Pentru piata de publicitate, provocarea cea mai mare este aceea de a nu mai munci pe gratis, spune Razvan Vasiloiu (Head of Strategy si Co-owner, the Syndicate). Asa incat, un moment important din istoria agentiei a fost acela cand au cerut fee de participare la pitch. Dar nu l-au primit. “Provocarea este de a castiga respectul cuvenit unui munci intelectuale intense”, explica Razvan.
Istoria agentiei
In 2007, cativa prieteni publicitari s-au hotarat sa isi uneasca business-urile proprii intr-o agentie de publicitate full-service cu o viziune unitara.
Numele noii agentii a venit “natural”. Povesteam cuiva ce idee de agentie avem si ce vrem sa facem pentru publicitate. Ne-a zis pe loc: pai sa va numiti the Syndicate.
Ne-am dat seama ca facem ceva bine atunci cand am participat la primul pitch si l-am si castigat, la inceputul lui 2008. Pe parcursul vietii agentiei au mai fost cateva momente care ne-au dat de inteles ca suntem intr-o continua ascensiune si ca merita implicarea totala din partea tuturor membrilor.
Cateva exemple ar fi atunci cand am filmat primul spot TV, cand a trebuit sa marim echipa, cand am inceput sa refuzam invitatii “dubioase” la pitch-uri sau sa nu mai dam curs tuturor cererilor de oferta.
Marcant a fost si anul in care am filmat 5 spoturi, dar si cand am cerut prima data fee de participare la pitch (nu ne-au dat). Cel mai recent semn ca avem o echipa inchegata “that will go places” a fost in teambuilding-ul din Vama Veche.
Angajati si departamente
Ne mandrim cu cei 28 de colegi la nivel de grup.
Avem CST, CRE, STR, Digital, DTP si 2 divizii specializate: the Sydicate Arhitecture (aici dam sensuri noi standurilor si altor constructii speciale) si, cel mai nou department, the Syndicate Entertaiment, in cadrul caruia regandim felul in care brandurile apar in orice tip de entertainment: video clipuri, filme, documentare, orice tip de video content. Aici avem 2 oameni talentati: un Visual Media Artist si un Acquisition Specialist care faciliteza legatura cu case de productii, de film, de discuri.
Comunicarea interna
Daca am avea de ales doar intre cele doua variante (formala/informala), am alege-o pe cea din urma. Toti spunem lucrurilor pe nume, fara ocolisuri.
Consideram ca o abordare directa contribuie enorm la dinamica agentiei, iar asta se poate vedea usor, atat in ceea ce livram, cat si in atmosfera generala.
Clienti
Advertising-ul si constructia de brand au aproximativ aceleasi principii, indiferent de categoria de business. Prin urmare, lucram cu o gama variata de branduri.
De-a lungul celor opt ani am avut peste 30 de clienti si 250 de campanii implementate cu success. Avem clienti care au business de instalatii termice si ventilatie, clienti din categoria alimentara si clienti din industria cosmetica si farmaceutica.
Cultura organizationala
Credem in Before the Line si After the Line, linia care delimiteaza momentul in care retii brandul si momentul in care acel band devine alegerea ta numarul unu.
Este o viziune originala dezvoltata pe baza mai multor studii de specialitate ce trateaza psihologia din spatele advertisingului.
Aceasta linie rosie care se regaseste si in identitatea noastra vizuala, este un tool durabil care dicteaza si cultura organizationala. Punctele cheie pe care le urmam sunt cercetarea si intelegerea comportamentului clientului, realizarea de concepte originale si implementarea lor in mod inteligent.
Asa ca motto-ul nostru rezoneaza intru totul cu ce reprezentam noi:
theSyndicate: intelligent creativity
Provocari
Sa nu mai muncim pe gratis. Este o provocare a intregii industrii, iar pentru o agentie ca a noastra, independenta, participarea la pitch-uri neplatite se resimte si mai mult.
Stim ca acest lucru se va obtine greu, trebuie sa schimbam un mod de a privi si trata munca agentiilor, de a intelege volumul de munca din spatele unei idei care, odata prezentata, poate parea foarte simpla.
Provocarea este de a castiga respectul cuvenit unui munci intelectuale intense.