Post-like: Intre mirare, dragoste si tristete

Post-like: Intre mirare, dragoste si tristete

Parintele Facebooka a anuntat o noua revolutie culturala. Oamenii aceia care nu stiau cum sa exprime Wow sau Yay si, mai ales, indivizii care pana acum nu stiau cum sa rada, vor avea parte de un buton. La fel ca dragostea, tristetea si supararea. Unde este butonul pentru foame, am intreba noi, sau cel pentru “planeta asta este ciudata”? Sau ar putea sa apara cate un buton pentru fiecare litera din alfabet si, apoi, cu ajutorul lor, oamenii sa formeze cuvinte. Wait…

Dar sa il ascultam pe Mark Zuckerberg, inainte de a comenta fara sa intelegem:

“Lansam in test Reactions, un fel de Like mai expresiv. Ne-am gandit mult timp cum sa va oferim cele mai bune optiuni pentru a va exprima, pastrand, in acelasi timp, respectul si simplitatea. Reactions va ofera posibilitati noi pentru a va exprima dragostea, mirarea, tristetea sau umorul. Nu e un buton de Dislike, dar va da puterea sa va exprimati tristetea sau empatia”.

Care sunt ele: Like, Love, Haha, Yay, Wow, Sad si Angry (cel mai aproape de Dislike-ul cerut).

 

Today we're launching a test of Reactions -- a more expressive Like button. The Like button has been a part of...

Posted by Mark Zuckerberg on Thursday, October 8, 2015

Zuckerberg a pastrat un paragraf si pentru vechiul Like si ce a insemnat el pentru umanitate:

“Butonul Like face parte din Facebook de foarte mult timp. Miliarde de Like-uri sunt date in fiecare zi si a “placea” e un fel simplu de a te exprima. De foarte mult timp, insa, oamenii ne-au rugat sa adaugam un buton de Dislike. Nu orice moment este bun si uneori vrei sa iti arati empatia”.

Reactions au inceput sa fie testate in Spania si Irlanda.

Si acum, reactiile la Reactii.

Reactiile Facebookului sunt aici si e mai rau decat am crezut”, anunta Mashable.

AdAge scrie ca setul de Reactii va fi folositor brandurilor, iar companiile vor avea unitati de masura mai exacte.

Altii au comentat ca Reactiile sunt, de fapt, doar un subset de emoji venit cam tarziu, ca nu aduc o noutate mai mare in exprimare decat stickerele din Hangouts sau optiunile de la finalul unui articol Buzzfeed.

Majoritatea comentatorilor spun, insa, ca o varietate mai mare de expresie era necesara pe Facebook si e bine ca reteaua de socializare a facut primii pasi in privinta asta.

Avem si un exemplu de cum sa folosesti gresit aceste expresii. USA Today s-a gandit sa foloseasca una dintre Reactiile Facebook in print. Hm. “Ma bucur ca USA Today a inceput sa foloseasca emojis. Altfel nu as fi stiut ce sa simt despre un erou care a fost injunghiat”. “Nu este ciudat. Este hidos si gresit”, au comentat oamenii pe Twitter.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related