[CV de agentie] Diana Minea, ICON Advertising: In 2008 am simtit inceputul crizei din plin, doar lucram pe auto, primul sector care a “cazut”. Din 2009, am diversificat portofoliul de clienti

[CV de agentie] Diana Minea, ICON Advertising: In 2008 am simtit inceputul crizei din plin, doar lucram pe auto, primul sector care a “cazut”. Din 2009, am diversificat portofoliul de clienti

ICON este o agentie mica, dar longeviva: are 12 oameni si 17 ani de existenta. Diana Minea, Client Service Director ICON Advertising, povesteste despre inceputuri, cum au trecut de la pliante la spoturi TV, cand si-au cumparat primul MAC si care sunt avantajele si dezavantajele unei atmosfere de familie.

 

Istoric

Ne-am infiintat in 1998 si am pornit la drum inca de la inceput cu ideea ca vom realiza campanii integrate, vom lucra cu clienti care isi doresc un parteneriat pe termen lung si carora le vom oferi un serviciu complet.

Am plecat la drum cu o experienta de 3 ani intr-o agentie multinationala si o vointa de fier ca vom face lucrurile sa functioneze.

Inca din primul an am obtinut contracte full service pe termen lung si am reusit sa ne construim o echipa, sa ne mutam intr-un sediu decent in care ne puteam invita clientii pentru o intalnire si sa ne cumparam primul calculator Mac. Suntem onesti si proactivi, ne-a placut intotdeauna sa dam mai mult decat ceea ce ni se cere, asta ne-a condus departe.

In primii 3 ani am evoluat de la pliante, promotii, BTL-uri si spoturi radio catre campanii integrate cu creatie si spot TV, am trecut la pitch-uri castigate pe branduri cu nume si brand book.

In 2005 am inceput colaborarea cu Volkswagen, un brand care si-a pus amprenta asupra noastra atat prin prisma nivelului creativ solicitat (standard si reguli internationale), cat si prin complexitatea campaniilor si a componentelor acestora.

Incepand de aici am crescut organic, am adaugat oameni in echipa si ne-am pus la punct procedurile de lucru la un standard “nemtesc”. Am “exportat” primele campanii romanesti in baze de date de creatie internationale si am plasat Romania pe harta campaniilor Volkswagen din intreaga lume.

In septembrie 2008 am simtit inceputul crizei din plin, doar lucram pe auto, primul sector care a “cazut”. Asadar, din 2009 am diversificat portofoliul de clienti si ne-am orientat catre domeniile care aveau potential de crestere, dintre acestea: food si agribusiness.

Am inclus partea de comunicare online in business-ul nostru inca din 2010, dar putem spune ca am evoluat si aici de la bannerele standard si landing page-uri simple catre partea mai neconventionala si catre zona de digital interactiv.

Multumesc pe aceasta cale tuturor clientilor care ne-au insotit in cei 18 ani de agentie si care ne-au marcat experienta, dar si tuturor membrilor din echipa care si-au pus amprenta asupra dezvoltarii agentiei si au adus un plus in formarea noastra ulterioara.

 

Departamente

Trafic, Client Service, Creatie, Productie. Cel mai numeros e Creatia, cel mai nou partea de online si digital. Ne-am specializat si in jocuri si aplicatii online integrate in campaniile realizate.

 

Comunicarea interna

Este formala la nivel de CEO agentie si informala in interiorul si intre departamente. Radem, glumim, injuram :) ne scriem briefuri sau ne scriem pe chat-ul intern. E ca intr-o familie, avem zile bune sau mai putin bune.

Problemele apar in momentul in care sunt incalcate procedurile de lucru – aceasta permite derapajele si greselile.

Sunt probleme de “ars” etapele sau de increderere oarba cand cineva nu mai verifica documentul final deoarece credea ca ii va fi dat perfect sau nu mai scrie, “spune” si atunci “uitatul” isi spune cuvantul.

Au mai fost probleme de orgolii, dar s-au rezolvat, respectivii s-au autoeliminat la un moment dat.

Incercam sa incurajam deschiderea si curajul, ideile, rasul pentru ca este sanatos :) De asemenea, promptitudinea, respectarea termenelor, a procedurilor de lucru, sedintele interne scurte, scurte si eficiente, prezentarile interne.

 

Clienti

Calitatea clientilor primeaza, chimia pe care o avem cu acestia conteaza in relatia cu ei, marimea business-ului conteaza mai putin. Dorim sa valorificam expertiza pe care o avem in comunicarea pe target masculin, dar nu ne dam deoparte nici in ceea ce priveste comunicarea pe target feminin.

Avem o atractie pentru brandurile premium, intotdeauna s-au “lipit” de noi.

 

Cultura organizationala

Suntem agentie. O agentie ce face advertising. Si singurul mod de a face asta este numai prin efort sustinut, dedicare si puterea de a intelege ca atunci cand o idee moare, ai sansa de a creea una mai importanta si mult mai buna. Construim campaniile clientilor nostri bazandu-ne pe 3 parametri: relevanta, originalitate si impact.

 

Motto-ul agentiei

“Vrem sa-i facem pe oameni sa gandeasca. Si sa zambeasca”. Se regaseste in ideile noastre, in abordarea creativa si in relatia de zi cu zi cu clientii nostrii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related