MINIM are Workshop. Ce spun stapanii: Ca sa faci lucruri frumoase, trebuie sa insisti. Am preferat, de multe ori, sa facem sacrificii personale pentru a le evita pe cele creative

MINIM are Workshop. Ce spun stapanii: Ca sa faci lucruri frumoase, trebuie sa insisti. Am preferat, de multe ori, sa facem sacrificii personale pentru a le evita pe cele creative

MINIM Workshop inseamna Dan Cernaianu, Andrei Ruxanda, Serban Mocanu si Laurentiu Gavadia. Ei au pornit inainte, nu demult, cu un studio de branding, MINIM pe numele lui. Branding si nu altceva pentru ca baietilor le plac inceputurile: "Branding-ul de multe ori implica primii pasi in lume pentru o companie sau un produs. Avem ocazia sa lucram cu lut inca umed".

Intre timp, si-au dat seama ca vor sa lase microbul creativ sa patrunda si mai tare in MINIM. Astfel ca proiectul s-a transformat intr-un "creative emporium"; adica i s-au adaugat functiile de galerie de arta, respectiv design shop. 

Si, odata extins portofoliul trebuia extinsa si prezenta. Foarte recent, MINIM si-a adaugat un Workshop (de gasit pe Ferdinand 87). Acolo se gaseste o sumedenie de produse de design romanesc -  provenite de la diversi ilustratori, graficieni sau alti oameni de craft cu care echipei ii place sa colaboreze.

Nici ei nu se puteau lasa mai prejos, pentru ca oricum nu-s straini de design, nici de idei care nu-i lasa sa doarma. Asa ca Dan, Andrei, Serban si Laurentiu prezinta in cadrul shop-ului si o selectie de obiecte create in-house.

Informatii complete despre cum, cand si in ce fel  a luat nastere MINIM Workshop gasiti mai jos.

 

Echipa din spatele proiectului

- Dan Cernaianu. A facut grafica la UNARTE. Picteaza, face gravura, dar lucreaza si digital.

- Andrei Ruxanda. A facut business management la ASE, dar e copywriter by trade. S-a apucat recent de invatat front-end development pentru ca avea niste timp liber.

- Serban Mocanu (potop). Jurnalism si Stiintele Comunicarii. A fost printe altele, DTPist, fotograf si art-director. Sa-l numim content creator.

- Laurentiu Gavadia. A studiat dreptul U.E. la Facultatea de Drept si e shop manager-ul MINIM Workshop, implicandu-se in multe din proiectele studioului.

Ne place sa facem chestii.

 

Inceputul MINIM. Adaugirea workshop-ului

MINIM nu e exclusiv un studio de branding. Ne dorim sa fie un hub de solutii creative. Incercam folosim diverse forme de crafts, pentru a duce la forma finala o idee, si exploram directii alternative. Suntem deschisi provocarilor creative.

Proiectele de branding ne plac pentru ca de multe ori implica primii pasi in lume pentru o companie sau un produs. Avem ocazia sa lucram cu lut inca umed. La fel si in cazul produselor noastre, pentru care – evident – tot noi facem branding.

Spatiul de pe Ferdinand 87 a fost esential. Am inceput prin a imparti un spatiu de lucru si un espressor. Atelierul s-a transformat de atunci intr-un magazin. E greu de incadrat clar si precis. E parte microgalerie de arta, parte giftshop, parte design shop. Creative Emporium (ca doar scrie pe geam).

 

Proiectele

Primul proiect MINIM a fost unul pro-bono pentru un ONG. Inomedica e un centru de inovare in domeniul medical, axat pe domeniul sanatatii mentale. Am rezonat imediat cu ce isi propuneau sa faca, iar ei au avut incredere in munca noastra. Lucrurile au mers foarte bine si colaboram cu ei si azi. Am lucrat impreuna la platforme de informare, proiecte de VR, aplicatii si altele.

Cel mai drag proiect e chiar atelierul MINIM. In cazul asta, lucram pentru cei mai dificili clienti: noi insine.

 

Cele mai mari piedici?

Se schimba codul fiscal. In rest, ne plac surprizele.

 

Extinderea portofoliului de servicii

Ne place sa colaboram cu alti creativi. Fie ca sunt pictori, ilustratori, arhitecti, fotografi, modelatori 3D sau developeri. Vrem sa lucram cu freelanceri sau alte grupuri mici de creatie pentru a produce content de calitate. Fie ca e vorba de commercial work sau produse in shop. Portofoliul nostru il puteti vedea aici.

 

Creatiile pe care le vindeti

Provin de la aceeasi creativi mentionati mai sus. Uneori ei au un produs conturat si complet, cum e o lucrare de arta, alteori e un produs crescut impreuna, iar noi facem partea de branding, packaging, promovare si vanzare efectiva.

Unele creatii iau nastere din colaborari neasteptate sau seri petrecute dupa program. To name a few: Cutarica, Upoko, Discobold, Dezarticulat, Libraria Jumatatea Plina, Woodish, Shukar Kendama sau brandul de haine Neff.

 

Creatiile in-house

De obicei, cel care vine cu o idee o pitch-uieste celorlalti, dupa care o rafinam impreuna.

De multe ori incercam sa gasim un nume pentru produs, ca sa consolidam din start legatura noastra cu proiectul. Astfel, devine imediat mai palpabil. Urmeaza schite, prototipuri si, in general, multe experimente. In final testam creatia intr-un acvariu populat cu prietenii nostri. Daca ei dau unda verde, produsul ajunge in rafturi.

 

Lucruri invatate pana acum

It pays to not compromise on quality. Ca sa faci lucruri frumoase, trebuie sa insisti. Am preferat, de multe ori, sa facem sacrificii personale pentru a le evita pe cele creative.

 

Ce v-ati fi dorit sa stiti inainte sa porniti proiectul?

De ce acte avem nevoie?! Ce este contabilitatea?!

 

Planuri de viitor

Sa formam si sa ingrjim un ecosistem. Unul format din freelanceri, comic books, artisti, linogravura, clienti, film, expozitii, design, viniluri, ilustratie, branding, jucarii, si toate celelalte animale din regnul creativ.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related