia
Daca este sa eliminam timpii morti, din momentul in care ne-a venit ideea si pana cand aceasta a inceput sa umble pe strada au trecut cam sase saptamani. Desenele ii apartin lui Octav Ungureanu (Smoking Cool Cat), caruia ii multumim si pe aceasta cale.
"Extensiile" eJobs
Noul eJobs vine si cu imbunatatiri functionale majore, simplificand comunicarea dintre Angajatori si Candidati.
Astfel, Candidatii au la dispozitie o noua varianta de CV care scoate in evidenta experienta profesionala si atributele personale. In acelasi timp, acestia au posibilitatea sa aplice mai usor la zecile de mii de joburi active pe site.
Pentru Angajatori, noul eJobs inseamna consolidarea celui mai eficient canal de recrutare din Romania.
Noul eJobs va contine si o zona editoriala actualizata zilnic (interviuri, articole samd), relevanta atat pentru Candidati cat si pentru Angajatori. Corpo/Ratia va deveni o rubrica permanenta a acesteia.
Echipa Ringier/eJobs implicata in proiect: Andrei Frunza (COO eJobs), Adrian Popescu (Group Marketing Manager Ringier), Mihai Dragomirescu (Brand Manager/CPO eJobs), Calin Balea (Art Director eJobs), Doru Puscasu (Copywriter Ringier).