[CV de agentie] Andreea Nemens, GMP: Si frustrarile si dezamagirile fac parte din cultura oricarei agentii. Iar cine spune ca totul e roz, se amageste

[CV de agentie] Andreea Nemens, GMP: Si frustrarile si dezamagirile fac parte din cultura oricarei agentii. Iar cine spune ca totul e roz, se amageste

Dupa criza, restructurari si restaurari, preluari, fuzionari si alte intamplari din piata de publicitate, ne-am intrebat: cat de mare mai este o agentie mare? Care sunt schimbarile cele mai importante prin care au trecut agentiile de publicitate din Romania, ce departamente s-au infiintat recent, cati angajati au, cum functioneaza comunicarea interna si ce provocari au in momentul de fata.

Incepem cu GMP, o agentie independenta, infiintata in 1998 si care are, in prezent, 50 de oameni in operational. GMP lucreaza, in prezent, cu nume ca Timisoreana, Telekom, Petrom, VW, Ciucas, Arctic, Stejar, Domo, Federatia Romana de Fotbal, A&D Pharma, Omniasig.

Andreea Nemens, directorul executiv GMP Advertising, incurajeaza o comunicare mai putin formala din interiorul agentiei pentru a evita formele fara fond. Ea povesteste despre nefumatorii din Creatie, tipul de clienti cu care colaboreaza, cat de mici pot fi acestia si care sunt urmatorii pasi in evolutia companiei.

 

Istorie

GMP Advertising a fost infiintata in 1998. La inceputul anului 2014, GMP Advertising a intrat intr-un parteneriat strategic cu Jung von Matt, cea mai premiata retea independenta din Europa si una dintre cele mai bune trei retele independente la nivel international. GMP a castigat in 2013 premiul "Independent Agency of New Europe", la festivalul Golden Drum.

Stim din studii ca GMP este in topul agentiilor mari din Romania, fiind cea mai mare si integrata Agentie Independenta.

 

Departamente

Agentia are organele vitale care o fac sa traiasca si sa creasca. Suntem 50 de oameni in operational. Cel mai mare departament este organul care ne face sa respiram aer proaspat si ne tine cu chef de viata – Creatia este Plamanul roz si sanatos al agentiei.

Incredibil dar adevarat, avem destui nefumatori in creatie. Vestea buna e ca avem 2 plamani. Deci de doua ori mai multa creatie si aer proaspat pentru Agentie. Cine este ficatul, cine ochii, cine inima, intr-un episod viitor.

 

Fluxul comunicarii

Cel mai important pentru mine este sa incurajez atitudinea de doer si comunicarea deschisa in echipa. Imi doresc oameni curajosi, care au pareri si care isi asuma responsabilitati, oameni de actiune.

Eu sunt genul de sef care le povesteste oamenilor sai ce stie de indata ce afla; si imi doresc ca managerii la randul lor sa duca mai departe o comunicare deschisa cu echipele lor, sa le explice, sa ii faca sa inteleaga contextul nu doar sa comunice decizii.

E important ca oamenii sa inteleaga, nu doar sa execute.

Cel mai important superglue intr-o echipa este comunicarea. Si e important ca e sa fie deschisa, fluenta, permanenta intre management si fiecare om din agentie. Cea mai mai mare bariera este timpul. Ma preocupa asta. Cum sa imi fac mai mult timp de calitate cu oamenii din echipa mea.

Desi avem un ERP super modern, care ne obliga intr-o anume masura, la formalism, eu zic ca in GMP comunicarea de zi cu zi e mai putin formala. Asta are, insa, si neajunsuri. Pentru ca, din pacate, cand se intampla un f**k up, toata lumea, de cand lumea, se intoarce la „vorba volent, scripta manent". Mi se pare important sa existe structura, insa sa nu cadem intr-o forma fara fond. Intelepciunea sta intotdeauna in echilibru. 

 

Clienti

In primul rand, vrem relatii pe termen lung, pentru ca e nevoie de timp sa construiesti incredere, sa se formeze o echipa comuna, cu obiective comune, cu o istorie comuna. Si increderea vine din reusitele impreuna.

Cautam lideri in categoriile lor, dar suntem pasionati si de provocari, de contexte grele. Cu o conditie, sa fie o problema care sa ne motiveze din perspectiva valorilor.

Ne dorim clienti care au oameni cu leadership, care iau decizii curajoase, care cred in creativitate, care isi doresc un partener, nu doar un furnizor alaturi. Oameni care au nevoie de competenta si experienta noastra, nu doar de o agentie care sa execute.

La prima intalnire conteaza intotdeauna chimia, sa vorbim aceeasi limba, sa fim inspirati de aceleasi lucruri.

Iar pe temen lung conteaza sa le aratam ca suntem alaturi de ei, si la greu, nu doar cand KPI's de brand cresc si vanzarile bubuie, sa suplinim un gol cand el exista, sa avem o initiativa cand e un anume context si nimeni nu are timp sa vada oportunitatea asta.

 

Acceptati si clienti mici?

DA, daca. Daca avem valori comune, daca ne mana in lupta o cauza comuna, daca intalnim oameni pasionati de ceea ce fac, cu viziune si dispusi sa mute muntii din loc si daca evaluam ca impreuna putem face ceva cu impact, indiferent de scara – daca chiar putem schimba ceva in bine, daca chiar putem ajuta.

Prefer sa nu incurcam un client mic care isi doreste mult sa lucreze cu GMP si e dispus sa plateasca si un buget mic pentru noi, dar mare pentru el, daca nu putem sa il ajutam cu adevarat. Mi se pare unfair.

Le recomand sa mearga la o alta agentie, le-am recomandat alti colegi din industrie, pe care ii stiu, in care am incredere. Din experienta GMP, pot spune ca orice client mare a fost odata mic, si daca a avut o agnetie partener alaturi, a reusit sa creasca frumos.   

 

Cultura organizationala

Cultura agentiei este facuta din ceea ce facem acum, nu din proiectiile noastre despre cum sa fie intr-o zi cultura agentiei. Mai avem mult de lucru sa o traim pe cea pe care o visam.

Momentan, pe langa interactiunea zi de zi dintre oameni, ea este facuta din intalniri lunare, la care celebram OMUL LUNII, din momente mici sau mai mari de bucurie, de la o zi de nastere la 5 ani de „impreuna" pentru un coleg, din ocazii de Inspiratie cu vorbitori din afara agentiei, este facuta din petrecerea de Craciun si Licitatie de Oua de Paste, cand donam banii pentru casa de copii „Inger Alb".

Nu ratam vara o bataie cu apa si iarna o bulgareala in curte, uneori iesim la film cu clasa, alteori ne propunem sa facem o super iesire si nu ne iese. Si frustrarile si dezamagirile fac parte din cultura oricarei agentii. Iar cine spune ca totul e roz, se amageste.

Imi doresc ca motto-ul agentiei sa fie „Traim cu bucurie fiecare zi" insa mai e mult pana acolo, pana sa ajungem sa vedem viata si fiecare zi ca pe un mare dar. Si asta nu tine doar de ce face managementul programat in viata unei agentii. Tine de o filozofie personala de viata. Si eu sunt dispusa sa ii fac pe cat mai multi oameni din jurul meu sa creada asta.

 

Provocari

Cum tocmai scria Cristian Hostiuc de la ZF, cuvantul care va fi pe buzele tuturor dupa ce au scapat de cuvantul „criza" este „Consolidare".

Marea provocare a oricarei agentii, a oricarui grup, este sa treaca la urmatorul nivel de intelegere a consumatorului, a mediilor pe care acesta le consuma si sa inteleaga cum sa intre in viata cat mai firesc si putin intruziv.

Cine va reusi sa ii dea consumatorului „publicitate" si acesta sa o consume ca pe cea mai buna poveste despre viata lui sau ca cel mai bun entertainment, acela va reusi. Cine va reusi sa raspunda nevoilor reale ale oamenilor, prin vocea brandului, acela va fi adevaratul Erou al Comunicarii din Viitor.

Cred ca a trecut vremea in care consumatorii stateau neputinciosi si erau dispusi sa creada orice.  Trebuie sa fii foarte onest si bine intentionat, ca brand, ca sa mai cunosti inimile consumatorilor.

Iar daca vorbim doar pragmatic si short term, despre cum sa ii castigi buzunarul, atunci tu ca si agentie trebuie sa intelegi foarte bine intre ce coordonate se desfasoara viata lui si cine se mai lupta pe buzunarul lui si sa gasesti o NISA, de mesaj si de context, in care sa fii cu brandul tau: CEL MAI BUN MESAJ AL MOMENTULUI. Si trebuie sa o FACI REPEDE. Cred ca viitorul va fi pentru agentiile care isi pot adapta procesele si pot raspunde: REPEDE.

Traim o viata pe Fast Forward si atunci, e mai important sa raspunzi repede decat sa raspunzi perfect.

Pentru mine ca manager al agentiei, sunt 2 mari provocari. Cum fac din GMP cea mai dorita agentie din Romania si cum facem noi ca echipa, in fiecare moment, din campania la care lucram cea mai tare campanie a momentului.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related