Pentru o agentie de digital, cea mai mare provocare a pietei este lipsa limitarilor, pentru tehnologia digitala evolueaza constant, combinata cu capacitatea de absorbtie a pietei, spune Emanuel Clonda (Owner HIPPOS).
Agentia a inceput in 2004, axata pe digital, iar din 2011 portofoliul Hippos a devenit full 360.
Istoria agentiei
HIPPOS s-a infiintat in 2004 si a pornit, initial, ca o agentie de digital. In 2010, odata cu castigarea contului Danone, tipurile de proiecte au inceput sa se diversifice din ce in ce mai mult, iar in 2011, portofoliul agentiei devine full 360.
In 2012, zona de design incepe sa urce in focus, ajutata si de prezenta lui Martin Balint, Creative Partner si artist contemporan. HIPPOS isi dezvolta axa de design pe 3 paliere: brand design, packaging design si retail design, deruland aproximativ 8-10 proiecte anual pe aceste sectoare.
Schimbari
Pentru HIPPOS, momentul-cheie a fost atunci cand trendul global de comunicare a inclus si designul ca baza obligatorie a oricarui act de comunicare si a inceput sa se resimta si in RO.
Angajati si departamente
20. 6 departamente: Client Service, Creatie, Strategie, Digital Content, Design, DTP si Financiar. Cel mai numeros este cel de Creatie, cu 8 oameni.
Cel mai nou este Departamentul de Design, consfintit per se in 2015, desi el deruleaza proiecte deja de 3 ani. In el sint 4 oameni:
Designer-in-Chief (Martin Balint, Creative Partner)
2 Designers
1 3D/Animation Artist
Comunicarea interna
Liniile comunicationale in HIPPOS sunt foarte fluide: nu se tine cont de ierarhia formala si nu se face exces de curtoazie. Usa e deschisa la oricine, inclusiv la Creatie :)
Probleme
Problemele sunt aceleasi ca in majoritatea industriei:
- deadlines imposibil de scurte uneori (care devin posibile printr-un efort intern conjugat),
- bugete rigide care trebuie sa acomodeze foarte multe linii de proiect (care devin elastice datorita creativitatii si planningului atent)
- asteptarile necalibrate ale unor clienti, fie in zona foarte simplista - ”o campanie digitala livreaza daca are multe likes pe FB” - , fie in zona foarte idealista - ”am facut branding, deci acum trebuie sa vand foarte mult, nu?” - (care se calibreaza prin guidance constant si strans al clientului, indiferent de resursele implicate)
- episoade de burnout (care se elimina prin pampering punctual si recunoastere constanta a meritelor)
Cel mai important element pe care incercati sa il incurajati in fluxul comunicarii
Accentul e pus pe doua lucruri: disponibilitatea de a asculta si dorinta de a rezolva.
Clienti
HIPPOS se orienteaza catre doua tipologii de clienti:
- multinationalele, pentru disciplina, structura si rigoarea pe care o impun in modul de lucru
- antreprenoriatele, pentru libertatea creativa, disponibilitatea catre disruptie si implicarea emotionala pe care o aduc in proiecte
Ce conteaza cel mai mult in relatia cu ei
”A fi pe aceeasi pagina” - a avea o intelegere comuna a obiectivelor, contextului si viziunii de comunicare. Este si conditia de tip dealbreaker pe care HIPPOS o are atunci cand stabileste (sau continua) relatia cu oricare din clientii sai.
Cultura organizationala
Pentru HIPPOS, valorile de baza in organizatie sint flexibilitatea (provenita din radacina antreprenoriala a businessului si inteleasa drept capacitate de adaptare rapida la contexte neobisnuite care cer solutii ingenioase), problem-solvingul si abilitatea de a pastra un cap limpede si o atitudine relaxata indiferent de tipul de ”furtuna” prin care trece proiectul (aici ajuta foarte mult faptul ca echipa HIPPOS e construita pe seniori care au implinit cel putin o decada in industrie, drept pentru care au vazut multe si au rezolvat multe)
Care este motto-ul agentiei?
”Togetherness solution-driven” - impreuna rezolvam orice. Este un motto care utileaza spiritul de echipa cu cel mai important beneficiu: capacitatea de a solutiona orice problema si de a depasi orice obstacol.
Provocarile din piata de digital
Cea mai mare provocare este lipsa limitarilor (tehnologia digitala evolueaza constant, cu o rata fantastica), combinata cu capacitatea de absorbtie a pietei (evident, mult in urma ratei de evolutie a tehnologiei).
Pentru orice agentie de digital, e o provocare sa deruleze proiecte care pot dispune de astfel de resurse tehnologice, in conditiile in care piata nu este totalitate pregatita pentru ele.
O alta provocare este anticiparea corecta a trendurilor: digitalul este un mediu foarte fluid si foarte fragmentat pe generatii de consumatori. Iar prapastiile digitale dintre generatii sunt foarte ample. Daca nu anticipezi corect ce va fi caracteristic urmatorului val psiho-demografic de consumatori, risti sa iesi din business (da, e atat de grav).