Brandurile ar trebui sa se integreze natural in spiritul Sarbatorilor, ne spune Mihai Barsan (Vicepresedinte Marketing, Ursus Breweries), si sa nu directioneze conversatia catre ele - decembrie ar trebui proclamata luna altruismului.
Ne bagam si noi in conversatie si ne imaginam cum ar fi sa ai toata luna decembrie complet rezervata prietenilor si familiei. Sa nu ai deadline-uri, sa nu iti zbarnaie telefonul si unica decizie pe care sa o iei sa fie cu cine te vezi intai.
Dar ce te faci cand cei dragi sunt imprastiati in colturi de tara sau lume? Cand nu poti sa ajungi la toti, chiar daca ti-ai dori; si discutiile pe Skype parca nu sunt un cadou potrivit? Las' pe noi, c-o rezolvam si pe-asta: poti sa le trimti una dintre felicitarile 2.0 inscrise in competitia de design Layeru-i Ler. Si daca ai veleitati artistice, te poti inscrie chiar tu si concepe o carte postala cu ai tai prieteni in minte.
Mai ai timp pana duminica, 22 noiembrie, ora 23.59, nu inainte de a arunca un ochi si pe brief. Si, ca sa incepem cu inceputul, juratul Mihai Barsan are cateva sfaturi pentru tine, de care zicem noi c-ar trebui sa tii cont:
Cadouri de la branduri pentru consumatori:
Perioada Sarbatorilor este o perioada in care cu totii suntem mai aproape unii de altii, petrecem timp impreuna si ne amintim de traditii. Brandurile care reusesc prin comunicare sa faca apel la nevoia oamenilor de a fi mai buni, la sentimentele lor de dragoste pentru familie si cei apropiati sunt cele care se integreaza natural in spiritul Sarbatorilor.
Un exemplu de brand care a inteles foarte bine ce isi doresc oamenii de Sarbatori este John Lewis cu deja binecunoscutul spot de Craciun:
Ce-i lipseste digitalului din offline si invers:
Din punct de vedere al comunicarii de brand, atat mediul digital cat si cel online pot sutine campanii spectaculoase de Sarbatori. Doar ca e greu sa simti mirosul de brad online si nici nu poti sa fii fizic aproape de toti cei pentru care ai un gand bun de Sarbatori.
Top 3 greseli/clisee pe care brandurile ar trebui sa inceteze sa le mai faca de Sarbatori:
Sa vorbeasca despre ele, Sarbatorile sunt momente de altruism.
Sa „mimeze” autenticitatea.
Sa foloseasca abuziv Lerul :)
Planuri pentru brandul Timisoreana de Sarbatori:
Anul acesta vom continua sa vorbim despre traditiile Sarbatorilor petrecute acasa si vom face asta atat online cat si offline pentru a fi aproape de cat mai multi dintre romani. Vederile pe care le asteptam de la voi vor fi la loc de cinste in cadrul acestei campanii.
O amintire de-acasa, de Sarbatori:
Colindele cu colegii de liceu pe la unii si pe la altii, pe la profesori, terminate la un chef sunt cele mai vii amintiri.
Traditia la care n-ar renunta nici in ruptul capului:
Festinurile gastronomice din vizitele la parinti, nasi, prieteni.
Sa trisam creativ: un inside tip de la cineva care lucreaza pe brand ar fi...
Sa caute sa transmita emotie, nu doar sa starneasca admiratie pentru talentul de desenator.
Asteptari de la lucrarile inscrise in competitie:
As vrea ca dincolo de miza unui concurs de talente, sa simt in lucrari bucuria de a crea ceva cu gandul la cei dragi, de a da ce are fiecare mai bun din punct de vedere creativ pentru a transmite un gand bun.
Ce ar trebui sa contina o lucrare ca sa te impresioneze?
Ar trebui sa ma faca sa o trimit imediat catre cei dragi fara sa fie nevoie de multe alte cuvinte.
Potentiale obstacole:
Incercarea de a demonstra o tehnica foarte buna.
Un sfat pentru participantii in competitia Layeru-i Ler:
Sa creeze cu gandul la Sarbatori cu prieteni dragi.