Mihail Vartosu vorbeste pentru IQads despre agentia pe care o conduce si despre dezvoltarea acesteia in paralel cu dezvoltarea industriei publicitatii
IQads: Cum vedeti evolutia pietei de publicitate comparativ cu evolutia agentiei din ultimii ani?
Mihail Vartosu: Publicitatea din Romania parcurge un vast proces de diversificare. Caile si modalitatile prin care trasaturile brandurilor sunt aduse la cunostinta consumatorilor/cumparatorilor sunt din ce in ce mai sofisticate si este vizibil ca tot mai multe agentii se inscriu in acest trend. Grey Worldwide a fost dintotdeauna in avangarda trendurilor pietei romanesti, ca de altfel oriunde pe glob, si a reusit, in consecinta, sa isi adjudece portiuni de piata adecvate telentului si dedicatiei echipei sale.
IQads: Ce clienti mai are Grey in portofoliu si ce faceti pentru ei?
Mihail Vartosu: Grey Worldwide are un portofoliu echilibrat intre firme multinationale, cliente ale retelei Grey Global Group (exemplu: Procter & Gamble, British American Tobacco, Glaxo SmithKline, Nokia, VISA etc) si firme importante internationale care actioneaza pe piata noastra (exemplu: Brau Union-Heineken, Romtelecom etc). Evantaiul serviciilor noastre se desfasoara pe multiple paliere: consultanta de marketing si comunicare, elaborarea de planuri de comunicare, crearea de produse publicitare ATL (spoturi TV, radio, machete de presa, OOH si Internet), promotii, marketing direct, shopper marketing, trade marketing, packaging, brand design, events etc. Trasatura definitorie a serviciului oferit de Grey Worldwide rezida in modul in care sunt imbinate intr-un produs complex, mai multe astfel de componente, ceea ce asigura pentru fiecare brand o comunicare holistica, TTL extrem de coerenta si eficienta. Nu este de mirare atunci ca majoritatea brandurilor de care avem noi grija sunt lideri de piata si/sau au mari rate de crestere: ACE, Lenor, Mr. Proper, Fairy, Kent, Nokia, Heineken, Golden Brau etc.
IQads: Grey dezvolta campanii pentru toata Europa de Est. Despre ce fel de campanii e vorba?
Mihail Vartosu: Grey Worldwide Romania este responsabila pentru serviciile in zone geografice extinse din Europa de Est (de la sapte pana la cinsprezece tari) pentru mai multe branduri internationale, pentru care echipele din Bucuresti, asigura servicii de brand planning si brand development, conceperea creatiei publicitare ATL si BTL, dezvoltarea si implementarea de activitati TTL, in functie de necesitati, la nivel regional, national si/sau local.
IQads: Ce-si propune Grey pentru anul in curs?
Mihail Vartosu: Ca in toti anii, ne propunem si sper sa realizam deopotriva cresterea veniturilor si a profitului, printr-o crestere constanta a calitatii serviciilor noastre. Implicit ne preocupa ridicarea calificarii tutoror membrilor echipei Grey Worldwide si optimizarea functionarii companiei: cand sute de oameni concura la conceperea si implementarea serviciilor este imperios necesar ca fiecare sa fie excelent pregatit(a), sa isi cunoasca locul in echipa si sa se achite impecabil de sarcinile care-i revin. Dupa cum se poate observa, noi suntem foarte mult orientati spre interiorul fimei, pentru a construi competente si a dezvolta talente, si mai putin catre exterior, in sensul impresionarii pietei cu aspect de show-biz. Bineinteles, clientii nostri sunt primii care pot observa cum evolueaza firma; publicul larg poate sa ne judece dupa performanta brandurilor de care ne ocupam si dupa calitatea profesionala a comunicarii.
IQads: Dar pentru anul viitor?
Mihail Vartosu: In 2007 Grey Worldwide va fi o firma mai puternica si mai prospera in masura in care se va dezvolta piata libera si vom identifica noi oportunitati de afaceri. Vrem sa ne mentinem intre primele patru companii de profil din tara cand vine vorba de volum si sa continuam sa excelam sub aspect calitativ.
IQads: De ce aveti aceasta politica de neparticipare la festivaluri?
Mihail Vartosu: Grey Worldwide Romania participa de regula la toate festivalurile romanesti de publicitate (Ad'Or, EFFIE etc) ca si la festivaluri din strainatate. Absenta noastra de la Ad'Or 2006 este un aspect care merita comentat cu alt prilej si alt context, dar am rugamintea sa nu interpretati exceptia drept regula.
IQads: Se vorbea de o noua divizie in cadrul Grey, si anume G2. Pe cand preconizati lansarea? Ce se va urmari, si orice alte detalii pe care le puteti da la momentul acesta.
Mihail Vartosu: G2 exista pe plan international ca o divizie a Grey Global Group care se ocupa cu comunicarea neconventionala. Lansarea G2 in Romania depinde de o serie de criterii pe care business-ul de comunicare neconventionala trebuie sa le atinga in Romania.
IQads: De ce ati amanat lansarea G2, in conditiile in care era preconizata sa se intample inca de acum 3 ani?
Mihail Vartosu: Nu stiu de unde aveti aceasta informatie: daca ar fi existat o astfel de intentie as fi stiut si eu. Aflu de la D-voastra ca am ratat ocazia de a lansa G2 acum trei ani... Pe o nota serioasa, vreau sa va asigur ca G2 nu se va lansa ca un jucator minor pe piata, ca, asa cum este cazul Mediacom Romania, care s-a desprins tot din Grey, piata se va bucura de un jucator-cheie cand structura respectiva din Grey va deveni firma de sine statatoare. Mai aveti putina rabdare, va rog.
IQads: Cat de mult si la ce nivel va implicati in conducerea agentiei?
Mihail Vartosu: Faptul ca am infiintat aceasta firma acum paisprezece ani si vin cu multa placere la agentie in fiecare zi spune totul despre relatia dintre mine si echipa firmei Grey. Echipa a crescut organic, treptat, fara perioade de criza si aceasta dezvoltare sustinuta, pe parcursul a paisprezece ani, a permis cresterea unui grup managerial de elita in Grey. Ii amintesc aici doar pe cativa din partenerii mei (in ordine alfabetica): Monica Dimancea, Vali Epure, Razvan Gavrilescu, Radu Ghelesel, Tamara Marinescu, Dan Medrea, Alina Nita, Traian Nuta, Sorin Predescu, Sebastian Sandu, Cristiana Spataru, Alina Stanciu, Anca Stefanescu, Laura Tampa, Aura Toma si, nu cel din urma, Miki Vartosu. Cu un astfel de core-team cred ca este de la sine inteles ca ma implic cu mare placere in managementul firmei. Vreau sa precizez ca, in calitate de Regional Managing Director, coordonez atat companii din Romania, cat si din Bulgaria si Serbia&Muntenegru.
IQads: Care este strategia de dezvoltare a Grey pentru urmatorii ani?
Mihail Vartosu: Ceea ce stiu precis este ca, parte integranta a WPP, echipa Grey va continua sa se inscrie dinamic in peisajul publicitatii romanesti si internationale.