[Cum se vinde filmul romanesc] Olimpia Melinte: “Suntem prea politicosi. Avem nevoie de campanii indraznete!”

[Cum se vinde filmul romanesc] Olimpia Melinte: “Suntem prea politicosi. Avem nevoie de campanii indraznete!”
Foto: Andrei Nemirschi

Actrita crede ca, in promovarea filmelor romanesti, lipseste agresivitatea americana care sa lupte cu inertia media. Olimpia Melinte a jucat in Selfie, Cannibal, Plansa, Cel ales sau Bucuresti Non Stop. Ea spune ca a vazut si romani fericiti care au descoperit filmul in afara mall-ului si, deci, este optimista.

 

Cum vand actorii filmele din Romania

E adevarat ca in afara actorii promoveaza mult filmele in care joaca, asta se intampla pentru ca exista notiunea de "star", ei fiind cei pentru care vine lumea la cinema.

La noi sunt promovate mult filmele de autor si auzim mai mult de regizori si mai putin de cei care joaca in film, actorii fiind de multe ori descoperiri ale regizorului, fete noi in cinematografia locala. Dar, ca peste tot in lume depinde de buget.

Daca exista, exista si promovare in toate mediile posibile, daca nu... e munca regizorului si a actorilor in mare parte de a se promova si de a se face auziti si vazuti. Despre strategie cred ca vorbeste mai mult o echipa de PR, ei analizeaza piata si isi calculeaza pasii, noi suntem indrumati si sustinuti de ei si de cele mai multe ori comunicarea functioneaza.

Contributia mea? Interviuri, tv, online, presa scrisa, festivaluri si zile de premiere prin tara, intr-un cuvant tot ce se poate ca sa aducem lumea la cinema, pe sistemul #hailafilm :)

 

Etapele de promovare

Promovarea incepe in online inca de la filmari, in pasi mici, dar siguri si se dezvolta pe parcurs in functie de rapiditatea cu care se monteaza si fixarea premierei.

 

Obstacole

Marele obstacol este lipsa unei infrastructuri a salilor de cinema, ar mai fi ideea preconceputa a publicului ca un film romanesc este plictisitor, e adevarat uneori se intampla, dar nici la americani de exemplu nu sunt toate "de vazut", ar mai fi opacitatea mass-media cand vine vorba de cultura, pentru ca nu se vinde la fel de bine ca sexul si scandalurile de orice fel sau lipsa unui sistem de STARmeter real.

 

Ce lipseste in promovarea filmelor romanesti

Agresivitatea americana. Suntem prea politicosi. Avem nevoie de campanii indraznete!

 

Lucruri bune

Cred ca suntem pe val si cu promovarea, filmul e dependent de asta. E de admirat faptul ca ai nostri stiu sa o faca de multe ori si cu buget 0. Sunt idei noi, oameni tineri si implicati. Lucrurile bune? Campaniile inteligente care au reusit sa aduca sute de romani in cinematografe. Si faptul ca "Good Hands" exista la noi!

 

Clisee

Cam toate filmele romanesti au acelasi traseu: premiera in Bucuresti, unde vine oricum mai mult lume din industrie si mai apoi cateva proiectii prin orasele mari din tara, dupa care promovarea lui parca se opreste. E adevarat ca bugetele sunt mici, dar cu toate astea poate o alta abordare ar putea fi incercata.

 

Online-ul

Foarte important, dar neexploatat la adevarata valoare. Cum il folosesc eu?... Raspunzand acestor intrebari, de exemplu :)

 

Media

Filmele premiate sunt un subiect interesant in media de la noi, dar nici ele nu-ti garanteaza succesul daca nu apare vreo stire senzationala de genul: "x a inselat, omorat, batut pe y in direct la..." Din nefericire sunt filme bune care nu au fost promovate suficient si au ramas fara public.

 

Publicul

Am vazut sali de cinema pline, am vazut si romani fericiti care ies de la filme si spun ca or sa se intoarca in sala de cinema tot la un film romanesc. Asa ca oamenii sunt interesati, si stiu sa se bucure de un film bun. Profilul romanului care merge la cinema? Omul care descopera filmul in afara mall-ului.

 

Ce s-a schimbat cein perceptia publicului fata de actori

N-as putea sa spun ce s-a schimbat, nu sunt in industrie de foarte mult timp, am senzatia doar ca lucrurile merg spre bine. Dar sunt o fire optimista, e adevarat :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related