Julien Britnic si relatia om-calculator: Cat timp poate sta inchis un iPhone fara sa vrea sa ne vada selfie-ul?

Julien Britnic si relatia om-calculator: Cat timp poate sta inchis un iPhone fara sa vrea sa ne vada selfie-ul?

Cine poate insera mai bine un Kant emoji intr-un interviu pentru a sublinia mai bine disonanta ontologica? Julien Britnic, copywriter si remixer cultural, ale carui coperti clasice remixate au ajuns in ziare si bloguri internationale, cum ar fi Huffington Post sau El Mundo. Ne-am tot conversat cu el (aici & aici), omul nu oboseste. Dar acum nu mai este vorba de fata distorsionata a literaturii, ci de fetele acelea galbene care asezoneaza, mai nou, conversatia, de o colectie de tricouri si de un clip. Un clip care se vrea corespondentul romanesc al  filmului "Her", regizat de Spike Jonze.

Impreuna cu Lana Dumitru, artist si fashion designer roman, Julien formeaza duo-ul creativ Lana X Britnic. Lana are lucrari expuse la London Fashion Week 214- International Fashion Showcase, Holon Design Museum, Kalmar Art Museum and Malmo Design Centre Sweden, Muzeul Satului Bucuresti, institute culturale, galerii de arta.

Cei doi au lansat colectia Emojionally Available si un clip de promovare, Digital Romantic, care ilustreaza o poveste de iubire ciudata la prima vedere, dar de fapt extrem de comuna: indragostirea unui om de laptopul sau.

Spotul a fost filmat si produs in Londra, cu un casting britanic, regizat de Irina Alexiu si realizat de casa ei de productie That Thing si a avut premiera pe platforma online berlineza dedicata fashion-ului si artei Kaltblut Magazine:


Julien povesteste cum s-a intalnit cu Lana, cata armonie si antagonie este in duo-ul creativ, ce tricou s-ar potrivi publicitarului roman, care este faza cu emoticoanele si cum va arata limba viitorului.

 

Intalnirea

Ne stim de vreo 7 ani pe Timeline si vreo 8 pe Last.fm.

Destul de ironic, ne-am cunoscut la filmarea unui spot Gavrila&Asociatii, scris de mine, pentru brandul Azuga, si regizat de Cristian Mungiu, in care Lana interpreta o "suedeza" din Vaslui intr-o fictiune tembela din anii cosmopoliti ai litoralului romanesc din perioada comunista, in care erai cel mai cool daca reuseai, ca roman, sa patrunzi in cluburile exclusiviste ale turistilor scandinavi Neckermann disco-style, un story care as vrea sa cred ca s-a intamplat in realitate:

 

Duo creativ

Ideea de a conspira creativ a venit natural ca Batwoman si Robin. Mi-au placut hainele Lanei nu in sensul de fashion, a.k.a. "incruntarea scarbita a Annei Wintour", la care nu ma pricep mai deloc, ci conceptul relaxat din spatele lor, ludic-artistic. Si umorul pe care-l respira printul digital de pe ele. Chiar daca ea a dat un push decisiv trendului etno la noi, a facut-o subversiv.

Din 2011, am inceput sa fac copywriting, comunicate, PR, idei de promo, secretariat si uneori modeling pentru colectiile ei. Primul nostru proiect a fost "Romanian Apparel", o aluzie sarcastica la notorietatea brandului hip de atunci, American Apparel.

Seria ei de rochii cu timbre si ilustrate foto ale unor doamne in costume populare din anii '70 am impachetat-o ca o colectie de romanism cool cu vibe international, usor kitsch, pentru tot satul global, in care Coloana lui Brancusi "trage in teapa" Teapa lui Ghildus" (how meta is that?).

Nu intamplator, e poate cea mai vanduta colectie a Lanei, cu multe comenzi din afara.


De doi ani am trecut si in postura de creator, seriile de tricouri si pulovere pop-digitale Lana X Britnic fiind colaborarea "pe fata", Dolce&Gabbana-ul nostru sub care ne jucam. De altfel, e un avantaj vizibil in a nu trebui sa-mi mai cumpar tricouri pentru ca am vreo 60 de modele din care sa aleg ce sa port.

 

Certuri

De obicei, cand ne certam teribil asupra unei idei, fiecare il ameninta pe celalalt ca se duce sa lucreze la Gucci sau Adidas. Glumita! Da, ne intelegem destul de bine in general, dam Like cam acelorasi chestii dar, da, se intampla sa apara si sabiile ninja, moment in care ii dau dreptate si mergem mai departe.

 

Accesibilitate emojionala pe tricouri

Eu am avut o serie de statusuri pe Facebook mai cyber-melancolice cu un touch funny pe tema amorului digital. Lana a facut C://LANA/DESKTOP/COLLECTION, o colectie jumatate reala, jumatate virtuala despre relatia dintre oameni si computerele personale, expusa la Salone del Mobile Milano 2015.

Cumva, ne-am mixat aceste lucruri in colectia de tricouri Emojionally Available care vorbeste despre dragostea absurda in vremea retelelor sociale, a Tinder-ului, a emoji-urilor si a MacBook-urilor, in care relatiile incep cu un smiley si se termina aruncate la Recycle Bin.

Daca vrei, fashion ideal pentru social media manageri, desi i-a placut mult si celebrului top-model Andreea Diaconu. Am avut cateva sesiuni de Skype intre noi (cum altfel pentru o colectie digitala?) si ideile au fost ready to print in doua saptamani.

 

Tricou pentru personajul colectiv "publicitarul roman"

Probabil in lookbook-ul publicitarului generic ar merge Love Configuration, un rezumat destul de elocvent despre relatia creativ-client, de la declaratii pasionale la castigarea unui pitch pana la "love me not"-ul implementarii efective a campaniei.

 

Clipul

Ne gandeam de ceva timp sa facem un clip promo impreuna cu Irina Alexiu, o tanara regizoare super-talentata care are in Londra compania de productie That Thing. Ne-a placut stilul ei intimist-absurd din scurtmetrajele si spoturile pe care le-a regizat iar dupa o intalnire intr-un pub impreuna cu Filip, directorul de productie, a aparut ideea unui legaturi romantice pe care sa o ai cu gadget-ul tau favorit.

E un insight mega-evident daca te uiti in jur, multi dintre noi intretin o relatie folosindu-ne foarte mult de ajutorul iPhone-ului sau al laptop-ului astfel incat totul are de fapt aparenta unui relationship cu obiectul in cauza, nu cu persoana cu care comunici. Nu e Her al lui Spike Jonze, in cazul nostru e Him.

 

Detalii de culise

L-am filmat la Londra pentru ca, logistic, a fost mult mai la indemana pentru echipa That Thing, iar Lana isi facea oricum stadiul de doctorat acolo. Am avut sansa sa gasim si un actor englez carismatic pentru rolul principal care sa te induca in eroare cu eleganta in legatura cu natura relatiei lui cu numitul LeBron din primele secunde ale clipului.

Filmarea a durat o zi si a mers smooth ca un update de iOS.

 

Relatia cu tehnologia

Suntem oameni ai timpului nostru, asa ca suntem wired dar cu siguranta in a complicated relationship cu tehnologia. Cam tot ce producem e prin intermediul unui soft la fel si comunicarea in marea ei parte, dar asta nu inseamna ca nu ne punem intrebari despre cum ne transforma acest lucru si cat de "autentici" mai suntem, de aici si colectiile noastre.

Adictie de social media, fictiuni cosmaresti pornind de la un "Seen" fara reply, semnificatia pozitiva sau negativa a unui emoticon, we've all been there. Intrebarea tricky e insa: cat timp poate sta inchis un iPhone fara sa vrea sa ne vada selfie-ul?

 

Beneficii si dezavantaje pe care vi le aduce tehnologia

Pentru noi tehnologia e un mijloc foarte eficient de productie si expunere. Lana creeaza haine cu print digital, eu sunt "creator de continut" pe retele sociale (btw, infama denumire, biologic vorbind, 6 miliarde de oameni sunt zilnic "creatori de continut" :)

Ca dezavantaj, as spune ca ne construieste un avatar fictiv, acel sindrom Doctor Jekyll vs. Mr. Hyde, care s-ar putea sa nu se suprapuna deloc peste eul nostru IRL, de aici si "disonanta ontologica" (insert Kant emoji). 

 

Emoji-uri

Nu suntem emoji freaks, le folosim din cand in cand si mai mult de amuzament, oricum, am crescut cu "emoticoanele" care acum suna cam vintage. Folosim de obicei emoji-ul cu ochii in forma de inima si pizza emoji, o dualitate suflet-trup care l-ar incanta si pe Descartes. Personal, emoji-ul cu limba scoasa imi repugna datorita asemanarii prea evidente cu victima unei spanzurari subite decat cu figura unei efuziuni sturlubatice.  

 

Limba universala a viitorului

Emoji-urile ni se par o varianta mult mai de succes decat a fost proiectul limbii esperanto. Si daca emoji-urile antice de pe malul Nilului a.k.a. hieroglifele au putut sustine o civilizatie si o cultura avansata, nu vedem de ce nu ar fi niste expresii necesare pentru comunicarea FFW de acum, mai ales ca au si acest aer absurd care l-ar fi amuzat si pe Ionesco.

Presarate printre cuvintele normale, credem ca au un rol de quinoa binevenit si ajuta amuzamentului conversatiei. Ceva ne spune ca atat timp cat exista comunicare digitala, emoji-urile are here to stay.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related