[CV de agentie] Roxana Memetea: Am pus accent pe evolutie si pe dezvoltarea competentelor digitale ale fiecarui membru al agentiei

[CV de agentie] Roxana Memetea: Am pus accent pe evolutie si pe dezvoltarea competentelor digitale ale fiecarui membru al agentiei

Dupa criza, restructurari si restaurari, preluari, fuzionari si alte intamplari din piata de publicitate, ne-am intrebat: cat de mare mai este o agentie mare? Care sunt schimbarile cele mai importante prin care au trecut agentiile de publicitate din Romania, ce departamente s-au infiintat recent, cati angajati au, cum functioneaza comunicarea interna si ce provocari au in momentul de fata.

DDB Romania s-a intamplat cand agentia de creatie Brandstalk din cadrul The Group s-a afiliat la reteaua DDB Worldwide, in 2012.

Roxana Memetea (Managing Partner, DDB Romania) spune ca pentru a domoli haosul e nevoie si de reguli si formalism in convietuirea cu colegii. Iar adaptarea la tendintele din piata nu se face prin infiintarea unor departamente noi, ci prin mindset-ul fiecarui om din agentie.

 

Istoric

In 1949, trei antrepenori: Bill Bernbach, Ned Doyle si Maxwell Dane (DDB:) ) au dat industriei de publicitate un semnal de trezire. Ei au introdus o noua abordare in marketing care se bazeaza pe insight-uri la nivelul naturii umane, respect pentru consumatori si puterea creativitatii. La momentul respectiv au spus stop comunicarii unilaterale catre consumatori si in schimb au pornit conversatii, revolutionand piata de publicitate.

Astazi, la nivel global, DDB Worldwide – parte din Omnicom Group – are peste 200 de birouri in 95 de tari.

 

… in Romania

DDB Romania are o echipa de 35 de persoane.

In anul 2012, agentia de creatie Brandstalk din cadrul The Group s-a afiliat la reteaua DDB Worldwide.

Cele mai importante etape au fost dezvoltarea capabilitatilor de digital prin afilierea la reteaua Tribal Wordwide, intarirea departamentului de creatie si strategie pentru a ridica nivelul produsului in linie cu noile obiective de business.

Au urmat etape de evolutie continua in care agentia a reusit sa-si mareasca echipa, baza de clienti si vizibilitatea in piata prin campanii memorabile.

 

Departamente

Am incercat in ultimul timp sa creem o armonie la nivel de departamente, astfel incat sa interactioneze cat mai bine. In acest context am mentinut departamentele clasice, insa am pus accent pe evolutie si pe dezvoltarea competentelor digitale ale fiecarui membru al agentiei. Deschiderea catre nou trebuie sa fie mindset-ul fiecarui om din agentie, nu a unui department nou infiintat.

 

Comunicarea interna

Fiind in business-ul comunicarii incercam sa nu ni se aplice si noua zicala “cizmarul n-are cizme” :) Din momentul in care echipa se mareste, cred foarte mult in necesitatea de a avea cateva reguli pentru o buna convietuire si evitarea haosului, dar tonul face muzica.

Asadar, incercam sa fim cat mai relaxati intr-un cadru formal care sa creeze interactiuni pozitive si placerea de a veni la job. Provocarea este sa nu ne lasam cuceriti total de tehnologie, ci sa descoperim ca online-ul e minunat, dar e nevoie si de offline pentru o experienta completa.

 

Clienti

Modelul nostru de business este specific zonei de servicii, produsul nostru e creat de oameni, implicit chimia este foarte importanta. Incercam sa dezvoltam parteneriate cu clientii nostri, sa ne aprecieze recomandarile si sa fim in “aceeasi barca”.

Nu ne indreptam catre un tip anume, ci mergem inainte cu cei despre care simtim ca impreuna putem construi un produs creativ valoros.

 

Cat de mici pot fi clientii mici

Daa. Experienta ne-a demonstrat ca sunt multi clienti aparent mici care iti pot provoca revelatii minunate, atat din punct de vedere creativ, cat si financiar.

 

Conflicte de interese

In reteaua DDB este incurajata preluarea clientilor la nivel local, insa nu exista colaborari impuse. Cu siguranta suportul retelei este esential in anumite momente, dar strategia de new business este dezvoltata 100% local. Evaluam oportunitatile de business si incercam sa le valorizam in functie de structura portofoliului local.

 

Motto-ul agentiei

“Creativity is the most powerful force in business”

 

Provocari

Cea mai mare provocare este sa gasesti echipa optima si sa o mentii motivata pe termen lung. Apoi, mai sunt provocari operationale, ce tin de evolutia pietei si nevoia permanenta de schimbare si adaptare la aceasta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DDB Romania

DDB Romania este agentia de creatie membra The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din Romania si include agentii specializate in servicii de creatie, media, digital, branding, relatii publice,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related