Tinerii, un public tot mai dorit, le fac brandurilor munca dificila in a tine pasul cu ei. Rodica Mihalache (Starcom MediaVest Group) prezinta modul in care sunt ei vazuti in briefuri vs. cum arata ei in viata reala, dincolo de Excel-uri si focus grupuri, ce brand i-a inteles si reuseste sa le ofere ce-si doresc si ce asteptari sa avem de la ei pe viitor.
Despre tineri vom discuta alaturi de Rodica si in cadrul Romanian Youth Focus din cadrul Target BootCamp, un eveniment SMARK KnowHow ce are loc pe 23, 24 si 25 noiembrie. Evenimentul de 3 zile dezbate toate cele 3 targeturi de interes pentru branduri si agentii: femei, barbati si tineri.
Tanarul: in brief vs. in realitate
Tanarul roman este in principal portretizat ca fiind pus pe distractie (aproape toate reclamele la bere & bauturi alcolice & bauturi racoritoare), in stransa conexiune cu grupul sau de prieteni (majoritatea reclamelor ce promoveaza servicii de telecomunicatii), cu o personalitate puternica reflectata in originalitatea stilului vestimentar, in atitudine sau in modul in care comunica cu ceilalti. Este o imagine corecta, dar nu si una completa.
Printre dorintele identificate in randul adolescentilor si tinerilor, pe langa nevoia de conectare si de a trai experiente noi, se regasesc nevoia de control si nevoia de a obtine mai mult, de a progresa atat la nivel intelectual, spiritual, cat si material.
Un trend vizibil la nivel macro care vizeaza tinerii
Maturitatea precoce – spre deosebire de generatiile anterioare de tineri, in momentul de fata responsabilizarea incepe sa aiba loc la varste din ce in ce mai mici. Observam si in Romania tineri care fie sunt influencers la 17-18 ani, fie dezvolta inventii cu puternic impact social, fie au initiative antreprenoriale.
Un brand care intelege tinerii
YouTube: le ofera continut relevant, declanseaza conversatii pe teme de interes (e.g. muzica, gaming), strange comunitati si le pune la dispozitie spatiul necesar pentru a se face remarcati (e.g. vlogging).
Teasing
Tema prezentarii se refera la cum noua generatie redefineste succesul pe baza accesului la informatie, la cunostinte, datorita posibilitatilor de a se face cunoscuti in mediul online si impulsionati de faptul ca modelele traditionale de succes (de exemplu, cariera sau specializarea intr-un anumit domeniu) s-au dovedit ineficiente in noile conditii de piata, mai ales in urma impactului crizei economice.