Clasamentul primelor cinci agentii cu cele mai multe puncte din cadrul editiei Internetics 2015 arata astfel: Webstyler 74 de puncte, Publicis Romania 69 de puncte, Leo Burnett Romania 39 de puncte si Jazz si Digital Star cu cate 31 de puncte.
Webstyler a obtinut cel mai mare punctaj din competitie - 74 de puncte - pentru premiile castigate cu campaniile Fans’ Arena (Federatia Romana de Fotbal) si Misspelling on Sale pentru Westwood – Domo. Webstyler a adunat doua premii de cate 10 puncte – in sectiunea Viral Non Video si Online PR Special Projects (ambele pentru Fans’ Arena) si doua premii de cate 25 de puncte, la Interactive Campaigns – pentru Westwood in Durables (Digital Component of an integrated campaign) si pentru FRF in Art, Culture, Media & Entertainment (Full Digital Campaign).
La acestea se adauga doua nominalizari pentru Danone/Aptamil - The Digital Motherhood Assistant si Merry Sharing de la Telekom. Nominalizarea valoreaza 2 puncte.
Publicis s-a clasat pe a doua pozitie, cu 69 de puncte, in lupta pentru Agentia Anului datorita premiilor obtinute pentru ACR, Pegas si Orange. Agentia a obtinut trei premii de cate 10 puncte – in sectiunile Websites (pentru ACR), Mobile Apps (Orange) si Mobile Campaigns (Pegas) si un premiu in valoare de 25 de puncte pentru Pegas, la Interactive Campaigns – Full Digital Campaign, in sectiunea Durables.
La aceste premii se adauga si alte sapte nominalizari in sectiunile Social Media Apps (Garnier BB Cream), Social Media Special Mechanics (campania #seatbeltb00bing facuta pentru ACR), Mobile Campaigns (Nescafe – Sha la la Wake Up), Mobile Websites (ACR Street View Test), Digital Brand Experience (tot pentru ACR Street View Test) si doua la Interactive Campaigns – Digital Component of an integrated campaign, in sectiunile FMCG – Drinks pentru Nescafe – Sha la la Wake Up si FMCG –Non food pentru Garnier BB Cream.
In regulamentul competitiei Internetics, ce poate fi gasit si pe site, este specificat faptul ca fiecare nominalizare valoreaza doua puncte, insa in cazul in care agentia ia premiul la categoria la care a primit nominalizare, aceasta va primi doar punctele aferente premiului.
La categoriile „Culture”, „Communities”, „Web” (doar subcategoria „Web Platforms”), „Social Media”, „Mobile” si „Digital Brand Experience” fiecare castigator primeste 10 puncte. La categoria “Interactive Campaigns” castigatorii sectiunii primesc 25 de puncte. Iar cei de la „Web Platforms – Craft”nu primesc puncte si nici nu pot concura pentru Trofeul Agentia Anului.
In total, 13 agentii au obtinut 22 de premii la festivitatea de premiere. In competitie au fost inscrise 167 de lucrari de catre 30 de participanti. Acestea au fost jurizate de catre 22 de specialisti ai industriei de online. Presedintele juriului a fost Tony Hogqvist, Executive Creative Director & Founder Perfect Fools din Suedia.
"Clasamentul de anul acesta si lista tuturor participantilor arata noua directie din ultimii ani a agentiilor – comunicarea se face integrat, se urmareste continutul de calitate si se cauta idei mari care pot aduce schimbari in cultura si mentalitate. Internetics nu mai este un festival exclusiv al agentiilor de digital, competitia se joaca la nivel de idei, intre toate marile agentii de comunicare din Romania", declara Andrei Bortun (fondator Internetics si CEO The Institute).
Fondat si organizat de catre The Institute, Internetics este un festival de branding, marketing si advertising online, care fixeaza standardele in comunicarea online din Romania prin premierea celor mai bune campanii interactive, site-uri si tool-uri de promovare online si incurajarea creativitatii si a strategiei.
Internetics a aparut in 2001, inca de la inceputul conturarii industriei de online din Romania, contribuind pe parcursul acestor ani la cresterea si dezvoltarea acesteia.