Adela Dan: Cu mici nuante, imaginea romancelor in reclame e cam aceeasi de la 1800 si ceva incoace

Adela Dan: Cu mici nuante, imaginea romancelor in reclame e cam aceeasi de la 1800 si ceva incoace

Si asta pentru ca, spune Adela Dan, copywriterii sunt, inca, in proportie covarsitoare barbati. Iar atunci, femeile din creatiile lor nu prea ies din bucatarie. Chiar si atunci cand o fac, insa, tot in situatii misogine se impiedica.

Despre toate acestea se va discuta si in cadrul Marketing for Women si Marketing for Men, evenimente care fac parte din Target BootCamp derulat sub umbrela SMARK KnowHow pe 23, 24 si 25 noiembrie. Timp de 3 zile se vor dezbate toate cele 3 targeturi de interes pentru branduri si agentii: femei, barbati si tineri.

 

O reclama din Romania, pentru femei

Grea intrebare. Sa ma gandesc: din reclamele la produse alimentare cu femeia-mama al carei rost pe lumea asta e sa-si petreaca viata in bucatarie ca gest suprem de iubire si sacrificiu pentru cei dragi, nu ma inspira niciuna.

Din reclamele la tampoane cu femei imbracate in pantaloni albi, clar, nu ma convinge niciuna. Serios acum, orice femeie normala la cap stie ca pantalonii albi ingrasa.

Lasand gluma la o parte, singurele reclame pentru femei facute in Romania care mi-au placut si in care m-am regasit au fost facute de Craita Coman, o fosta colega de McCann cu care ma mai intalnesc accidental pe la petreceri. Cautati-le, sunt cateva spoturi Kandia mai vechi ( Topirea, Matasea si un spot de lansare, toate, foarte senzuale) si spotul la Gerovital cu Dorian Popa.

 

Imaginea romancelor din reclame

Cu mici nuante, imaginea romancelor in reclame e cam aceeasi de la 1800 si ceva incoace. Ok, poate bucatariile in care isi petrec viata s-au mai modernizat, poate mai primesc si o cutie de bomboane din cand in cand.

In rest, de o suta si ceva de ani, femeile sunt niste creaturi care nu au decat probleme: au menstruatie fix cand vor sa topaie frenetic in Gaia, se constipa, le doare capul, le sare proteza din gura, racesc si le curg mucii tocmai cand au de facut teme, de pregatit masa sau de ridicat plozi de la scoala.

Lipsesc insight-urile feminine, lipseste vocea care sa ajunga la inima femeilor. Bine, nici nu e de mirare. Creativii sunt in continuare barbati intr-o proportie covarsitoare sau pustoaice cool abia iesite de pe bancile scolii, netrecute prin viata.

 

Ce astepti de la reclamele pentru femei

Insight-uri puternice, nu prostii scrise de client, gen ” femeile se simt implinite cand cei dragi mai cer o portie de mancare”.

Replici la fel de memorabile precum cele din filmele de success pentru femei, cum ar fi Sex and the City

Si un spot in care o femeie sa stea in bucatarie doar pentru ea, doar pentru ca ei i-a fost pofta de ceva anume.

 

Women empowerment local

Atita timp cat femeile nu sunt reprezentate proportional cu numarul lor in politica si nu au putere decizionala, atata timp cat sunt platite mai prost decat un barbat pentru fix acelasi job, sunt agresate, fizic, verbal si emotional si renunta la viata lor profesionala ca sa-si creasca un copil - iar la divort, copilul este dat tatalui, daca tatal are bani si influenta, nu putem vorbi de women empowerment in Romania.

In Romania, women empowerment s-a tradus prost prin dreptul de a face tot menajul si toata munca din casa seara si in weekend, in afara celor zece ore de munca la birou.

 

Ce inseamna empowerment pentru tine

Inseamna respect inainte de toate. Inseamna sa ma tratezi ca pe femeia pe care o iubesti, si nu ca pe servitoarea care trebuie sa-ti puna farfuria calda pe masa, in virtutea unor cutume de care poporul roman nu va scapa curand.

In comunicare, as vrea sa vad mai putin misoginism. Si reclame in care nu avem probleme si in care nu ne danseaza burtica.

 

Efectele imaginii asupra realitatii

Imaginea e cea promovata de filme si de povestile copilariei cu printese si happy-end-uri cu nunta si o droaie de copii, de reality show-uri degradante cu femei care vin in fata camerei sa-si gaseasca un barbat, penibile in disperarea lor.

Aceasta imagine continua sa ne influenteze si sa ne faca sa credem ca nu putem fi implinite in afara institutiei casatoriei si ca menirea noastra pe lumea asta e una singura: sa fim mame.

 

Cea mai misto reclama pentru barbati din Romania

Nu-mi vine niciuna in minte.

 

Ce personaj e mai lipsit de personalitate in publicitatea romaneasca - femeia sau barbatul?

Femeia, clar. Macar barbatii mai glumesc in spoturile la bere, par ceva mai vii decat femeile care zambesc la fel de tamp fie ca se spala pe cap, fie ca si-au schimbat tamponul, fie ca nu le mai doare capul si pot merge fericite la sedinta cu parintii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related