[Pe frontul publishing-ului] The VandalList: Provocarea e sa faci bani fara sa fii comercial. Nu ne iese. Partea cu banii, cu comercialul nici atat

[Pe frontul publishing-ului] The VandalList: Provocarea e sa faci bani fara sa fii comercial. Nu ne iese. Partea cu banii, cu comercialul nici atat

The Vandal List sunt rebelii din online care fac ce le place, fara sa le pese prea tare ca nu e mainstream. Proiectul a inceput in 2010 cand initiatorul, Eugen Radu, cauta sa-si faca un cadou de Craciun; s-a concretizat intr-un blog. In timp, The VandalList s-a extins si are in spate o echipa editoriala - locala si internationala - care se ocupa de alimentarea cu content a vandalilor-cititori. Care au migrat de la segmentul 18-25 inspre 25-30, spune Eugen.

Vandalii editoriali nu cauta click-uri si share-uri din umor ieftin, nu le place sa bata campii si vor sa creeze o comunitate de oameni cu personalitati puternice, carora nu le e frica sa se exprime, fie ca e vorba de tatuaje, muzica sau haine. Daca ii gasesti la o bere in Control, spune Eugen, sunt la fel cum iti vorbesc din turnul de pe FacebookDespre tatuaje si frizuri funky pana la texte despre evenimente, street art sau muzica - tot tacamul de „rebeliune”.

Povestea acestei bucati de internet a rebelilor fara cauza si locul ei pe terenul publisherilor romani din online, mai jos:

 

Cum a inceput proiectul

The VandalList a pornit in anul 2010, decembrie, moment in care ma ocupam singur de el. Nu stiam ce sa imi fac cadou de Craciun, asa ca mi-am facut blog. All I wanted for Christmas, ca sa zic asa, era o comunitate de „vandals” pasionati de un stil de viata un pic diferit, cu propria personalitate, covered with tattoos, fascinati de pereti colorati, muzica buna, care isi adapteaza look-ul personalitatii lor si nu a jobului.

In 2012 am inceput sa ne extindem si sa nu imi mai fac singur cadouri de Craciun :)) Avem o echipa editoriala acum, editori worldwide, pe fiecare categorie in parte exista 1-2 oameni pasionati sa scrie despre asta.

 

Obiective si target

Promovam lucrurile si valorile in care noi credem. Deci, e de bine, ca ni se pare ca noi credem in lucruri misto. Recent am lansat si un radio online Vsound Radio (si, da, o sa va dam link acum).


Cum ar spune tipa cu care noi colaboram pe partea de tatuaje, Morgan English (tattrx.com): „Together we’re always happy to spread the love for other progressive-minded art lovers”. Nu ne dam in vant dupa citate, asa ca vi-l traducem in stilul “vandals”: “Suntem misto si suntem multi. Hai sa ne cunoastem”, am incheiat citatul.

La inceput (peee vremea meaaaa!), targetul principal era segmentul 18-25 ani, acum vad ca am migrat spre 25-30 ani. Se schimba o data cu noi, se pare.

 

Strategia editoriala si content

Content, content, content. Religia: CONTENT! Credem intr-unul Content, tatal a tot internetului...

Serios, ne preocupa calitatea, nu cantitatea. Video, interviuri, documentare, cele mai tari tatuaje, cel mai misto radio, cele mai tari Craciunuri :)

Adaptat la valorile in care credem si care ne definesc. Folosim englezisme, daca asa simtim nevoia, nu ca asa zice SEO-ul. Nu pozam in rebeli, suntem. Si daca nu suntem, nu ne spuneti. Ne e bine asa.

 

Comportamentul cititorilor

Nu mai avem timp. Nu mai aveti timp. Nici voi, nu noi, nici cel care citeste acum. Deci, pe scurt. Intri, vrei sa vezi repede ceva, sa shareuiesti repede ceva, sa afli repede cum se numeste melodia de la radio. Repede. Repede. REPEDE! Da-i (click) si fugi, ca nu e timp.

D-aia ne bucuram cand publicul nostru, care e si mai rebel (vezi mai sus), si mai activ, agitat de felul lui sta si se uita la video-uri, de exemplu. Ne intalnim oricum la jumatate.

Noi incercam sa nu facem bla-bla-bla peste masura, sa concentram informatia, sa fim dinamici si concisi. Uneori ne iese, uneori nu ne iese. Nu suntem perfecti, d-aia suntem Vandals.

 

Atitudinea pe canalele de social media

Suntem asa cum suntem si daca dai peste noi la bere in Control. Bine, doar ca vorbim mai putin in engleza acolo (sau depinde la a cata bere ne situam).

In special ne place Facebook-ul, ca tool de promovare. Nu ca ne dam noi in vant peste masura, dar e cel mai folosit, cifre, statistici, reach, zuckerbergiene, d-astea. Suntem si pe Instagram, Pinterest, Tumblr. Si cel mai mult ne place in offline, la evenimente.

Singurii indicatori pe care ii urmarim sunt reactiile oamenilor. In online sau offline. Un „Baaaa, ce tare, esti de la VandalList” bate cam orice inimioara hashtag love pe Instagram.

Bine, ne intereseaza si click-urile si SEO, si alti demoni, intrucat #monetizare. Dar nu stim sa va zicem, ca nu ne pricepem. Urmariti indicatorii de pe fetzele oamenilor, nu followersii, si apoi luati-va un SEO bun. Nu invers. Atata stim.

 

De unde vin banii?

AdSense, Sponsored Posts, Proiecte Speciale, Events. Provocarea e sa faci bani, fara sa fii comercial. Nu ne iese. Partea cu banii, cu comercialul nici atat. N-o sa vedeti tatuaje I REGRETT NOTHING funny, doar ca sa strangem like-uri.

 

Relatia dintre continutul editorial si dimensiunea publicitara

Love & hate.

 

Definitia unei publicatii de succes

www.thevandallist.com.
Nu suntem aroganti, dar ne enerveaza intrebarea. Nu ne ocupam cu definitii si succes. Nu stim sa batem campii, adica.

 

Tabloidizare si cum va raportati la ea

Nu ne raportam. Si pana nu ne luam SEO, o ignoram cu desavarsire.

 

Ce va motiveaza sa continuati?

Indicatorii de mai sus, v-am povestit de ei, si Craciunul, ca tot se apropie. Ca ne facem singuri cadouri de Craciun.

Facem in fiecare zi ce ne place, practic e Craciunul in fiecare zi. Stiu, da, suna cliseistic. Stati sa terminam de impodobit pomu’ si revenim c-un copy mai bun... Deal?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related