[Pe frontul publishing-ului] Marius Bortea, Revista Kamikaze: Obiectivul publicatiei noastre online este sa o predam cititorilor fideli, cu totul

[Pe frontul publishing-ului] Marius Bortea, Revista Kamikaze: Obiectivul publicatiei noastre online este sa o predam cititorilor fideli, cu totul

In martie 2010, Marius Bortea a plecat de la Academia Catavencu si a inceput sa gandeasca un proiect pe cont propriu. A rezultat Revista Kamikazepublicatie care si-a propus sa ajunga la oameni scoliti, bine ancorati in social. De la caricaturile care se adapteaza evenimentelor zilnice, pana la textele cu opinii bine documentate sau ironii fine, Kamikaze ofera o alternativa la tabloidizarea traditionala si vrea sa aduca umorul de calitate in "curtea" cititorilor care il si inteleg.

Editiile print si virtuala a Kamikaze au echipe coordonatoare diferite, ne-a precizat Marius Bortea. Iar obiectivul curent al editiei online e sa fie lasata cat mai mult in mana cititorilor fideli; tocmai de aia oamenii care se ocupa de acest segment editorial sunt din ce in ce putini. 

Marius vorbeste, insa, despre o confiscare a continutului de catre platformele sociale care au ajuns, astfel, sa devina un fel de entitati media ideale. Multi dintre utilizatori „fac munca patriotica” si posteaza material pe propriile profiluri, material ulterior monetizat de catre reteaua sociala, nu de catre indivizi, spune el.

Asa incat, "suntem intr-o fundatura financiara din care vom iesi doar la initiativa Facebook si in conditiile lor".

 

Inceput

Martie 2010, asta e inceputul. Am plecat de la Academia Catavencu pentru ca nu am mai vrut mogul.

 

Despre proiectul Kamikaze

Noi avem o publicatie pe print, Kamikaze, saptamanala, si una online, kmkz.ro plus conturile aferente din retelele de socializare, active zilnic, uneori cu reactie in timp real. Echipele celor doua proiecte sunt diferite.

Proiectul online are o echipa foarte mica, din ce in ce mai mica devine. Aproape ca nici nu mai are nevoie de noi. Obiectivul publicatiei noastre online este sa o predam cititorilor fideli, cu totul.

 Coperta revistei Kamikaze din saptamana 4-10 noiembrie 2015

 

Strategie editoriala

Suntem o publicatie de atitudine si umor, in concentratii care se adapteaza la fiecare eveniment. Presupun ca nu putem si nici nu avem de ce sa iesim din formula asta. Numai prostii sunt seriosi tot timpul si numai prostii sunt distrati tot timpul, nu avem de ce sa sa tindem spre una dintre extreme. Sau cel putin asa sper io :)

 

Adaptarea la online

Cititorii petrec mai mult timp pe articolele publicate online decat pe cele publicate pe hartie. Ne referim la cititori in sensul adevarat al cuvantului, nu la cantitatile livrate de statistici.

Cifrele pe care ni le da Analytics nu se refera la cititori. Desigur, se pune problema daca iti adaptezi continutul la realitatea asta online, populata cu cetateni care nu pot fi incadrati ca cititori.

Din pacate, in prezent, cultivarea cultului cititului pare o tactica pierzatoare, in conditiile in care banii din industria asta tin cont doar de volum.

Raspunsul este foarte lung, nu avem timp de el, dar cred ca ideea in mare e ca pentru internet trebuie conceput un cu totul alt continut decat cel de pe print, trebuie sa faci ceva care sa se supuna sensului economic din piata asta. Nu "adaptare" e cuvantul cheie aici.

Sursa: Facebook Kamikaze

 

Profilul cititorilor

Oameni responsabili si implicati social, cu gramatica la zi.

Profilul este o informatie publica, pe SATI. Suntem pe locul 3 la studii superioare dintre toate siteurile masurate de SATI, la ESOMAR AB locul 4, venit personal peste 5.000 RON (cel mai mare prag masurat de SATI) – locul 6 din sutele alea de siteuri. Vorbim de profil, nu de cifre absolute.

Oamenii revin des pe site – asta e comportamentul pe care l-am observat si cu care ne-am lauda.

 

Promovarea continutului

Singura strategie functionala pe retelele de socializare este sa postezi subiecte relevante pentru publicul pe care ti-l doresti. Daca nu esti relevant, atunci enervezi, poluezi si spamezi - mai bine te abtii.

Indicatorii care exista in prezent sunt tot mai irelevanti – din cauza faptului ca pe internet se monetizeaza volumul, nu calitatea. Iar volum au ajuns sa aiba toti prostii, nu mai e o performanta sa ai trafic mare. Asteptam reinventarea lor inevitabila. Pana atunci, ne vedem de ale noastre.

Sursa: Facebook Kamikaze // Articol aici

Sursa: Facebook Kamikaze // Articol aici

 

Surse de finantare

Publicitatea - asta insemnand campanii premium, Google AdSense si similare, plus proiecte speciale.

Sursa: kmkz.ro

 

Provocari

Principala provocare, daca nu cumva chiar problema, este confiscarea suportului editorial de catre retelele de socializare. Ma refer in special la Facebook.

In general, lumea presteaza munca patriotica pe Facebook. Pe Facebook ai "pagina ta" care nu e deloc a ta, fiindca nu ai vreun drept asupra banilor care se fac pe ea.

Ai o pagina cu care faci trafic, dar traficul asta nu e monetizat de tine. Genial, nu? Daca vrei sa faci si tu un ban din munca ta, folosesti o metoda barbara – iti linkuiesti site-ul pe Facebook, ceea ce e si aberant, nu doar barbar.

Suntem intr-o fundatura financiara din care vom iesi doar la initiativa Facebook si in conditiile lor.

 

Relatia continut editorial-publicitate

Nu exista nicio legatura. Sunt la curent cu ideea de "publicitate nativa", dar Romania e departe de lumea dezvoltata in care se vehiculeaza aceste teorii.

Nici nu are sens sa dezvoltam, noi aici ne confruntam cu idei de genul "a sunat Oprea nu stiu unde si au dat articolul jos".

 

Publicatia ideala?

Facebook :)

 

Tabloidizarea presei

Tabloidul este un gen ca toate celelalte si nu trebuie tratat in cheia pe care o intrezaresc in intrebarea dumneavoastra. Problema nu e tabloidizarea, ci tabloidizarea de proasta calitate.

Cauzele tabloidizarii de proasta calitate: goana dupa click-uri.
Efecte: click-ul nu mai valoreaza mai nimic.
Solutii: nu exista solutii. Are dreptate CTP – asistam la sfarsitul meseriei de jurnalist. Sa ne impacam cu gandul asta.

 

Ce va motiveaza sa continuati?

Distractia, amuzamentul.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related