[Creativul manager] Dani Macarie: Eu cred ca eram un jucator bun si ca m-am transformat intr-un antrenor ok. Nu stiu daca sunt mai bun in postura asta, dar sigur imi place mai mult

[Creativul manager] Dani Macarie: Eu cred ca eram un jucator bun si ca m-am transformat intr-un antrenor ok. Nu stiu daca sunt mai bun in postura asta, dar sigur imi place mai mult

Cum faci diferenta intre leaderi si manageri? Simplu, potrivit lui Dani Macarie (Creative Director, Ogilvy & Mather). Pe primii ii urmezi si atunci cand gresesc, iar pe cei din urma ii suspectezi ca gresesc continuu, char si cand n-o fac. Sigur, si una si alta sunt fatele monedei Directorului de Creatie. Liderul se adreseaza oamenilor, managerul vede de obiectul muncii. Sau asa ceva. 

In functie de acestea doua, ne vorbeste in cele ce urmeaza Dani, trecut in postura de CD dupa patru ani de publicitate. Si, inainte de toate, avem niste carlige pentru voi. Primul, despre unde se mai duc ideile unui Director de Creatie:

Ideile mele apar in ecuatie doar ca sa faca mai bune ideile lor. Pe de alta parte, e important sa le arati oamenilor ca (inca) esti in stare sa faci ce le ceri lor sa faca. Mai scriu si eu cate un voice over, dar nu intram niciodata in competitie.

Al doilea e cu cateva semnalmente ale CD-ului Dani Macarie, stabilit in birourile de la Ogilvy:

Incerc sa fiu corect si sa creez/mentin cadrul in care oamenii sa-si puna cat mai multe lucrari la portfolio. Incerc sa nu le fumez prea multe tigari. Incerc sa am rabdare. Incerc sa nu omor idei fara argumente in asa fel incat sa si invete ceva din crimele respective. Incerc sa "have their backs". Incerc sa-i feresc de absurditati (asta e greu). Incerc sa pun pe Instagram poze mai bune decat ale lor (asta e usor). Incerc sa plec ultimul din birou.

Hai si mai jos.

 

Dani Macarie: traseu de la creativ la director de creativi

Eu am intrat in publicitate pe vremea cand nu trebuia decat sa vorbesti engleza pentru asta. Dupa doi ani, eram senior copywriter (probabil ca vorbeam mai bine decat altii) si, dupa inca doi, Creative Director.  

Nu mai stiu cine mi-a dat vestea. Sorin sau Mister V sau amandoi. Ce stiu e ca deveneam un fel de antrenor jucator. Imi pastram majoritatea clientilor in calitate de copywriter si primeam unii noi in calitate de Creative Director. Am acceptat pentru ca mi s-a parut firesc. Fara retineri.

 

Creativii cei mai buni devin manageri. Contradictie?

 Nu e deloc o contradictie. Cine ati vrea sa fie avansati? Creativii cu rezultate foarte proaste?

 

Creativ "lucrator" vs. manager de creatie. Pe ce crezi ca esti mai bun? 

Faptul ca ai fost un jucator genial nu te face automat un antrenor pe masura. De multe ori, lucrurile stau fix pe dos. Eu cred ca eram un jucator bun si ca m-am transformat intr-un antrenor ok. Si nu stiu daca sunt 'mai bun' in postura asta, dar sigur imi place mai mult.

 

Pregatiri de directorat creativ

Felul in care ajungi Creative Director e ultimul lucru care trebuie sa-l preocupe pe junior. Juniorul trebuie sa invete meserie si, da, sa se faca remarcat prin work. E adevarat ca toti vrem sa fim sefi, dar nu e sanatos sa facem din asta un scop in sine. Work hard and be nice to people (pe cat posibil). O sa vina si titlurile la un moment dat.

 

Leadership vs. management 

Cred ca pe leader il urmezi si cand greseste, in timp ce pe manager il suspectezi ca greseste mereu. 

 

Ideile tale versus ideile mai juniorilor creativi

Nu se pun niciodata unele langa altele. Ideile mele apar in ecuatie doar ca sa faca mai bune ideile lor. Pe de alta parte, e important sa le arati oamenilor ca (inca) esti in stare sa faci ce le ceri lor sa faca. Mai scriu si eu cate un voice over, dar nu intram niciodata in competitie.

 

Motivarea / responsabilizarea novicilor

Nu sunt HR. Nu gandesc in termenii astia. Nici nu stiu ce inseamna, de fapt. Sunt doar cuvinte din Powerpoint-uri si incerc sa-i evit pe cei care le folosesc.

Daca un art director mi-ar spune (literalmente) ca e "demotivat", ar deveni la fel de suspect pe cat as fi eu daca i-as spune ca trebuie sa-l "responsabilizez" un pic luna asta. Nici nu stiu daca e tranzitiv verbul asta. A responsabiliza. Nici nu stiu daca exista. 

Uite, pe scurt:

Nu le cer niciodata oamenilor mei eforturi/sacrificii pe care eu nu sunt dispus sa le fac (n-am inteles niciodata cum poti sa-ti chemi echipele la lucru in weekend si tu sa pleci la mare, de exemplu). Din pacate pentru ei, sunt (inca) dispus sa fac sacrificii destul de mari. 

Le cer sa fie la fel de buni si de "responsabilizati" pe cat eram eu la varsta/in pozitiile lor. La fel de buni mai ales. Si incerc sa-i fac sa fie la fel de "motivati".

Incerc sa fiu corect si sa creez/mentin cadrul in care oamenii sa-si puna cat mai multe lucrari la portfolio. Incerc sa nu le fumez prea multe tigari. Incerc sa am rabdare. Incerc sa nu omor idei fara argumente in asa fel incat sa si invete ceva din crimele respective. Incerc sa "have their backs". Incerc sa-i feresc de absurditati (asta e greu). Incerc sa pun pe Instagram poze mai bune decat ale lor (asta e usor). Incerc sa plec ultimul din birou.

 

Doruri din trecutul tau de copy

Mi-e dor de Pilu. De Cornel. De Corne. De Bogdan. De Sean. De Alina. De Traian. De Mihai. De Kitzi. De Sam. De Adina. De Seba. De Toni. De Mircea. De celalalt Sam. De Sorin. De Horace. De toti. Cel mai mult de Pilu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related