Bewise Collective Movement sau sansa placilor uzate de a-si continua povestea

Bewise Collective Movement sau sansa placilor uzate de a-si continua povestea

Nu se ascund in noi cine stie ce veleitati de skateboarder, dar ne place comunitatea asta de oameni creativi care, pe langa tot felul de scheme in aer sau pe rampe, se coaguleaza in jurul unei filosofii sanatoase care contine, dar nu se limiteaza la: un pic de eco-friendliness, ceva mai multa disciplina, nitel de simt estetic si, dupa cum ne spun baietii de la Bewise Collective Movement, camaraderie din plin.

Dan, Andrei, Stefan si Claudiu - cei patru baieti Bewise - reconditioneaza si reutilizeaza skate-uri dupa chipul, nevoile si ideile clientilor. Si ale lor. Dar nu se opresc chiar aici, caci comunitatea e pe primul loc pentru ei si ea are nevoie de oameni ca ei. Intai, comunitatea skaterilor din Bucuresti si din tara, la care contribuie activ si creativ, proiect dupa proiect. Mai apoi, colectivul din atelier unde fiecare zi e, de fapt, o aventura intre prieteni.

Si exact asta vrem sa vedem in competitia de creatie de pe platforma TheCreator - NESCAFE 3in1 Experiences: prieteni care pornesc experiente, aventuri cu gasca,  moduri creative de petrecut timpul impreuna cu prietenii tai. Daca ti-a venit o idee, inscrie-o pana pe 5 noiembrie pe site

Pana una alta, le dam cuvantul celor de la Bewise:

Bewise Collective Movement

Bewise Collective Movement este format din: Dan (Geanta), Andrei (Grigorescu), Stefan (Dragomir) si Claudiu (Codru), primii trei dintre noi fiind “fondatorii” proiectului. La un loc, constituim temelia structurii pe care conceptul Bewise se sprijina si creste. Fiecare dintre noi are un background diferit in ceea ce priveste educatia: Dan a studiat antropologia, Andrei pedagogia la arte, Stefan este un tanar freelancer grafician, capabil in toate domeniile artistice, iar Claudiu a studiat Dreptul.

Cu toate acestea, educatia nu poate cataloga si pune calitatile oamenilor in cutii ale standardelor. Cu totii am avut contact cu alte diverse domenii artistice si nu numai, de la fotografie, film, design, pictura, am lucrat in shop-uri de specialitate (skateshop-uri). Pana la urma, fiecare dintre noi a avut contact cu skateboarding-ul, context care ne-a adus impreuna si ne-a modelat felul de a gandi si a privi, atat lumea exterioara, cat si pe cea interioara.

Vorbind de rolurile noastre in proiect, fiecare dintre noi lucreaza in atelier, dand forma placilor de skate uzate, astfel incat stilul si viziunea personala a fiecaruia se aduna si formeaza o amprenta colectiva. Altfel, bineinteles, impartim task-urile corespunzator ariei de pricepere, ca orice echipa, unde calitatile fiecaruia se completeaza si compenseaza orice lipsuri ar avea ceilalti.

Conceptul Bewise Collective Movement

In domeniul skateboarding-ului, fiecare brand producator de placi, adidasi sau alte accesorii, la fel ca si un skateboarder, are un anumit stil, o poveste bine inchegata in jurul numelui ales si mesajului pe care il transmit prin intermediul graficilor produselor, echipei de skateri alese, clipurilor video etc. Fiecare dintre aceste branduri aduce ceva nou la masa rotunda a skateboarding-ului. Insufla valori sau pur si simplu sunt autentici, dar fiecare brand/individ este apreciat pentru aportul adus imaginii de ansamblu a skateboarding-ului.

Vrem sa contribuim in acelasi sens, sa comunicam ceea ce simtim si gandim, prin intermediul a ceea ce facem.

Numele Bewise este scris legat deoarece nu ne-am dorit sa fie privit sau perceput ca fiind un sfat, cum ar suna si s-ar citi “be wise”. Reprezinta de fapt o stare catre care tindem cu totii, mai degraba este un sfat personal al vocii interioare, care ne ghideaza in procesul descoperirii personale de-a lungul vietii.

“Collective movement programme” (n.r. termen care apare in long description-ul de pe Facebook) sunt pasii care descriu traseul conceptului Bewise, colectivul in jurul caruia s-a format, colectivul mare al skateboardingului, de unde ne tragem radacinile, miscarea care ne anima si “programul”, setul de idei si valori dupa care ne ghidam. Sintagma a venit ulterior, ca o completare a numelui, putand avea un inteles de sine statator, in cadrul unor evenimente pe care le planuim in viitorul apropiat, dar si ca o consolidare a acestuia.

Comunitatea din jurul Bewise

Comunitatea stransa in jurul Bewise este formata din skateri, artisti plastici, designeri, mestesugari, muzicieni s.am.d. Fiecare dintre ei contribuie cu input si ajutor, schimburi de idei si valori etc.

Skateboarderii sunt coloana noastra vertebrala. Placile pe care le prelucram vin de la ei, iar pentru asta le suntem mai mult decat recunoscatori. Ei dau viata skateboard-urilor care ne inspira in procesul creatiei.

Intr-o singura fraza: “Toti oamenii cu care interactionam sunt Bewise

Le multumim tuturor pe aceasta cale pentru ajutorul si contributia adusa! “One love!”

Comunitatea skaterilor din Bucuresti

Ca nivel al practicarii skateboarding-ului, scena este in continua crestere, cei generatia noua devin din ce in ce mai buni, invatand cu mai multa usurinta trick-uri noi, in timp ce generatia veche isi cizeleaza stilul si devine din ce in ce mai tehnici, situatie valabila atat pe plan local, cat si in tara. In ceea ce priveste infrastructura necesara pentru a practica acest “sport”, Bucurestiul a inceput sa piarda skatepark-urile, acestea fiind ori afectate de diverse lucrari ale autoritatilor sau pur si simplu uitate si neingrijite, dar a castigat cateva locuri noi pe strada, unde skateboarding-ul isi are, defapt, radacinile. In tara, orase precum Brasov, Cluj, Deva, Alba Iulia, sunt cele care gazduiesc acum skatepark-uri de calitate, turnate din beton.

In ceea ce priveste comunitatea, intotdeauna au existat forme de organizare intre skateri, asa zisele “crew”uri, context prielnic pentru dezvoltarea scenei, multe dintre acestea fiind un context oportun pentru a gasi motivatia pentru a face “ceva”: de la a iesi la filmat, pana la montajul unui edit de skate, desenatul unor placi, tricouri cu grafica personalizata, skateboarderii au cautat mereu sa se exprime.

Ceea ce lipseste, sau nu este inca integrat in mentalitatea noastra ca metoda de a actiona, este forma de organizare legala, o asociatie sau cateva asociatii locale, a caror membri sa fie skateri, care sa lucreze impreuna pentru dezvoltarea unui context din ce in ce mai prielnic in care sa ne manifestam pasiunea. Dar si acest aspect se va rezolva pas cu pas.

Pana la urma, majoritatea companiilor de profil mondiale actuale sunt detinute sau fondate de skateboarderi din generatii vechi, si este lesne de inteles ca ne dorim ca aceasta activitate sa ramana libera in esenta ei, necontrolata de granite impuse de corporatii sau politica.

Comunitatea skaterilor din tara este formata din multi oameni talentati si frumosi. Fiecare dintre ei, fie ca simte sau nu, aduce o contributie imaginii de ansamblu. Un exemplu prin care putem descrie o caracteristica unica skateboarding-ului este, intr-un fel, lipsa “competitiei agresive”, skaterii s-au motivat reciproc dintotdeuna in vederea reusitei, obtinand bucuria acesteia nu numai prin succesul personal, ci si prin cel al celorlalti practicanti. In acest sens, skaterii trebuie sa ramana uniti.

Ideea

In skateboarding, spiritul “do it yourself” este o necesitate. De la a ne repara adidasii pana la a prelungi viata placilor lipind straturile dezlipite sau taind din ele pentru a aduce placa la o alta forma, cea de cruiserboard, astfel de interventii au mai avut loc de-a lungul timpului.

Odata ce si-au indeplinit sarcina si au indurat practica skateboarding-ului rasfranta asupra lor, placile ori se rup, ori se ciobesc in extremitati, pierzandu-si astfel propietatile si devenind greu de utilizat. In acel moment isi pierd “scopul”/utilitatea.

La randul nostru, ca skateri, am strans placi uzate de-alungul anilor, iar in clipa in care ne-am uitat la ele cu gandul de a le reda sansa de a fi din nou utilizate, am identificat, in primul rand risipa: un skater, in functie de cat de avansat se da, poate schimba o placa undeva intre 2 saptamani si cateva luni, numai un singur individ schimband undeva intre 6 sau mai multe placi pe an. Apoi problema de natura ecologica, lipiciul folosit pentru fabricarea placilor de skate nefiind tocmai “eco friendly”.

Dar am reperat potentialul, unicitatea si frumusetea acestui material, care poarta atatea amprente: straturile colorate alea placajului folosit, grafica, zgarieturile specifice, rezultate din folosirea acesteia in relatie cu mediul inconjurator urban. Cum sa nu merite sansa de a isi continua povestea?

Proiecte de tot felul

Datorita formelor specifice, placile de skate nu sunt chiar cel mai usor material de la care sa pornesti pentru a crea ceva. Suprafetele unei placi au diferite concavitati, inclinatii, curburi, diferite de la o placa la alta, astfel incat nu exista suprafete plane.

Proiectele noastre fie integreaza placa in functie de specificatiile proiectului, fie specificatiile proiectului in functie de placa si particularitatile ei. In oricare din cazuri, chiar si atunci cand se aplica ambele variante, incercam sa imbinam aceste aspecte armonios si respectuos fata de povestea placii.

Spre exemplu, unul dintre proiectele la care am lucrat cu mare placere, si unul in care toate piesele puzzle-ului s-au potrivit de minune, s-a invartit in jurul unei dubite Volkswagen T2. Pentru “Pantilica”, numele acestui automobil clasic, am realizat de-alungul timpului un set de parasolare, un capac de torpedou, maneta schimbatorului de viteze si o rama pentru statia radio.

Cel mai solicitant a fost prima colectie de cruiserboard-uri concept, o serie de 6 placi cu forme diferite, decorate prin tehnici diferite: gravura, pirogravura, insertii de lemn. Lansate in cadrul evenimentului “Sa se invarta roata”, odata cu o expozitie, un workshop, un concurs de skate si un montaj al making of-ului placilor, am avut in jur de 2 saptamani pentru pregatiri si multe nopti nedormite. Acum ca ne uitam in spate, a fost una dintre cele mai faine experiente de pana acum.

 

Comunicarea proiectului

Lucram la un site de curand, ne dorim sa prinda forma anul viitor. Pana atunci, comunicarea online are loc prin Facebook, unde avem albume foto cu obiectele relizate de noi de-alungul timpului.

Am participat la cateva evenimente/festivaluri cu workshop, stand si expozitie: Electric Castle, Bohemian Square, Creative Est, Street Delivery, TedX Bucharest, Smark Know-How.

Atelierul Bewise

Sigur ca avem un atelier unde, chiar de curand, am inceput amenajarea unei incaperi cu scopul de a deveni showroom.

O mare parte din produsele noastre se pot gasi si in shop-ul Open Minds, pe strada Luigi Cazzavillan 12 si in curand pe site-ul lor. 

Planuri de viitor

Desi ne dorim, nu putem dezvalui in detaliu ce planuim pentru viitorul apropiat.

Un lucru putem spune: ne dorim foarte mult sa implementam un ciclu sustenabil pentru reciclarea placilor de skate, prin care sa colaboram cu cat mai multa lume, sa reusim sa inapoiem comunitatii atentia pe care o merita si prin care sa putem inspira si remodela lumea inconjuratoare, atat la nivel personal cat si social.

Un sfat colectiv pentru participantii in competitia NESCAFE 3in1 Experiences

Avem o vorba in comunitatea din tara, pornita de un skater din Brasov acum mai multi ani in cadrul unui concurs de skate: “De fun, nu pentru premii.”

Poate ca reteta succesului consta in a fi autentic, fiindca atunci cand actionezi natural si sincer, nici nu este nevoie sa depui efort pentru a-ti pune ideile in practica, te si distrezi in timp ce muncesti, si de ce nu, poate castigi un premiu binemeritat?

Succes tuturor!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related