La Kubis Interactive, biroul din Bucuresti, media de varsta e de 26 de ani, spune Vlad Popovici (Managing Director). 70 de oameni, in 6 departamente, cel mai nou creat fiind cel de Performance Media.
Comunicarea interna nu se impiedica in formalitati, dar o structura minima exista si ea este sustinuta prin tool-uri online de project management.
Istoria agentiei
Prima data cand s-a scris numele Kubis pe un act oficial a fost in 2008. De-atunci si pana acum am trait o poveste frumoasa, plina de aventuri.
Am reusit sa crestem an de la an, de multe ori chiar spectaculos insa, surprinzator, fara momente dramatice, de cotitura. Totul a venit natural, odata cu business-ul a crescut si agentia, fara sa fortam lucrurile. Si totul s-a datorat oamenilor nostri, multi dintre ei impreuna cu noi inca de la inceputuri.
Angajati
Suntem 70 and growing in biroul din Bucuresti, oameni tineri si mai putin tineri, toti plini de energie. Media de varsta e de 26 de ani.
Pe langa Bucuresti, ne mai bucuram sa-i numaram printre colegi si pe cei 13 din Houston si pe cei din Praga, 4 la numar. In total aproape 90 de oameni care respira publicitate.
Departamente
Ne bucuram sa acoperim toata zona de comunicare digitala si chiar mai mult decat atat prin cele 6 departamente: Creatie, Client Service, Development, Social Media, Performance Media si A/V Production.
Cel mai numeros e departamentul de Creatie, urmat indeaproape de departamentul de Development si cel de Client Service.
In ultima vreme am investit serios in departamentul de Creatie pentru ca acolo e directia in care vrem sa evoluam, trend care se suprapune perfect pentru felul in care intelegem sa lucram impreuna cu clientii nostri: we take good care of them, si cel mai scurt drum spre o campanie de succes incepe cu o creatie relevanta.
Cel mai nou departament
Cel mai nou department din Kubis e cel de Performance Media.
Aici se optimizeaza campaniile de media in functie de obiectivele de business ale clientilor si se ofera insighturi si research-uri care ne ajuta pe toti in activitatea zilnica.
Agentia a fost tot timpul orientata spre generare de rezultate si performanta, aceste criterii asigurandu-ne si relatiile de lunga durata de care ne bucuram impreuna cu clientii nostri.
Comunicarea interna
Desi suntem destul de mari, ne comportam in continuare ca o agentie independenta, agila. Ca atare, n-avem timp de pierdut cu comunicare formala si mii de procese care nu fac decat sa-ti consume aiurea timpul. La fel, nici nu pierdem timpul cu intalniri interminabile.
Avem structuri decizionale mai degraba orizontale, credem in capacitatea oamenilor de a-si asuma decizii si nu tinem la ierarhii in sensul clasic al cuvantului. Oamenii de la Kubis sunt incurajati sa-si asume o mentalitate de antreprenor, de "get things done".
Nu vrem angajati care sa asculte de ordine, ci parteneri cu care sa facem proiecte foarte tari. Credem ca asta ne ajuta sa mentinem cresterea de care vorbeam mai sus si, in acelasi timp, sa ne diferentiem de restul de agentii.
Evident ca o agentie de 70 de oameni are nevoie, totusi, de un workflow bine stabilit si de o minima structura. Noroc ca suntem digitali si avem tool-uri online de project management care fac viata usoara tuturor.
Clienti
Se spune ca orice agentie are clientii pe care ii merita. Noi aplicam filozofia “small is beautiful”.
Avem clienti mai putini ca numar, dar foarte importanti la nivel de ce isi doresc sa faca in digital, resursele si bugetele investite, si ambitiile de a inova tot timpul.
Intre noi si ei e ca in casnicie: exista un parteneriat solid, bazat pe incredere si respect.
Cultura organizationala
Cum am mai mentionat si mai sus, suntem agentia care crede cu tarie in relatiile de lunga durata, si aplicam asta in tot ce facem.
De aceea avem clienti care sunt cu noi de peste jumatate de deceniu, de aceea oamenii nu prea pleaca din Kubis, de aceea ne-am pastrat o cultura de agentie independenta, fara inertie si timpi morti.
Motto-ul agentiei
Principiul dupa care ne ghidam majoritatea deciziilor e cel al relatiilor de lunga durata. Vrem parteneriate de durata cu clientii nostri, asa ca-i selectam in functie de compatibilitate si scope of work.
Vrem cei mai buni oameni de pe piata, asa ca le oferim toate conditiile necesare nu doar sa-si poata mentine o balanta viata/birou buna, dar si sansa de a-si duce la capat propriile proiecte. Degeaba ai un super birou si cele mai tari calculatoare daca oamenii din fata lor nu se potrivesc.
Provocari
Nu vrem sa generalizam sau sa spunem ca stim noi mai bine care sunt provocarile colegilor din celelalte agentii, mai ales ca fiecare business e diferit.
Am identificat cateva care sunt, totusi, comune la nivelul intregii industrii de digital: cashflow-ul si stabilitatea financiara sunt lucruri greu de pastrat, in special din cauza termenelor de plata care incep de pe la 45 de zile si se duc, in unele cazuri, pana la 90 de zile; legislatia instabila; exodul programatorilor buni, care-si gasesc joburi mai bine platite in afara tarii.