"Aici nu a fost un picior de plai, ci o stanca searbada - Tara lui Sfarma Piatra".
Asa incepe propriu-zis Legenda lui Bucur - si, de fapt, legenda Bucurestiului - revizitata si revizuita in cadrul iMapp 2015 prin efortul si curtoazia echipei Motionscape. Anume, o mana de oameni pasionati de video mapping, motion graphics, instalatii si productii video si interactive pentru evenimente. Cu intentia permanenta de a ridica rezultatele acestor tehnici la alt nivel. Cum ar fi, de pilda, nivelul Palatului Parlamentului.
Motionscape e de fapt o grupare cu dubla identitate: Mindscape Studio si MotionLab Romania si-au unit mintile pentru a crea ce puteti vedea mai jos, inregistrat pe video. Asta daca la iMapp 2015 nu ati ajuns. Si, in caz de oftica majora, aflati ca Legenda lui Bucur va fi proiectata in cadrul Internetics (la dimensiuni ceva mai mici).
Scenariul a fost semnat de Mihai Gongu (CD de zi si noapte la GMP), iar muzica de Sultan Nasser:
In continuare, stam de vorba cu Dorel Naste (Media Designer si Owner, Mindscape Studio), care ne va spune cate ceva despre parcursul proiectului Legenda lui Bucur, cel care - poate stiti deja - a si castigat premiul publicului iMapp 2015.
Si da, va amintiti bine, cu Dorel si despre proiectele Mindscape Studio ne-am mai auzit si in trecut. Amintiri disponibile aici.
Mindscape Studio + MotionLab = Motionscape
Ne cunosteam din facultate, ieseam impreuna in Web. Amandoi am terminat facultati cu profil artistic, respectiv arte decorative si multimedia.
Am colaborat si colaboram si in prezent pe anumite proiecte. iMapp este primul proiect pe care l-am facut in aceasta formula, iar aici trebuie sa ii prezentam pe toti membrii echipei: Dorel Naste, Zoran Stangacilovic, Ovidiu Vlad, Andrei Scutaru, Alin Sirbu, Alexandru Pais, Mihai Dumbravescu si Daniel Bega.
Cum ati decis sa participati la aceasta editie iMapp?
Am decis acest lucru imediat cum a fost anuntat evenimentul, a win-win situation pentru ambele studiouri.
Legenda lui Bucur la iMapp 2015: echipa
Mihai Gongu (N.R. responsabil de scenariu/ poveste) si Gruia Sandu (N.R. vocea povestitorului) s-au alaturat echipei cu ajutorul lui Zoran, cu care mai lucrasera in trecut. Cu Sultan Nasser (N.R. responsabil de muzica) suntem prieteni de foarte mult timp, ii cunoastem toate proiectele muzicale si Dorel ii facuse visuals la cateva concerte.
Workflow-ul proiectului
De la inceput am stabilit ca nu vom merge pe un projection mapping "clasic", in care elementele arhitecturale ale cladirii sa fie doar suport pentru animatii decorative, efecte de constructie/ deconstructie si alte tehnici specifice acestui tip de proiectie.
I-am povestit lui Mihai despre ideea noastra, ca vrem sa folosim personaje din mitologia romaneasca pentru cele patru elemente ale temei din acest an, si astfel a luat contur povestea noastra.
Ideea inserarii celor 4 elemente (pamant, aer, foc, apa) ca personaje
Pornind de la ideea de mai sus, am propus o poveste care sa fie mai mult decat un show audio-vizual, o poveste care sa emotioneze. Astfel, pamantul a devenit Sfarma Piatra, apa - Lostritele, focul - Pasarea Maiastra si aerul - Ielele. Pe langa acestea, am introdus un al cincelea element, stelele, care in povestea noastra s-au transformat in Luceafar.
Primul draft al povestii. Modificari
Povestirea nu a suferit mari modificari. Au fost mai mult chestii de nuanta, de interpretare. In schimb storyboard-ul, propunerile pentru concurs si animatia finala au trecut prin diferite faze, iar rezultatul l-ati vazut pe 19 septembrie la iMapp.
Cel mai dificil lucru la realizarea acestui proiect?
Lasand conceptul la o parte, cea mai dificila parte este executia. Aproape toata animatia de 4:30 de minute a fost realizata 3D, rezolutia a fost uriasa, iar deadline-urile de prezentare stranse.
Am avut emotii cu render-ul si am cautat solutii pentru a optimiza acest lucru.
Daca ar fi sa-l luati de la cap, ce ati face diferit?
Am face fix la fel... doar ca ar iesi mai bine :)
Legenda lui Bucur in cadrul altor evenimente
Intr-o forma mult mai mica ca dimensiune va fi prezentata la Internetics – eveniment de digital (20-29 noiembrie, ARCUB - Hanul Gabroveni).
De asemenea, va fi proiectata din nou pe Palatul Parlamentului in cadrul iMapp Bucharest 2016.
Alta proiectie din cadrul iMapp care v-a placut
Ne-a placut proiectia rusilor (N.R. RadugaDesign). A avut un concept si o executie buna si a fost in tema festivalului din acest an.
La celucrati acum si cu ce veti plusa pe viitor?
In aceasta formula pregatim propuneri pentru cateva festivaluri internationale. Vom plusa cu toate resursele noastre: creatie, projection mapping, 2D si 3D animation, motion graphics.