[CV de agentie] Tereza Munteanu, Wunderman: Fiecare este responsabil in totalitate de clientul sau. In felul acesta, tinem lucrurile sub control, dar incercam sa nu fim extrem de formali

[CV de agentie] Tereza Munteanu, Wunderman: Fiecare este responsabil in totalitate de clientul sau. In felul acesta, tinem lucrurile sub control, dar incercam sa nu fim extrem de formali
Tereza Munteanu, Joaquin Bonilla si Ileana Badiu

La inceput, agentia s-a concentrat pe clienti in cautare de notorietate. Nevoile acestora de comunicare s-au schimbat cu timpul si agentia s-a adaptat o data cu ele, iar acum companiile cu care lucreaza vin din domenii ca tutun, la auto, frumusete sau FMCG. Tereza Munteanu, Managing Partner Wunderman Romania, povesteste cum functioneaza comunicarea interna, in ce fel se impaca egou-rile creative si cum au implementat cultura organizationala a retelei in Romania.

 

Istoric

Aventura a inceput in 2007, cand s-au intalnit 3 persoane diferite (n. r.: Tereza Munteanu, Ileana Badiu si Joaquin Bonilla) impulsionate de creativitate, viziune si intentia de a face lucrurile altfel. De atunci, in fiecare an, ne dam seama ca evoluam, invatand cum piata se modifica, iar brandurile se adapteaza. Evoluam impreuna, odata cu brandurile si nevoile de consum.

De fiecare data cand un brand lanseaza o provocare de comunicare, o adaugam portofoliului si o transformam intr-un serviciu de agentie. 

Wunderman Romania are in total 64 de angajati, facand parte din grupul international unde informatia si creativitatea merg in tandem. Credem cu tarie ca cele doua nu pot exista una fara cealalta si ca impreuna pot fi cele mai puternice instrumente de comunicare.

In plus, cele 2 sunt esentiale pentru consumer engagement, componenta noastra importanta de comunicare, cu ajutorul careia oferim clientilor experienta de brand potrivita fiecarui target.

Ideile noastre se nasc din inteligenta culturala. Analizam valorile consumatorilor si le aplicam la nivel individual. Suntem in total 2.200 de creativi, 1.300 de specialisti in analiza de consum si 3.500 de oameni de business in 175 de birouri din 60 de tari, toti interesati de generarea consumer engagement-ului. Pentru ca atunci cand stim ce vor oameni, si ei devin la randul lor interesati de ce facem noi pentru ei. 

 

Departamente

Avem 9 departamente in agentie: client service, creatie, PR&Social Media, strategie, servicii digitale, productie&implementare, financiar, administrativ si IT. Cele mai mari departamente sunt cel de Client service si cel de creatie, acolo unde avem in total 18 angajati per departament.

Momentan, nu avem departamente noi, dar extindem constant departamentul de creatie, acolo unde avem intotdeauna nevoie de minti noi creative.

 

Comunicarea interna

Asa cum am mentionat anterior, am pornit in acest business de la ideea de a face lucrurile in mod diferit. De aceea, fiecare este responsabil in totalitate de clientul sau.

Poate nu este reteta succesului in orice agentie, insa in cazul nostru functioneaza cel mai bine. In felul acesta, tinem lucrurile sub control, dar incercam sa nu fim extrem de formali. Problemele mai apar atunci cand ego-ul nostru creativ iese la iveala, lucru de altfel total normal intr-o agentie de creatie.

Cateodata, restrictiile impuse de client sau de departamentul de client service afecteaza intr-o oarecare masura procesul de creatie, momente ce devin memorabile si pe care incercam sa le rezolvam cu simtul umorului. Ideile pot veni de la oricine din agentie, de aceea incercam sa pastram departamentele cat mai aproape unul de celalalt. Strategia si creatia sunt  responsabile de prezentarea si procesul de vanzare al ideii in fata clientului.

 

Clienti

La inceput, ne-am concentrat pe un profil specific de clienti in cautare de notorietate, prin intermediul unui eveniment grandios, de care publicul sa vorbeasca.

In timp, dezvoltandu-ne business-ul, clientii nostri au inceput sa aiba nevoi de comunicare diferite, determinandu-ne si pe noi sa ne adaptam odata cu ei. Si iata cum am adaugat experienta in domeniul comunicarii digitale, adaugand in portofoliu clienti din segmente diferite, de la tutun, la auto, frumusete, FMCG si asa mai departe.

Suntem foarte mandri de aceasta diversitate de portofoliu, care ne ajuta de asemenea, in new business.

 

Cat de mici pot fi clientii mici

Din punctul nostru de vedere, nu exista clienti mici. Pentru ca un client mic sau un proiect mic venit din partea unui brand mare iti poate oferi o oportunitate de business pentru proiectele mari. 

 

Companiile cu care agentia colaboreaza in alte tari; conflicte de interes

Conteaza foarte mult, pentru ca Wunderman face parte dintr-o organizatie internationala. Faptul ca lucram in ceea ce numim noi retea este un beneficiu local, pentru ca putem conta pe suportul informational al filialelor din alte tari.

Pentru a evita conflictele de interes, suntem de la inceput transparenti in modul de lucru, stabilind clar responsabilitatile fiecarui membru al echipei, astfel incat in cele din urma, sa fie vorba de Wunderman, nu de Wunderman Romania.

 

Cultura organizationala. Motto-ul agentiei

Data inspires us, creativity drives us.

Mai mult decat atat, chiar daca pastram structura de organizatie (fiecare departament avand un reprezentant), facem lucrurile in felul nostru: functionam ca o familie, formata din membri cu personalitati diferite, care petrec mult timp impreuna, motiv pentru care se genereaza uneori si scantei. Dar, de fiecare data, conflictele se rezolva asa cum o familie face.  

 

Cultura organizationala a agentiei-mama cu mediul din Romania

Deciziile si regulile locale au fost intotdeauna respectate de retea. Avem vizite periodice de lucru cu membrii celorlalte filiale, tocmai pentru a face schimb de experienta si update-uri constante ale activitatii locale. La randul nostru, vizitele internationale pe care le avem ne demonstreza ca functionam ca o singura entitate, cu valori si misiuni comune. 

 

Provocari

Ei bine…. Piata de consum se transforma pe zi ce trece, asa ca putem spunem ca provocarile apar constant. Provocarea de a tine mereu pasul cu tendintele, de a genera mereu inovatie si idei creative. Insa cea mai mare provocare la nivel de business este aceea de a pastra o relatie excelenta cu actualii clienti si de a prospecta in acelasi timp noi oportunitati. So keep it fresh, innovate and entertain!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related